Autor Wątek: przeróbka 1.5 OHV  (Przeczytany 8422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 01, 2011, 12:58:19 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
czyli tak napewno nie dam rady założyć starego aparatu zapłonowego z kopułka tak? Muszę się bawić na tym aparacie może ktoś w takim razie tak w skrócie napisze co będę musiał mieć poza silnikiem gsi, gaźnikiem, kolektorem starym (muszę wsadzać jakiś komputer z tego gsi czy komputery mogę pominąć)  ponieważ narazie mam silnik 1.5 sle a poldek jest z 91 roku więc może coś trzeba kombinować jeszcze... wiem że trzeba wiercić i gwintować ale nie jest to aż taka trudna rzecz bez przesady :D mam dużo czasu żeby ten silnik zrobić :D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 01, 2011, 14:14:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chyba nie zrozumiales tego co napisalem,
nie wiem ,czy mozesz zalozyc aparat zaplonowy ,sam musisz to sprawdzic ,
powiedzmy ,ze na 80% mozesz go zalozyc ,a na 20% nie mozesz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 01, 2011, 14:32:52 pm »

Online maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
KGB, raczej na 0,1% nie może, bo zębatka pompy oleju musi być i nie wyobrażam sobie jej wkładania od wnętrza bloku, tak więc zaślepka przykręcana raczej też jest.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 01, 2011, 14:35:16 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ktoś już kiedyś robił z GSI gaźnikowca, jakiś forumowicz z Łodzi.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 01, 2011, 14:53:57 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Wiem właśnie czytałem te tematy są u nas na forum bodajże 3 takie tematy :)
Czyli aparat zapłonowy ze starego poloneza można spokojnie założyć :D pytam bo niestety sprawdzę to dopiero w weekend bo nie mam dostępu do tego GSI w tygodniu
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 01, 2011, 17:21:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB, raczej na 0,1% nie może, bo zębatka pompy oleju musi być i nie wyobrażam sobie jej wkładania od wnętrza bloku, tak więc zaślepka przykręcana raczej też jest.
chodzi mi o wielowypust do aparatu ,a nei zebatke do pompy ,
brak aparatu pozwala na zostawienie gladkiej powierzchni zamiast wielowypustu ,
choc pod wzgledem produkcji czesci jako zamiennej wielowypust musi byc - innych przeslanek nei ma ,zeby wtryskowce mialy mozliwosc zalozenia aparatu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 01, 2011, 19:35:27 pm »

Online maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
przecież zębatkę można podmienić bez problemu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 01, 2011, 23:06:50 pm »

Larry075

  • Gość
oczywiscie ,ze ciekawe i nawet zdecydowanie lepsze niz zwykly walek do popychaczy hydro ,
bedziesz dalej wnikal dlaczego tak jest ,czy mam ci wylozyc moja teorie jak na dloni ?

Nie obraź się ale nie wiem, po proszę o teorie. Sam nigdy nie próbowałem ale był o tym temat. Próbowałeś kiedyś założyć wałek z hydro czyli o większych skokach krzywek do zwykłej regulacji i szklanek?

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 02, 2011, 01:21:21 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Dobra :D widzę że ile forumowiczów tyle wersji i chyba zaraz zacznie się dyskusja że nie bo to czy tamto a ja chciałbym tylko wiedzieć co trzeba zmienić co można zostawić żeby zrobić z silnik gsi-gaźnik, nie chce nikogo urazić tym postem po prostu potem nie będę miał możliwości pytania się na forum ponieważ na działce nie mam neta
Więc napiszę jeszcze raz w skrócie :D
Chce do mojej przejściówki która ma silnik 1.5 założyć silnik 1.6 z tymże ma to być przerobiony silnik gsi na gaźnik więc w takim wypadku co muszę zrobić zmienić aby wszystko działało na elektryce z przejściówki podkreślam iż nie potrzeba mi pompki paliwa ponieważ samochód ma być full LPG ;) jak dotychczas był:D (jeśli można to w punktach jeśli to nie byłby problem ponieważ dla mnie i ogółem uważam jest to bardziej przejrzyste i trochę poukładane w przeciwieństwie do posta pisanego ciągiem :) )
I jeszcze raz powtórzę żeby nie było zwad i dogryzek :) nie chce nikogo urazić :)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 02, 2011, 01:46:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
@luka92
jak chcesz palic tylko na gazie to nie ma sensu nawet gaznika zakladac :p ,
choc wtedy musisz wlozyc elektronike GSI (albo GLI jak dorwiesz - łorewer)
chcesz miec pewnosc to poprostu odkrec zaslepke w tym GSI i sobacz co pod nia sie znajduje,
przeciez tego GSI masz stojacego - tak wywnioskowalem z twoich postow


oczywiscie ,ze ciekawe i nawet zdecydowanie lepsze niz zwykly walek do popychaczy hydro ,
bedziesz dalej wnikal dlaczego tak jest ,czy mam ci wylozyc moja teorie jak na dloni ?

Nie obraź się ale nie wiem, po proszę o teorie. Sam nigdy nie próbowałem ale był o tym temat. Próbowałeś kiedyś założyć wałek z hydro czyli o większych skokach krzywek do zwykłej regulacji i szklanek?
straszne braki masz ,skoro twierdzisz ,ze walek H ma wiekszy skok krzywki niz walek od wersji wzmocnionej ,
wiekszy skok to wysokosc wzniosu ,a nie kat wzniosu,
walek H ma nizsza wysokosc wzniosu i jednoczesnie ma wieksze katy otwarcia zaworow ,
z racji ,ze szklanki maja wieksza srednice niz popychacze hydro to walek H naaje sie jak najbardziej do zwyklych popychaczy ,
za to walek wzmocniony moze sie ciac o popychacze hydro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 02, 2011, 10:40:36 am »

Larry075

  • Gość
Próbował ktoś może tego wałka H do normalnych popychaczy? Daje to efekty?

Chce do mojej przejściówki która ma silnik 1.5 założyć silnik 1.6 z tymże ma to być przerobiony silnik gsi na gaźnik więc w takim wypadku co muszę zrobić zmienić aby wszystko działało na elektryce z przejściówki podkreślam iż nie potrzeba mi pompki paliwa ponieważ samochód ma być full LPG ;) jak dotychczas był:D (jeśli można to w punktach jeśli to nie byłby problem ponieważ dla mnie i ogółem uważam jest to bardziej przejrzyste i trochę poukładane w przeciwieństwie do posta pisanego ciągiem :) )

No więc sprawa jest prostsza, zakładasz aparat (raczej wejdzie, skoro do mojego bosha wchodził - 15min przełożyć aparat i sprawdzić) przekładasz cały silnik i sprawa się kończy - w GSI masz inny mieszalnik ale do niego podłącz przewody gazowe z parownika i tyle! Może późniejsza regulacja gazu.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 02, 2011, 11:22:41 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no jak zostawi barana z GSI to mu raczej aparat zaplonowy nie wejdzie :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 02, 2011, 11:42:32 am »

Larry075

  • Gość
Nie miałem gsi więc nie pomyślałem o tym... hmm... więc albo główka albo wiązka i komp do zapłonu.

W takim razie czy to się opłaca modzić? Nie lepiej było by wrzucić całego GSI z osprzętem, wiązką, ECU, uruchamiać silnik na benzynie i gazie - dużo więcej roboty przy tym nie będzie niż bawienie się w przekładanie glowic (tym bardziej, że pisałeś o różnicy w sprężynach zaworowych).

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 02, 2011, 11:52:08 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Ale głowica może zostać z GSI z tego co ogarnąłem chodzi o to że nie jestem zwolennikiem komputerów :D jest to bardziej wadliwy i usterkowy sprzęt niż prosty gaźnik(chociaż wszystko ma swoje plusy i minusy ale jak dla mnie więcej plusów ma gaźnik) a poza tym nie trzeba płacić za diagnostykę na kompie i można naprawić przysłowiowym młotkiem i śrubokrętem. Poza tym dlaczego nieopłacalna przeróbka na samo LPG że niby dlatego że silnik jest słabszy (napewno mocniejszy niż 1.5), drugą sprawą że nie widzi mi się zakładanie innej instalacji gazowej (mam I generacje) a resztę części mam już bo mam drugi silnik 1.5 z którego mogę wszystko wziąć
A poza tym słyszałem opinie że nowsze wiązki elektryczne były słabsze i potrafiły się przyfajczyć ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2011, 11:58:40 am wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 02, 2011, 14:41:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
glowica moze zostac ,juz o tym pisalem ,
mozna jezdzic na samym gazie ,ale zima robi sie lekki problem jezeli auto ma dzialac na zasadzie ,ze wsiadasz ,odpalasz i jedziesz,
zeby gaznik podawal benzyne potrzebna jest tylko mala pompka paliwa zalozona przed gaznikiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 02, 2011, 17:04:22 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
znaczy tak jak mówię ;) ja w zimie będę robił tak jak robiłem do tej pory czyli w gaźnik wlewam trochę benzyny na zapłon a potem już na gazie  bo bak nie był używany już od 5 lat minimum niewiem co w nim można spotkać :D przewody byłyby pewnie też do wymiany. Z 1.5 w zimie z rana przed odpaleniem zalewam benzyny i do końca dnia odpalam na gazie bez problemu ;) wiec mi chodzi tylko o możliwość :D zrobienia na gaźnik
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 04, 2011, 07:40:10 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
po pierwsze jak coś robić z gsi to tylko gaźnik
po drugie jak robić to tylko po to żeby pozbyć się w przyszłości jebaniny z walkiem nierządu  H który sypał się na hydro i nie można go teraz kupić ,
po trzecie zmienić głowice bo na  wałku W trzeba zastosować normalną regulacje zaborów bo hydro załatwią go moment
po czwarte wyj..ć tek kolektor z gsi bo pomysł godny politowania z tym rozwiązaniem
po piąte dobrze zestroić i cieszyć się 3KM więcej niż GSI
lub bardziej radykalne i trochę droższe rozwiązanie
Świątek i dwa pionowe webery. Zarówno pierwsze jak i drugie będzie lepsze niż GSI
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 04, 2011, 12:36:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po pierwsze jak coś robić z gsi to tylko gaźnik
po drugie jak robić to tylko po to żeby pozbyć się w przyszłości jebaniny z walkiem nierządu  H który sypał się na hydro i nie można go teraz kupić ,
po trzecie zmienić głowice bo na  wałku W trzeba zastosować normalną regulacje zaborów bo hydro załatwią go moment
po czwarte wyj..ć tek kolektor z gsi bo pomysł godny politowania z tym rozwiązaniem
po piąte dobrze zestroić i cieszyć się 3KM więcej niż GSI
lub bardziej radykalne i trochę droższe rozwiązanie
Świątek i dwa pionowe webery. Zarówno pierwsze jak i drugie będzie lepsze niż GSI

a po co zmieniac glowice ? jak nazwa wskazuje OHV to walek rozrzadu w bloku silnika i to blok silnika definiuje zastosowanie popychaczy,a nie glowica,
 regulacja zaworow na hydro jest identyczna jak bez hydro,

z tymi koniami to roznie bywa - wyregulowac gaznik to nielada sztuka ,a podlac lub odlac (podobno czesto jest za bogato na PO albo OL jak kto woli) w GSI to dosc prosta sprawa,
ale w obu przypadkach do ustawiania pod max moc potrzebny jest pomiar na hamowni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 02, 2011, 17:28:23 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Odkopie mój stary temacik ;) chciałbym dowiedzieć się jeszcze jednej rzeczy
Czy można z silnik 1.6gsi wyciągnąć hydro i wstawić nie hydro :D i przy okazji wstawić wałek W? żeby nie mieć problemów na starość :D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 03, 2011, 23:08:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odkopie mój stary temacik ;) chciałbym dowiedzieć się jeszcze jednej rzeczy
Czy można z silnik 1.6gsi wyciągnąć hydro i wstawić nie hydro :D i przy okazji wstawić wałek W? żeby nie mieć problemów na starość :D
nie mozna ,
popychacze maja inna srednice
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.