Chciałbym odświeżyć temat. tak wiec na forum nie znalazłem konkretnaj odpowiedzi na moje pytanie, więc zaczołem szykać u wójka Google i tak natrafiłem na pewien opis z jakiegoś forum. poszedłem do garaży i zrobiłem tak jak jest napisane i odziwo ta metoda działa.auto odpaliło ładnie i na wyższych obrotach też ładnie pracował. zrobiłem dłuższą przejażdżke i narazie jest wszystko oki. tak więc zamieszczam ten opis bo może się to komuś przydać:
Odłšczyć akumulator, przeczycić wszystkie wtyczki przy mono-wtrysku i główne złšcze przy kompie. cišgamy wtyczkę z silniczka krokowego, potrzebujemy zasilanie 4,5V-5V aby cofnšć silniczek krokowy w przypadku silniczka z 4 stykami 1,2 a w przypadku silniczka z 6 stykami 1,6 odpowiadajš za wysuwanie i wsuwanie, polaryzację już sam obadasz (trzpień ma się schować do silniczka) i tak oto zamykasz przepustnicę. Jak ci się to uda będziesz potrzebował szczelinomierza 0,5mm. Tš rubkš przy przepustnicy opiera się o trzpień silniczka krokowego, teraz ustawić szczelinę 0,5mm między schowanym silniczkiem krokowym a tš rubkš regulacyjnš od przepustnicy.
Podłšcz akumulator wtyczki od krokowego na razie nie podłšczaj żeby znowu się nie wysunšł. Bierzesz miernik i podłšczasz do pinów 1-2, wtyczki TPS-u musi być cały czas podpięta , przekręcasz kluczyk w stacyjce ,napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy powinno wynosić 0,20-0,25V jeli jest inne to odkręć 4 rubki mocujšce i wyreguluj. Do otwarcia około 1/4 powinno napięcie płynnie rosnšć potem napięcie już nie ronie i utrzymuje się na stałym poziomie 4,8-4,9V, teraz trzeba sprawdzić 2 cieżkę, podłšcz voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi być napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy, potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż do całkowitego otwarcia przepustnicy powinno mieć wartoć 4,5-4,9V, Trzeba jeszcze sprawdzić napięcie zasilajšce TPS-a, odłšcz wtyczkę TPS-u i do pinu 1-5 podłšcz woltomierz , powinno być około 5V, pin rodkowy to pin pusty .
Przy tak nastawionym mono-wtrysku, uruchamiasz silnik i czekasz aż osišgnie 85 0C i włšczy się wentylator, bez jazdy i gazowania na wolnych.