Autor Wątek: Polonez GLI czujnik położenia przepustnicy TPS bosch - ustawianie  (Przeczytany 7193 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez GLI czujnik położenia przepustnicy TPS bosch - ustawianie
« dnia: Styczeń 27, 2012, 18:52:51 pm »

maniek123321

  • Gość
witam wszystkich
dzisiaj mam pytanie czujnika z tematu. a mianowicie czy otwory mocujące go do modułu wtryskowego dają możliwość jakiejś regulacji?chodzi mi o to czy jeżeli je poluzuje to będe miał możliwość obrotu całego czujnika i czy wpłynie to na prace silnika?pozatym napiszcie mi jak tu na forum wstawić zdjęcie to bym zobrazował o co mi chodzi.

Odp: polonez czujnik położenia przepustnicy bosch
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2012, 19:43:30 pm »

maniek123321

  • Gość
i co? nikt tego nie ruszał????

Odp: polonez czujnik położenia przepustnicy bosch
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2012, 20:02:40 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Ruszałem to w Citroenie, ale sam czujnik podobny bo i wtrysk bosh. Można powiedzieć, że przekręcając czujnik regulujesz wolne obroty a dokładniej dawkę paliwa na wolnych obrotach, chociaż możliwe, że i krokowiec będzie regulował otwarcie samej przepustnicy na podstawie danych z tego czujnika, już nie pamiętam dokładnie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2012, 20:05:15 pm wysłana przez RzR »

Odp: polonez czujnik położenia przepustnicy bosch
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2012, 20:22:28 pm »

maniek123321

  • Gość
no bo z tego co przeczytałem w książce od silników to czujnik poł. przepustnicy wraz z czujnikiem położenia wału korbowega odpowiadaja za ustalenie momentu zapłonu jak i też za kat wyprzedzenia zapłony. czujnik poł. przep. odpowiada też za bieg jałowy. bo mam taki problem: auto ciężko mi odpala na benzynie.świece, kable, cewka wymieniona. to wygląda tak jakby zapłon był w niewłaściwym momencie i spaliny częst cofają sie do dolotu. z tego co zaobserwowałem to świece robią sie czarne po pracy na benzynie. poza tym jakiś czas temu byłem u gazownika zeby ustawić gaż. gościu popatrzył,pokrecił i stwierdził że nie da sie go dobrze ustawic bo nie trzyma wolnych obrotów. i międzyinnymi poluzował ten czujnik i go wyrównał bo był troche przekszywiony. w tedy ledwie do domu dojechałem. myślałem że to wina rozregulowanego gazu ale to chyba wina zmiany położenia tego czujnika.czy wiec zatem ponowna zmiana pomoże na moje problemy??

Odp: polonez czujnik położenia przepustnicy bosch
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 28, 2012, 00:58:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak ,otwory na sruby mocujace sa w ksztalcie fasolki i plytka ze sciezkami mozna obracac,
fabrycznie jest ustawiona tak,zeby max otwarta przepustnica dawala 4.9-5v  i generalnie nie powinno sie tego zmieniac,
w Lagunie niechcy dosc mocno przestawilem ,tak ze max bylo 4.3v i jakby bardziej miekko silnik pracowal przy przyspieszaniu (na gazie) ,ale to poprawilem,
nie warto sie tym bawic ,jak sie nei ma podgladu na parametry,
jezeli gazownik ci to reozregulowal to zrobil zle ,
w Lagunie ot mam jeszcze MAP ,ale w Polonezie (czy swetrze) ECU bazuje tylko na TPS ,wiec nei dziwne,ze ledwo mogles jechac

swoja droga to jakis slaby ten gazownik,skoro nie wie jak dziala monowtrysk Boscha - przeciz on zawsze bedzie sobie regulowal wolne obroty jak mu nie beda pasowaly ,wiec metoda ustawiania parownika jak w gazniku nie bedzie dzialala,
wiecej ci teraz zepsul niz naprawil
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: polonez czujnik położenia przepustnicy bosch
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 28, 2012, 09:22:20 am »

maniek123321

  • Gość
Myślałem że to porządna firma bo mają oprucz warsztatu stacje diagnostyczną, istnieja na rynku już kilka lat i pomyślałem że moge im zaufać. a najśmieszniejsze jest to że ten gazownik przekręcił go bo był krzywo i brzydko wyglądał <lol> dzisiaj po południu będe miał możliwość przestawienia go więc zobaczymy czy coś sie zmieni.

Odp: polonez czujnik położenia przepustnicy bosch
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 28, 2012, 12:48:07 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
My u kumpla po wymianie tego czujnika w Cytrynie nie mogliśmy na początku odpalić silnika :D. Po przekręceniu go "jako - tako" odpalił później przestawialiśmy już czujnik na odpalonym aucie tak, żeby banglał jak należy. Co nie zmienia faktu, że była to metoda "druciarska" bo faktycznie powinno się to ustawiać z podłączonym samochodem do komputyrka, żeby mieć wgląd na wszystkie parametry tak jak wspomniał KGB.

Odp: polonez czujnik położenia przepustnicy bosch
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 01, 2012, 13:11:53 pm »

maniek123321

  • Gość
Chciałbym odświeżyć temat. tak wiec na forum nie znalazłem konkretnaj odpowiedzi na moje pytanie, więc zaczołem szykać u wójka Google i tak natrafiłem na pewien opis z jakiegoś forum. poszedłem do garaży i zrobiłem tak jak jest napisane i odziwo ta metoda działa.auto odpaliło ładnie i na wyższych obrotach też ładnie pracował. zrobiłem dłuższą przejażdżke i narazie jest wszystko oki. tak więc zamieszczam ten opis bo może się to komuś przydać:


Odłšczyć akumulator, przeczyœcić wszystkie wtyczki przy mono-wtrysku i główne złšcze przy kompie. Œcišgamy wtyczkę z silniczka krokowego, potrzebujemy zasilanie 4,5V-5V aby cofnšć silniczek krokowy w przypadku silniczka z 4 stykami 1,2 a w przypadku silniczka z 6 stykami 1,6 odpowiadajš za wysuwanie i wsuwanie, polaryzację już sam obadasz (trzpień ma się schować do silniczka) i tak oto zamykasz przepustnicę. Jak ci się to uda będziesz potrzebował szczelinomierza 0,5mm. Tš œrubkš przy przepustnicy opiera się o trzpień silniczka krokowego, teraz ustawić szczelinę 0,5mm między schowanym silniczkiem krokowym a tš œrubkš regulacyjnš od przepustnicy.
Podłšcz akumulator wtyczki od krokowego na razie nie podłšczaj żeby znowu się nie wysunšł. Bierzesz miernik i podłšczasz do pinów 1-2, wtyczki TPS-u musi być cały czas podpięta , przekręcasz kluczyk w stacyjce ,napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy powinno wynosić 0,20-0,25V jeœli jest inne to odkręć 4 œrubki mocujšce i wyreguluj. Do otwarcia około 1/4 powinno napięcie płynnie rosnšć potem napięcie już nie roœnie i utrzymuje się na stałym poziomie 4,8-4,9V, teraz trzeba sprawdzić 2 œcieżkę, podłšcz voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi być napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy, potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż do całkowitego otwarcia przepustnicy powinno mieć wartoœć 4,5-4,9V, Trzeba jeszcze sprawdzić napięcie zasilajšce TPS-a, odłšcz wtyczkę TPS-u i do pinu 1-5 podłšcz woltomierz , powinno być około 5V, pin œrodkowy to pin pusty .
Przy tak nastawionym mono-wtrysku, uruchamiasz silnik i czekasz aż osišgnie 85 0C i włšczy się wentylator, bez jazdy i gazowania na wolnych.

Odp: polonez czujnik położenia przepustnicy bosch
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2012, 14:19:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ten sposob nie jest wlasciwy,poniewaz jest niedokladny w realizacji,
TPS trzeba ustawic tak,by na max otwarciu byl odczyt 4.9v na tej drugiej sciezce ,a nie 4.5-4.9v ,bo wtedy ECU nie bedzie wiedzial,ze przepustnica jest otwarta na MAX i nie bedzie dawal odpowiedniej ilosci paliwa,
wszystkie inne napiecia ponizej max otwarcia i tak sa wynikiem konstrukcji TPSu ,wiec jaki sens jest ustawiania na 1/4 i 1/5 otwarcia ,skoro tych wartosci nie da sie zmierzyc w warunkach garazowych,

poprostu autor tej porady wysunal wnioski po zmierzeniu prawidlowo ustawionego TPSu ,ale zabraklo mu wiedzy,zeby przeanalizowac wyniki pomiarow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.