Autor Wątek: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp  (Przeczytany 8964 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 24, 2011, 19:21:43 pm »

loccos

  • Gość
Zrzuciłem głowicę w swoim GSI i z nią sobie poradzę.
Pytanie mam odnośnie tłoków i cylindrów tłoki czarne z dużą warstwą nagaru (nie że tylko okopcone wręcz drobny żużel - podobnie jak na świecach, powód oczywisty brak uszczelniaczy) cylindry z delikatnymi wyczuwalnymi pod palcem rysami (wiem że ciężko tak na odległość to określić paznokieć nie zatrzymuje się w rysie ale opószkiem palca można wyczuć nierówność)

Chciałem założyć tylko nowe pierścienie, czy szlif jest konieczny będę pytał jeszcze w warsztacie, ale interesuje mnie też opinia forum.
Jeśi trzeba będzie przeszlifować cylindry to też nowe cylindry nad-wymiar na forum był post że do 1 szlifu można zmienić tylko pierścienie ale jakoś trudno mi  w to uwierzyć
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2011, 11:05:55 am wysłana przez loccos »

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 24, 2011, 19:26:39 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak chcesz to zrobić porządnie to blok do szlifierzy, oni go zwymiarują, rozwiercą pod odpowiedni nadwymiar, do tego nadwymiarowe tłoki i pierścionki, wał też do mierzenia, ewentualny szlif i nowe panewki, korbowody do mierzenia - sprawdzić czy nie nastąpiła owalizacja - głowica do mycia i rozbiórki, weryfikacja stanu zaworów, prowadnic i gniazd.

Nagarem się nie przejmuj, często zależy też od jakości paliwa, pokonywanych odcinków - jak są krótkie, silnik się nie dogrzewa i wtedy często odkłada się nagar - miałem to w poprzednich dwóch silnikach, na tłokach była gruba warstwa czarnego, suchego nagaru, około 2 mm.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 25, 2011, 00:20:46 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Składaj tak jak jest. To jest OHV , jeszcze ze 100tyś zrobisz zanim coś mu będzie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 27, 2011, 18:46:47 pm »

loccos

  • Gość
po zwymiarowaniu cylindrów potrzebne tłoki na 3 szlif . Oczywiście są  nie do dostania.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2011, 01:54:42 am wysłana przez loccos »

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 13, 2011, 15:36:09 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be