Autor Wątek: Instalacja z minusa a plusowy panel  (Przeczytany 2987 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Instalacja z minusa a plusowy panel
« dnia: Luty 07, 2013, 13:36:34 pm »

Offline Malina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro 1,4 GLI 96'
Potrzebuje drobnej pomocy przy podłączeniu kabli które idą do przełącznika wentylatora w caro - . Chcę podpiąć wiązkę z minusa do panelu dmuchawy z plusa... zależy mi tylko i wyłącznie na sterowaniu dmuchawą minusową za pomocą pokrętła znajdującego się w plusowym panelu.... Poniżej zamieszczam zdjęcia kabli z minusa i tylną wiązkę panelu z plusa... Jestem mało obeznany z elektryką więc mam nadzieje że ktoś pomoże...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/061268ec49f63b0b.html od lewej strony (żółty z czerwonym paskiem)(niebieski)(fioletowy)(biały z czarnym paskiem)
A to tył panelu z plusa:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2bac9f3d8af26199.html

Prosze o pomoc jak to zrobić lub ewentualnie przerobić aby to działało :)
Na prostej szybkie samochdy, w zakrętach szybcy kierowcy...

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2013, 20:15:44 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
te przełączniki działają zupełnie inaczej. Nie da się ot tak tego podłaczyć.
jeśli chcesz mieć wentylator z pokrętła plusowego, musisz zaopatrzyć się w opornik dmuchawy z plusa (może być też z innego auta)
podłaczyć ten opornik wg schematu plusa, czyli pierwsze 3 biegi przez ten opornik, a 4 bezpośrednio do silnika.
W minusie opornik jest w przełaczniku, a te cztery kable w kostce to plus zasilający, plus i masa silnika dmuchawy i masa (opisane z resztą na samym wyłaczniku)
Plusowy to zwykły 5 pozycyjny przełacznik.

Nie wiem także czy plusowy opornik będzie dobry, znaczy czy jego opór będzie powodował odpowiednie zwolnienie obrotów silniczka. Silniczek z minusa jest raczej mniejszej mocy.
Dlatego tu wspominam o oporniku z innego sprzętu, który może mieć słabszy silnik i lepiej będzie on reagował.
trzeba także ten opornik umieścić w tunelu/rurze dmuchawy, by był dobrze chłodzony.

Już ci przeszła chęć na kombinacje? :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2013, 10:10:05 am »

Offline Malina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro 1,4 GLI 96'
aha :D czyli jest trochę kombinacji ale jest to do zrobienia... mówisz "dobrze chłodzony" dziwne bo oporniki w minusowym przełączniku nie mają żadnego chłodzenia  <co> no chyba że mówimy o radiatorze czyli obudowie... A gdyby wykorzystać oporniki z minusowego przełącznika ? nie przeszła mi ochota bo mam dośc patrzenia na ten przełącznik minusowy  ;-|
Na prostej szybkie samochdy, w zakrętach szybcy kierowcy...

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2013, 21:16:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ja sobie poradziłem bez plusowego rezystora.Zrobiłem to na trzech minusowych przełącznikach-rezystorach i kilku przekaźnikach.Całość jest troszkę skomplikowana,ale działa prawidłowo.Trzy pierwsze prędkości są przez rezystory,a czwarta bezpośrednio przez przekaźnik.Każdy rezystor jest ustawiony na inną prędkość,a przekaźnik daje już 100% napięcia do czwartego biegu.

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2013, 21:19:59 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
to się nakombinowałeś :)
taki rezystor to nie problem- są prawie w każdym samochodzie bez klimatronika.
poszukam, może mam od czegoś, to Ci wyślę Malina
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2013, 22:53:50 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Na tamtą chwilę nie miałem rezystora,a nowy drogi,jak dla mnie.Teraz mam taki z plusa,ale skoro to jest dobre,to po co zmieniać?  :-)

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 09, 2013, 08:10:20 am »

Offline Malina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro 1,4 GLI 96'
Może to głupie ale nie można poprostu wykorzystać minusowego przełącznika i jego oporników i schować go gdzieś pod deską i tylko z jego układu scalonego pociągnąć kable pod plusowe pokrętło ? tak aby plusowym pokrętłem tylko przełączać prąd na kolejne oporniki i dalej na wentylator ? Wypowiedzcie się :)
Na prostej szybkie samochdy, w zakrętach szybcy kierowcy...

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 09, 2013, 08:55:05 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie, bo w przełaczniku minusa jest po prostu potencjometr. Można tym tropem iść i zamiast przełacznika plusowego, go jego gałki podłaczyć jakiś potencjometr i będzie działać, pytanie jak długo zanim się przegrzeje i spali
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 09, 2013, 09:01:00 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
W przełączniku plusa nic nie ma.Potencjometr/rezystor jest w obudowie nagrzewnicy,żeby chłodził go strumień zimnego powietrza.Kolega chyba nie doczytał tego,co napisałem,bo pyta o minusowe przełączniki.Sprawa nie jest aż tak prosta,bo każdy przełącznik musi być odłączany względem reszty,dlatego dałem przekaźniki,inaczej była choinka i działała mi tylko jedna prędkość.

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 09, 2013, 12:04:36 pm »

piciek

  • Gość
A panel od calsonica jak jest zbudowany?

Odp: Instalacja z minusa a plusowy panel
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 09, 2013, 17:30:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
na takiej samej zasadzie działa jak plusowy "zwykły"
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r