Autor Wątek: Pare pytań odnośnie alternatora  (Przeczytany 2286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pare pytań odnośnie alternatora
« dnia: Listopad 02, 2011, 16:28:40 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1788
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Witam kolegów.
Mam kilka pytań co do alternatora 70A z Plusa.

1. To raczej nienormalne aby szczotki były rożnej długości. U mnie jedna była dłuższa od drugiej i jak pociągnąłem ją to wypadła. Aż taka duża byłaby różnica w twardości szczotek?
2. Bieżnie po których ślizgają się szczotki mają głębokie rowki (2-3 mm) i raczej też tak nie powinno być ,chyba że się mylę.
3. Ostatnia kwestia dotycząca mocowania alternatora. Okazało się że dolna śruba odkręciła się sama z siebie (już drugi raz nawiasem mówiąc) i zastanawiam się czy aby wszystko jest dobrze zamontowane i czy czegoś nie brakuje?

Tu widać nakrętkę, tulejkę gumową i podkładkę,a według katalogu części to powinna iść jeszcze jakaś tulejka rozprężna, tak?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Pare pytań odnośnie alternatora
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 02, 2011, 16:36:08 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tuleją rozprężną jest właśnie ta guma. wkręcając tą specjalną nakrętkę ściskasz gumę. w gumie powinna być tuleja z wywiniętym kołnierzem, nakrętka spęcza gumę w otworze obudowy alternatora a kołnierz dociska do podstawy alternatora. nakrętka nie ma prawa się odkręcić sama.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 16:38:13 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Pare pytań odnośnie alternatora
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 02, 2011, 19:02:24 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1788
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Czyli by się zgadzało. Ale jakie było wczoraj moje zdziwienie jak zobaczyłem że połowa tej szpiki wyszła w przód, ale jak to sam nie wiem.

Tak na marginesie to po co ten drugi otwór jest roztoczony na większą średnicę? Czy ma to związek z tym aby alternator równolegle się ustawiał do reszty kół pasowych czy chodzi o coś innego?

Edit:
Właśnie zajrzałem do katalogu części i zauważyłem że u mnie zamiast podkładki sprężystej jest zwykła, możliwe że przez to cała szpilka zaczęła się odkręcać?
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 19:06:02 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Pare pytań odnośnie alternatora
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 02, 2011, 20:12:33 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w otworze o większej średnicy siedzi tuleja gumowa. ją ma dociskać nakrętka. na zdjęciu są wszystkie elementy potrzebne do mocowania alternatora, żadna podkładka sprężysta tam nie występuje. guma ją zastępuje. tak przynajmniej jest w moim polonezie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Pare pytań odnośnie alternatora
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 02, 2011, 20:18:41 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1788
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
No niby tak. Ale mi chodzi o tą podkłądkę od strony łba szpilki (nie od strony nakrętki i tulejki gumowej), u mnie jest zwykła (na zdjęciu).
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Pare pytań odnośnie alternatora
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2011, 20:21:36 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
i taka ma być żeby łeb śruby nie wbijał się w aluminium.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Pare pytań odnośnie alternatora
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 03, 2011, 13:39:42 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
po pierwsze zmień nakrętkę na samo kontrującą, po drugie  na pierścieniach nie ma prawa być rowków-trzeba je perzetoczyć lub zabić nowe, po trzecie szczotki są do wymiany po przetoczeniu pierścieni lub zabiciu.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Pare pytań odnośnie alternatora
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2011, 14:41:13 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Na zdjęciu jest właściwa nakrętka. Ona nie powinna się odkręcać sama bo jest samoblokująca. Jeśli śruba z niej się sama wykręca, to albo była za słabo dokręcona, albo owa nakrętka straciła swoje właściwości blokowania i trzeba kupić nową.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Pare pytań odnośnie alternatora
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2011, 19:30:33 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1788
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
na pierścieniach nie ma prawa być rowków-trzeba je perzetoczyć lub zabić nowe, po trzecie szczotki są do wymiany po przetoczeniu pierścieni lub zabiciu.
Szczotki będę wymieniał z regulatorem i tak.
Grzechu, mam już nową bo stara zgubiła się.

Dzięki wszystkim za pomoc ;)
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...