Autor Wątek: Program diagnostyczny MEMSfcr  (Przeczytany 2792 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Program diagnostyczny MEMSfcr
« dnia: Grudzień 23, 2020, 18:32:08 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Cześć,
Czytając forum trafiłem na informację o programie diagnostycznym do roverów o nazwie memsfcr (http://memsfcr.co.uk) i próbuję go podłączyć do swojego poloneza (rover 1.8 na MKC104392 z freelandera), niestety z umiarkowanym sukcesem

Zdobyłem zalecany adapter usb-ttl FTDI, przestawiłem w tryb pracy na 5V, zainstalowałem na laptopie sterownik (wprawdzie pod windows 7 x64 a nie pod windows 10 jak zaleca twórca, ale nie powinno to robić problemu; może jeszcze dzisiaj uda mi się go podpiąć pod komputer z win10 x64), podłączyłem do przewodów w trzypinowej wtyczce diagnostycznej, ustawiłem port pod którym adapter się zainstalował w systemie (COM11).

Program sygnalizuje nawiązanie połączenia ze sterownikiem, ale pokazuje mi jakieś głupoty - nie wyświetla żadnych parametrów (w tym parametrów pracy silnika, mimo, że podczas testów był uruchomiony), jedynie krzyczy o błędzie sondy lambda.

Korzystaliście z tego programu? Spotkaliście się z takim problemem?



`


Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Program diagnostyczny MEMSfcr
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 31, 2020, 03:56:30 am »

Offline wlodar123

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ GSI '98@ 1.6 16V
Ja używam co prawda interfejsu FTDI od KME, się w duecie z tymi sterownikami i żadnych problemów>> https://drive-thirdparty.googleusercontent.com/128/type/application/x-msdownload
Co do pokazywania głupot przez program, to również to zaliczyłem początkowo. A to przez pomyłkę przy podłączaniu się do sterownika. Na początek upewnij się, że jest dobry styk na połączeniu "masy". Nie wiem, jak to tam u Ciebie, ale u mnie interfejs wymaga jeszcze podania dodatkowo 12V "od przodu", ponieważ inaczej nie w pełni elektronika tam pracuje i nie ma szans na działające połączenie. No i na koniec Spróbuj zamienić ze sobą  linie Tx/Rx i sprawdź też w menadżerze urządzeń, czy nie jest coś namieszane w ustawieniach interfejsu (typu prędkość itp). Jeżeli wszystko będzie poprawnie skonfigurowane i podłączone, to musi golić.😉

Odp: Program diagnostyczny MEMSfcr
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 01, 2021, 10:30:59 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak swoją drogą jak próbowałem zassać ten program to antywirus mi krzyczał że plik jest skarzony. Wy też tak mieliście? Ewentualnie przygarnę wersję "nieskatzoną".
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Program diagnostyczny MEMSfcr
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 01, 2021, 14:40:30 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Ja używam co prawda interfejsu FTDI od KME, się w duecie z tymi sterownikami i żadnych problemów>> https://drive-thirdparty.googleusercontent.com/128/type/application/x-msdownload
Co do pokazywania głupot przez program, to również to zaliczyłem początkowo. A to przez pomyłkę przy podłączaniu się do sterownika. Na początek upewnij się, że jest dobry styk na połączeniu "masy". Nie wiem, jak to tam u Ciebie, ale u mnie interfejs wymaga jeszcze podania dodatkowo 12V "od przodu", ponieważ inaczej nie w pełni elektronika tam pracuje i nie ma szans na działające połączenie. No i na koniec Spróbuj zamienić ze sobą  linie Tx/Rx i sprawdź też w menadżerze urządzeń, czy nie jest coś namieszane w ustawieniach interfejsu (typu prędkość itp). Jeżeli wszystko będzie poprawnie skonfigurowane i podłączone, to musi golić.😉

Jak podłączasz to 12v? Masy/styki faktycznie będę musiał posprawdzać, bo mogę tam mieć trochę namieszane
Sprawdziłem też zachowanie programu pod win10x64 - bez zmian :/


Tak swoją drogą jak próbowałem zassać ten program to antywirus mi krzyczał że plik jest skarzony. Wy też tak mieliście? Ewentualnie przygarnę wersję "nieskatzoną".

https://github.com/andrewdjackson/memsfcr/blob/master/dist/MemsFCR.zip stąd ściągałem; antywirus prawdopodobnie może krzyczeć widząc, ze program robi sporo rzeczy uznawanych za 'brzydkie' (bo z tego co zauważyłem to program stawia sobie lokalnie 'stronę internetową' i to do niej trafiają dane z konwertera co może skanerowi antywirusowemu wyglądać na infekcję)
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Program diagnostyczny MEMSfcr
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2021, 23:29:48 pm »

Offline wlodar123

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ GSI '98@ 1.6 16V
12V podaje na przewód "plusowy" od "przodu", czyli od strony złącza/wtyczki, którą się podpina pod sterownik. Od strony wtyku USB-A do "puszki" nic jest nie ruszane.

Odp: Program diagnostyczny MEMSfcr
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 02, 2021, 18:38:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wg mnie kwestia pierwsza i podstawowa to sterowniki do FIDI  - jest dużo podróbek na rynku samych chipów które nowe sterowniki NIE wspierają i blokują działanie. W necie można poszukać starsza wersje która nie sprawdza czy chip to ori czy chinol. I od tego bym zaczął. Zobacz czy system w ogóle wie "co widzi". Sam to przerabiałem na układzie uruchomieniowym mikrokontrolerów atnel  i kablu diagnostycznym do bmw. Oba z PL  Druga sprawa ze na Windows  64 bity sterowniki są często z dupy i lepiej zainstalować wersje 32 bity. Zwłaszcza ze program jest tez zazwyczaj 32 bity. Sam mam oprogramowanie które na sterach od 64 nie odpala i sypie błędami. Na sterach 32 nie ma tego problemu i odpala na systemie 64 bitowym.
Trzecia ze w niektórych laptopach NIE WSZYSTKIE USB maja dużą wydajność prądową (tj500mA)a tylko chyba 100/150mA wiec to może być mało wiec trzeba sprawdzać wszystkie porty w lapku na początek... a najlepiej do testów użyć stacjonarki  a jak ruszy to można szukać co i jak.

Generalnie zasada jest taka ze stare oprogramowanie najlepiej odpalać na początku na xp na stacjonarnym i jak ruszy to dopiero bawić się w laptopa itd. 
Czwarta rada  to poszukaj jakiegoś info czy na pewno ten kabel i to oprogramowanie na pewno ruszy Twój KONKRETNY sterownik-  piszę na Swoim przykłądzie- gdyż walczyłem ze 3  tygodnie czasu ze swoim autem(tj E36). Na początku uruchomiłem kabel u kolegi w aucie i zabrałem się za swój  bo dokumentacja mówi ze od 1998 w górę jest ok. Niestety jest ok  dopiero od września 1998 a ja mam auto z marca i nie da rady... Z kompem z lutego 1999 z E46 działa od strzała. Wiec na info z neta tez bierzcie poprawkę...
Zobaczyć tez na innym sterowniku jak jest taka możliwość -nawet kupić jakiegoś za 20 zł  do testów  - jest sporo błędnych info w necie.
Cześć programów może działać tez na wyłączonym silniku  a cześć wymaga odpalenia - zobacz oba sposoby
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG