Nie ma jednej rady żeby sprawdzić skąd ucieka najlepiej sprawdzać po kolei zaczynając od najłatwiejszego tj. szczelności wężyków idących do układu regulacji nawiewów do tzw. kuli , przewód do map sensora (czarny na środku na plastiku grodzi nad kolektorem dolotowym), przewód do regulatora ciśnienia.
U mnie wpływ na falowanie obrotów miała obudowa filtra powietrza, kiedy mi pękła obroty wariowały w każda stronę, po wymianie na cały wszystko wróciło do normy.
Sprawdź naciągnięcie linki od gazu czy przypadkiem nie jest za mocno albo czy dźwigienka przepustnicy się nie przycina, jeśli przepustnica nie wróci całkowicie do swojego położenia to obroty będą falowały i zazwyczaj wywali błąd silnika krokowego.
Jeśli w tych punktach nie znajdziesz nieszczelności pozostaje uszczelka przepustnicy (przy nieszczelności kolektora dolotowego względem głowicy silnik szarpie nie faluje, więc raczej to nie będzie to )
To że obroty skaczą po naciśnięciu hamulca prawie jednoznacznie wskazuje na problemy z lewym powietrzem... Musisz tylko ustalić gdzie Ci się dostaje, krok po roku konsekwentnie sprawdzając dojdziesz co to
