Autor Wątek: 2.0 DOHC weber ADF/250  (Przeczytany 2536 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC weber ADF/250
« dnia: Grudzień 06, 2004, 10:19:54 am »

owsik

  • Gość
Panowie pomocy nie wiem czy to na pewno gaznik.
sprawdzone: zaplon poprawnie, iskra jest, swiece dobre
objawy: krece rozrusznikiem zaczyna zaskakiwac po pewnym czsaie odpala (pewnym dlugim czasie) pracuje nierowno, gdy dodaje gazu zaczyna sie dlawic i trzymajac gaz na polowie i wciskajac go do konca uzyskuje maksymalnie 2500tys obr a przepustnice otwieraja sie calkowicie.
pompa paliwa pracuje poprawnie tloczac paliwo do gaznika.
po dluzszym kreceniu rozrusznikiem na poczatku strzela w rure wydechowa, ale wykluczam opoznienie zaplonu, sadze, ze to problem raczej z zalewaniem silnika.
jak to badziewie zmusic do pracy? rozbierany byl i czyszczony przez Marcina Kosinskiego a stan oceniony na bdb.
Pozdrawiam
Marcin Posiakow

2.0 DOHC weber ADF/250
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2004, 09:49:21 am »

owsik

  • Gość
widze, ze trzydziesci pare osob obejrzalo temat i nie maja pojecia, trudno bede walczyl sam.

2.0 DOHC weber ADF/250
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2004, 23:28:33 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cze?ć Owsik, kope lat!
Cóż poradzić...? Zakładam, że silnik jest prawidłowo złożony (M. Kosiński...-? Who’s who? Nazwisko nic mi nie mówi) tzn. w szczególno?ci na pewno poprawnie ustawiony rozrz?d i wstępnie poprawnie ustawiony zapłon. Jeżeli te dwie kwestie s? pewne, to najbardziej prawdopodobn? przyczyn? s? niedomagania układu zasilania. Skoro aparat zapłonowy działa (daje iskrę) i zakładaj?c że jest prawidłowo ustawiony jest zapłon (umiesz to sprawdzić? – po ustawieniu silnika tzn. rozrz?du ma znakach i nastawienia na 10 stopni k?ta wyprzedzenia zapłonu palec powinien być ustawiony na zapłon 4 cylindra, w dalszej kolejno?ci zgodnie z kier. ruchu wskazówek zegara kable z kopułki powinny i?ć do 2-1-3 cylindra – piszę o tym, żeby wykluczyć niepoprawno?ć podł?czenia kabli WN) i jeste? pewny, że pompka ma odpowiedni? wydajno?ć i podaje paliwo pod prawidłowym ci?nieniem, to pozostaje tylko ga?nik. Wykluczam też nieszczelno?ci na styku zaworów z gniazdami – je?li Ty ich nie wykluczasz to zmierz kompresję w silniku – prawdę Ci powie.
Więc pytanie – czy ga?nik był w ogóle rozbierany, czyszczony i regulowany? Je?li nie, to chyba oczywiste, że takie czynno?ci należy wykonać – przynajmniej wyczy?cić i przedmuchać sprężonym powietrzem wszystkie dysze oraz sprawdzić stan membrany i zębatki odpowiedzialnej za prawidłowe działanie automatycznego ssania. Często robi się w membranie pęknięcie, co skutkuje zasysaniem lewego powietrza i silnika za Chiny ludowe nie idzie ustawić. Więc to po pierwsze.
Problemem jest czy będziesz umiał poskładać do kupy ten ga?nik i go potem ustawić (np. naci?g sprężyny bimetalowej, i pobawić się nie z dwoma jak w ga?niku PN ale trzema ?rubkami regulacyjnymi w ga?niku). Je?li nie – to odradzam samodzieln? grzebaninę, bo możesz tylko stracić nerwy. Więc wtedy masz wybór – albo oddać go do specjalisty zajmuj?cego się ga?nikami (ciężko obecnie o takiego) albo zastosować ga?nik od Poloneza, z którym będzie sobie dużo łatwiej poradzić (btw. masz instalację LPG?).

2.0 DOHC weber ADF/250
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2004, 09:41:40 am »

owsik

  • Gość
mrozek:
gaznik byl rozbierany i czyszczony. http://212.14.12.75/~owsik/mrozek/
okazalo sie wczoraj o 14:30 ze palec rozdzielacza byl nie tak ustawiony i palil ytulko na 3 gary. 15 minut i silnik idealnie zbiera sie na obroty. chociaz gaznik trzeba lekko podregulowac.
ale chodzi cichutenko i nic nie stuka ani nie puka, naprawde extra maszyna.
takze poradzielm sobie i dziekuje.

2.0 DOHC weber ADF/250
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2004, 11:43:53 am »

owsik

  • Gość
nie mam instalacji LPG, to auto typowe do zabawy. jezdzi to jezdzi, nie jezdzi to tez niezle. na co dzien jezdze escortem 1.6 16V Zetec, pelna opcja. do przeowzenia wiekszych i cezszych rzeczy uzywam mojego poldolota caro z LPG, a ten 2.0 DOHC jest tylko i wylacznie dla pasji. kupilem go za 280zl, wiec nie wymagam od niego zbyt duzo.
tu sa fotki obu poldkow, z wieksza liczba tego niebieskiego.

http://212.14.12.75/polonez/

fotki obecne juz niedlugo.