Autor Wątek: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'  (Przeczytany 6788 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« dnia: Kwiecień 19, 2012, 18:02:03 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Siema, przedstawiam mojego poloneza:

Marka: FSO-WARSZAWA
Model: Polonez Caro
Rok: 1996
Pojemność: 1600 cm3
Paliwo: Benzyna/LPG
Przebieg: Przy zakupie 62000km, teraz trochę ponad 82000km, przy czym nie wiem, czy rzeczywiście jest tyle, a nie 100, czy nawet 200 tysięcy więcej.
Felgi: Alufelgi FSO
Wyposażenie: centralny zamek z pilota, alarm, regulowana kierownica.

Auto kupione w czerwcu 2011 roku, za 400zł, z ubezpieczeniem ważnym jeszcze dłuuugo (dwa tygodnie temu wykupiłem nową polisę). Po zakupie zrobiłem przegląd, bo akurat się kończył, zmieniłem olej, rozrząd, jakieś drobne rzeczy (wymiana zbiorniczka wyrównawczego od układu chłodzenia, itp). Fotki jak wyglądało auto zaraz po zakupie:








Przejechałem nim ponad 20 tysięcy km, w zasadzie bez większej awarii, czy problemów.
Przez ten czas trochę trzeba było porobić, z głównych rzeczy:
-wymiana pompy paliwa
-wymiana pompy wody
-wymiana silniczka krokowego
-wymiana wtryskiwacza paliwa (zupełnie zbędnie, wtryskiwacz był dobry, do wymiany była pompa )
-kupiłem nowy akumulator
-wymiana modułu zapłonowego
-wymiana tłumika końcowego (trochę przez własną głupotę, był padnięty moduł i auto "strzelało", przy jednym ze strzałów tłumik rozerwało na spawie)
-sonda lambda, zawór nagrzewnicy

Jeśli chodzi o silnik, to chodzi dalej jak trzeba, zaczął jednak ubywać olej, prawdopodobnie uszczelniacz wału od strony sprzęgła puszcza (no i oczywiście na pewno coś silnik spala tak samo), nawet już zacząłem rozglądać się za innym silnikiem, ale w końcu uznałem, że na razie nie warto, wlałem jedynie motodoktora (jakieś 5kkm temu) i bierze mniej, nie czyni to dużej kwoty, biorąc pod uwagę cenę oleju. Teraz czas na wymianę, bo już 12kkm zrobione ponad, znowu wleje doktora i będzie git.

Zacząłem też myśleć o blacharce, najgorsza jest strona kierowcy (zresztą tak było już po kupnie), na chwilę obecną wygląda to tak:




Zakupiłem drzwi przednie i tylne, w ładnym stanie i takim samym kolorze (podziękowania dla kolegi michau ):


Muszę je minimalnie dopracować i przełożyć. Szukam także błotnika na przód, on jest najgorszy, a bardzo ciężko znaleźć ładny w odpowiednim kolorze (jakby ktoś miał, to chętnie kupię, kolor oczywiście L-122). Końcówka progu zjedzona, coś tam spróbuje pomodzić z tym, przynajmniej zabezpieczyć na razie jakoś. Druga strona wypada dużo lepiej :).

To chyba tyle, pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2012, 18:04:22 pm wysłana przez mikolaj211 »

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2012, 18:54:42 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3094
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Fajny, najbardziej podoba mi się w nim cena ;p oraz Alufelgi. W sumie to kupiłeś alufelgi + plus auto gratis ;p Nie mówiąc o ubezpieczeniu ;p

Blacharsko wygląda nieciekawie, ja bym go dojeździł jak jest a jak już nic nie będzie blachy to poszukał kolejnego za 400pln ;p

Ale dbaj dbaj, bo już takich nie ma i jeśli masz zapał do remontu to zrób go na cacuszko :)

pozdrawiam!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 19, 2012, 23:52:19 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
podgnity ale tragedii nie ma :) koncówki progów zrobić, reszte blach porobić i bedzie eleganckie L122 :)
Ciesze sie że jesteś zadowolony z zakupów, polecam się na przyszłość :D
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 20, 2012, 09:41:42 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Przyjdzie kit i będzie Git :d, rób blachy i będzie cacy :P
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 23, 2012, 22:04:48 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Jak za taką cenę, to wręcz okazja była, dopracować blacharkę i niezły poldek będzie  <spoko>

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 25, 2012, 22:01:56 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Eh, dzisiaj padła uszczelka pod głowicą :(. Zaczęło się dymić z pod maski, węże twarde, parowało z korka chłodnicy. Wróciłem jakoś, olej czysty, płyn czysty, więc się ucieszyłem, że to nie uszczelka, tylko termostat się przyciął. Po wyjęciu termostatu całkiem dalej to samo, wybija płyn zbiornikiem przy odkręconym korku, razem z bąbelkami powietrza.

Plan mam taki, żeby zdjąć głowicę i zobaczyć co i jak, panewki też już słychać, więc nie wiem co z tego wyjdzie....

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 25, 2012, 23:53:28 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Za tą kase spoko wóz :) Robota uszczelki pod głowicą w OHV jest dość prosta i tania  wiec lajtowo :)

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2012, 00:05:06 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
sam bylem zdziwiony jak byles u mnie ze wywalalo plyn :) poweim Ci tak, nie oplaca sie remontować ohv :) co do silnika to moge cos zalatwic :P szkoda że się wczesniej nie wysral, drzwi masz z abimexa ktory mial ektra silnik bez gazu :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 26, 2012, 01:09:22 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie oplaca sie remontować ohv
wymiana upg to nie remont i nie pieniądze, tym bardziej jeśli oleju nie trzeba wymieniać.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 26, 2012, 14:02:01 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
olej trzeba dolać , głowicę oddać do splanowania, zapewne po jeździe na gazie przyda się zrobić zawory, no i co z tego skoro chłopak ma dół w którym już walą panewy?
Tak jak znajomek, zrobił głowicę w maluchu wywalil ponad 300zł a po 3k km padł silnik bo juz dawno mu panewki waliły... teraz wymieniamy na inny :]
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 26, 2012, 15:41:49 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Najlepszy motyw jest taki, ze stało się to wczoraj, a przed wczoraj wymieniłem olej, przejechałem na nim około 130km jedynie, w tym ponad 50 już jak wywalało płyn :|

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 11, 2012, 21:22:09 pm »

Offline mikolaj211

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez abimex
Auto już dawno temu zrobione, po zdjęciu głowicy wyszło coś takiego:







Pozostałe trzy cylindry ok, blok ok, tłok pod tym miejscem w głowicy miał też na denku ślady uszkodzenia podobne jak głowica. Cylindry w stanie wręcz idealnym, zero rys, zero progu (co mnie bardzo zdziwiło, pewnie był już robiony szlif). Korbowody mają lekki luz, co mnie nie zdziwiło, bo panewki było wcześniej słychać (i słychać je nadal oczywiście :D)

Kupiłem od kolegi tutaj z forum głowicę po planowaniu, wymianie uszczelniaczy, w komplecie z uszczelkami, po złożeniu wszystko chodzi jak trzeba, auto idzie jakoś tak "lżej" (nie potrafię tego opisać, ale różnicę czuję po prostu). Zużycie oleju znacznie spadło, musiałem od tej naprawy dolać raz, jakieś 100ml może (przejechane teraz równo 3 k km), no ale to nic dziwnego, w starej głowicy uszczelniaczy w zasadzie już nie było...

Zdaję sobie jednak sprawę, że długo na tym silniku z powodu panewek nie pojeżdżę, dlatego wczoraj w garażu pojawiło się coś takiego:



W sumie nie planowałem wkładać rovera, ale plany się zmieniają jak to w życiu...
Wszystko bez pośpiechu, nie wiem kiedy będzie przekładka, być może najpierw blacharka (szukam błotników, drzwi mam na stronę kierowcy, na stronie pasażera trzeba zrobić zaprawki, no i jeszcze przy progach porobić, będzie wszystko robił Michau).

W międzyczasie byłem na przeglądzie, wszystko bez problemu, jedynie końcówki drążków kierowniczych (krótkie)  i tylne amortyzatory do wymiany.

C.D.N.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2012, 21:35:24 pm wysłana przez mikolaj211 »

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 17, 2012, 17:46:27 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
ja tam zrobiłem co do mnie należało, auto Mikołaja prezentuje się aktualnie tak:






wymienione przednie blotniki, drzwi lewe przednie i tylne, próg prawy zew/wew/rynienka podlogi, z lewej strony próg koncowka zrobiona, nowe sierpy, kilka wstawek zaprawek troche malowania, duzo konserwacji i tak oto jest ;)

OGROMNE PODZIĘKOWANIA DLA ZAZIKUPL i AETIUSA ZA WY*UJANIE MIKOŁAJA W SPRAWIE BŁOTNIKA !!! :)
wsadźcie sobie te wysyłki, ten "idealny" błotnik jak i 80zł prosto w *upe , a i tak jeszcze spotkamy się na jakimś zlocie ;]

« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2012, 17:51:27 pm wysłana przez michau »
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: FSO Polonez Caro 1.6Gli abimex 96'
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 28, 2012, 23:10:48 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
swap:




in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)