Autor Wątek: [mateuh] polonez gli atu plus '99  (Przeczytany 2176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[mateuh] polonez gli atu plus '99
« dnia: Grudzień 02, 2012, 12:41:47 pm »

mateuh

  • Gość
Kilka dni temu kupiłem sobie poloneza by mi tyłek na codzień woził
Jest to auto kupione od 1 właściciela i posiada lpg oraz 2 komplety kół

Do tej pory przejechałem około 200 km i nie jest źle - fajne światła ma :D

       

Po wyszorowaniu wnętrza stało sie tam całkiem przyjemnie :D
[img=http://www44.zippyshare.com/thumb/25675881/file.html]http://[/img]        

Ma też kilka wad

[img=http://www40.zippyshare.com/thumb/69920312/file.html]http://[/img]  [img=http://www40.zippyshare.com/thumb/85040169/file.html]http://[/img]  [img=http://www40.zippyshare.com/thumb/77314827/file.html]http://[/img]    [img=http://www40.zippyshare.com/thumb/20730326/file.html]http://[/img]

Podłoga jednak jest, zawieszenie też w miarę bo nic nie puka nie stuka, kierownica działa z opóźnieniem jak by sterowana była korespondencyjnie, spowalniacze zwane hamulcami mnie przerażają ale są identyczne z przyspieszeniem :)
Spalanie gazu odpowiada mi wiec jak się nie będzie psuć za często to będzie mi długo służył zwłaszcza że ma hak :D

Problemem jest ładowanie. Jak go kupiłem nie miał alternatora wiec dostałem jakiś regenerowany (od przyszłego teścia)
Założyłem, podłączyłem - po odpaleniu miał jakieś 13 z ogonkiem na aku. Jednak pierwszy wyjazd skończył się stopem z braku prądu
Na szczęście stało się to kilka metrów od mojej sierry więc zamieniłem akumulatory. Pogmerałem kablem od wzbudzenia i ładowało.
z tym że przy jałowym +/- 900 obrotów jest 12.05 ale wsadziłem inny aku naładowany i pojechałem w "trasę"
w czasie jazdy ładował około 14 V i przejechał z obciążeniem elektryki 50 km ale ąłdowanie na jałowym nie zmieniło się
Wymieniłem regulator - bez zmian. Na 2 dzień wsadziłem aku który tam był i ładowanie  na jałowym jest 12.75?? O co tu chodzi?
Kolega który ma warsztat elktromechaniki powiedział "a może polonez tak ma?"

drugie pytanie - czy można coś z hamulcami zrobić?? do sierr wkładamy większe tarcze i elektroniczną pompę "abs" i spowalniacze potrafia
zatrzymać samochód :D

A to moje 2 auto Sierra z 84 roku w czasie swapu silnika 2.0 16V plus później T, zawieszenia oraz hamulców (od sierry Xri) i wnętrza (to na ori plus recaro)




« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2012, 12:44:29 pm wysłana przez mateuh »

Odp: [mateuh] polonez gli atu plus '99
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2012, 14:14:25 pm »

Offline Poldi98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 800
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSI 2000r.
co do spowalniacza, to przejrzyj, przeczyść układ i zacznie hamować...
Był : Caro+ 1.4 69E 98r.
Jest: Caro+ 1.6 GSI 2000r. 70u

"Handlarz kombinator ze znikomą kompetencją !"

Odp: [mateuh] polonez gli atu plus '99
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2012, 14:18:37 pm »

Jacus614

  • Gość
No fajny Poldek ale zrób coś z tymi drzwiami są jeszcze do uratowania  ;p

Odp: [mateuh] polonez gli atu plus '99
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2012, 19:58:31 pm »

mateuh

  • Gość
skończę sierrę to poloneza na kilka dni na halę sobie wstawię a jak będzie jakiś wolny week to mam zamiar je oskubać z purchli i zamalować jakimś epoksydem antykorozyjnym (stoczniowym ;p)

Co do hebli to przelać płyn i wlać jakiś lepszy czy wystarczy taki za dychę ??

A  z tym ładowaniem jak u Was jest?
Może ktoś sprawdzić bo może nie potrzebnie się przejmuje a przy okazji pojawiają mi się kontrolki

Hamulec ale to chyba dlatego że czujniki klocków są ucięta, takie koło obok z kreskami (pojawia się i znika) zaraz po odpaleniu świeci
obrazek z silnikiem i po kilku sek gaśnie na dobre i taka maluteńka czerwona na środku deski wygląda jak skreślone koło
Zastanawiam się czy polonez ma gniazdo diagnostyczne ...?

A i zegarek - działa nie świeci a żarówka jest dobra - czy tam jest jakiś myk?
Sorki że tyle pytam ale lubię jak samochód jest sprawny cały a nie jakiś ulep ze znaczkiem VW

Lusterka to się nowe kupuje bo potrzebuję prawe :)

Odp: [mateuh] polonez gli atu plus '99
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 03, 2012, 00:00:25 am »

Offline VAUER

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU "minus" 1.6 GLi L-45
U mnie czujniki klocków są przetarte i też kontrolka się ciągle świeci, przestałem juz na to zwracać uwagę tym bardziej że wszystko było u mnie niedawno robione :) A "Ścierencja" bardzo fajna.

Odp: [mateuh] polonez gli atu plus '99
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 03, 2012, 07:15:18 am »

mateuh

  • Gość
dzięki :D

Odp: [mateuh] polonez gli atu plus '99
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 03, 2012, 09:11:25 am »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Płyn hamulcowy DOT-4 produkcji Orlen albo K2 za 10 zł w zupełności wystarcza do normalnej jazdy. Kontrolka silnika w Bosch-u ma świecić się zaraz po przekręceniu stacyjki, a po upływie 2 sek. powinna sama zgasnąć. Co do tej czerwonej kontrolki jest to sygnalizacja przepalonej żarówki oświetlenia zewnętrznego auta. Sprawdź czy nie masz przepalonych żarówek z przodu, z tyłu bądź od oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Jeśli wszystkie żarówki świecą to weź sprawdź czy w którejś z nich nie zaśniedziały styki bo będzie się to objawiało tym samym komunikatem, ewentualnie możesz oczyścić punkty masowe od świateł. Zegarek w środku powinien być podświetlony zaraz po przekręceniu stacyjki. Co do ładowania to ja na wyłączonych odbiornikach mam 14,4V a przy włączonych światłach, radiu oraz dmuchawie mam 14,3 niezależnie czy wolne czy wysokie obroty tak więc altek masz prawdopodobnie do robienia. Możesz zacząć dokładnego od wyczyszczenia styków alternatora, klem na akumulatorze oraz pkt. masowego znajdującego się pod zbiorniczkiem wyrównawczym za akumulatorem  oraz masę na silniku.

A co do samych hamulców to wymiana płynu raczej mało da co do poprawy skuteczności hamowania. Najlepiej ściągnąć koło, zdemontować zacisk i sprawdzić czy się nie zapiekły tłoczki, prowadnice zacisku, oczyścić jarzma i wtedy wszystko powinno wrócić do normy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2012, 09:59:06 am wysłana przez pawlack »
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Odp: [mateuh] polonez gli atu plus '99
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 03, 2012, 18:25:18 pm »

mateuh

  • Gość
Byłem na przeglądzie dziś i hamulce ma OK ale trzeba zmienić przednie przewody elastyczne, jeśli chodzi o siłę hamowania w normie tylko ręczny "mógłby być lepszy i bak cieknie" innych zastrzeżeń bark
a jeśli chodzi o hamulce to za długo sierrami jeździłem ;p

a przy okazji Polonez dziś złapał autobus

Opuszczałem skrzyżowanie (szerokie z drogą 2 pasmową odzieloną zielenią) a bus skręcał w prawo.
Na samym skrzyżowaniu było spoko tylko zaraz za przejsciem polonez zdechł a autobus go najechał
Policja, Nadzór ruchu i miejscowe żury się zbiegły i policjant z uporem maniaka mówił że musiałem ustąpić autobusowi bo jechałem w lewo i nie trafiało do niego że ja już byłem za skrzyżowaniem jak mnie stuknął ..
Nie potrzebnie chyba brałem mandat - ale może się uda odwołać ;/

PS polonez mimo mocnego uderzenia jest niemal cały - lampa tył i lekka wgniota oraz pęknięty zderzak - to czołg
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2012, 18:28:11 pm wysłana przez mateuh »