Autor Wątek: Lekkie dodanei gazu i zonk.  (Przeczytany 4367 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lekkie dodanei gazu i zonk.
« dnia: Marzec 22, 2013, 13:24:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na początek filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=wq-DS79V0oI&feature=youtu.be

Teraz wyjaśnienie. Jak wiadomo mój borkostworek to jedna jeżdżąca rzeźba współczesna.  Jak się silnik nagrzeje mam mały problem z obrotami po "muśnięciu" pedału gazu. jak widać na filmiku lekkie dodanie gazu powoduje ze silnik zamiast łagodnie opaść i ustabilizować się faluje aż do zgaśnięcia włącznie. Co ciekawe zjawisko to na LPG nie występuje (mimo że sekwencja). Na postoju silnik czasem szarpnie ale obroty trzyma dobrze w okolicach 900RPM.

Moje pytanie jest zatem takie czy w seryjnym roverze 1,4 też tak jest. Jak to wygląda u innych swapujących silniki rovera na większe...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2013, 13:47:06 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Miałem odwrotnie  :d Lekko falowały miedzy 700 a 1200 a jak sie ruszyło gazem to sie stabilizowały na 1000. TPS podmień albo zobacz wtyczkę. Zanim wiązkę zmieniłem to miałem wtyczkę że jak troche szarpło silnikiem to nie łączyło.

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2013, 13:55:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zdejmij wtyczkę od TPSa i zobacz czy się przypadkiem wilgoć do styków nie dostała (mogło zaśniedzieć i opór dla prądu jak znalazł), to się zdarza mimo tego że te złącza są ponoć hermetyczne.

Jak nie to podmiana tps.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2013, 19:40:04 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
U mnie jest prawie identycznie na ciepłym. Czasem tak spada, że gaśnie...

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2013, 19:51:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Rozebrać krokowca, wypolerować i przesmarować trzpień. Przy wsadzaniu silniczka ustawić tak by zębatka była na środku tego wystającego fragmentu mimośrodu (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mJtFHTN-EFI - tutaj, jak widać było delikatnie przestawione). Przy nagrzanym silniku poluzować kontrnakrętke przy dźwigni przepustnicy i kręcić delikatnie śrubką co chwile lekko przegazowywując i sprawdzając czy opada z obrotów jak należy. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2013, 20:09:41 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
U mnie przyczyną okazały się styki w kostce silniczka krokowego, były luźne i słabo stykały. Początkowo falowanie i gaśnięcie przed skrzyżowaniem, później już nie mogłem utrzymać auta na obrotach. Dodatkowe informacje: przepustnica była wyczyszczona i dobrze wyregulowana, sterownik silnika nowy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2013, 15:58:56 pm wysłana przez Thomson »

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2013, 00:32:35 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
ustawienie zębatki względem mimośrodu przy składaniu krokówca nie ma znaczenia, testowalem różne ustawienia tego wynalazku... po przekręceniu zapłonu zawsze ustawiał sie tak samo...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2013, 13:05:55 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Wyczyściłem dzisiaj kostki obie przy przepustnicy i jakby nieco lepiej jest. :)

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 27, 2013, 13:00:11 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Takie szybkie pytanie, ile obrotów powinno być w 1.4 na ciepłym silniku?

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 27, 2013, 13:30:40 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mniej więcej 900. Nietykany obrotomierz Plusowski wskazuje deczko przed 1000. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 27, 2013, 13:39:03 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mniej więcej 900.
Dokładnie, jak się bawiłem i ustawiłem na około 800, to niby chodził, ale lekko rzucało silnikiem po komorze...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2013, 21:10:24 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
E no to wypadałoby podregulować bo jednak obroty na poziomie ~750 przy 90 stopniach to maławo. :D Trza się tą śmieszną śrubką pobawić przy cięgnie gazu tam na przepustnicy (nie wiem jak nazwać ten element).
Dzieki za info.

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 30, 2013, 02:45:21 am »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
niemalze przed 1000.. nie wiem u mnie nigdy nie było takiej sytuacji...
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 03, 2013, 09:48:03 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kilka dni temu przetarłem styki TPSu i dogiąłem delikatnie blaszki. Efekt prac raczej był mizerny. Może minimalnie lepiej ale i tak zgasł przy dojeździe do skrzyżowania. Wczoraj poszedłem po bandzie i zmieniłem śrubkę od regulacji przepustnicy. Po dłuższej zabawie ustawiłem nieco za wysokie obroty i teraz na te 900RPM opada dopiero po chwili. Okazało się że oryginalna śrubka regulacyjna byłby za krótka. Chyba żeby przenieść nakrętkę kontrującą z drugiej strony. Kto wie czy to nie przez to że mam 1,8 a on może potrzebować nieco więcej powietrza na wolnych niż 1,4 przy tym samym ustawieniu silniczka krokowego. Dzisiejsza jazda z zimnym silnikiem zapowiada pozytywne rozwiązanie problemu. Jak przez następne kilka dni nic się nie zmieni to skręcę drugi filmik jak teraz się zachowuje silnik.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 03, 2013, 16:09:59 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ja stwierdzam, że u mnie regulacja tej śrubki załatwiła podobny problem.

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 03, 2013, 22:27:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No to wychodzi na to że chyba rozwiązaliśmy problem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 03, 2013, 22:31:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Trzeba było od razu mnie posłuchać. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Lekkie dodanei gazu i zonk.
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 03, 2013, 22:58:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tia tylko przy seryjnej śrubce zabrakło by mi regulacji... Ale spoko. Ważne że narazie jest ok.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.