Autor Wątek: GaŹnik + turbo ==> teoretyczne rozwazania  (Przeczytany 3004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GaŹnik + turbo ==> teoretyczne rozwazania
« dnia: Wrzesień 03, 2005, 16:57:43 pm »

Goœć

  • Gość
ostatnio pogłebilem wiedze o gaŹnikach i zaczołem  zastanawiać sie nad przystosowaniem polonezowskiego gaznika do nadcisnienia , normalne warunki pracy takiego gaznika to okolo 1 bar cisnienia atmosferycznego i powiedzmy okolo 0,8 bara cisnienia paliwa  i przyszlo mi do glowy ze gdyby zwiekrzyc cisnienie powietrza o dana wartosc np 1 bar i to samo zrobic z cisnieniem paliwa to powinien dzialac taki gaznik . Tylko teraz gaznik przystosowany jest do zapotrzebowania silnika bez turbo  czyli trzeba by przeprowadzic konkretna regulacje i dopiero jezdzic bez przeszkod . Co o tym myslicie ???


pomijam to ze trzeba by uszczelnic gaznik itd narazie to czysta teoria

GaĽnik + turbo ==> teoretyczne rozwazania
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 03, 2005, 17:36:51 pm »

huragan

  • Gość
cisnienie paliwa nie odgrywa tu chyba duzego znaczenia bo przeciez im wiecej powietrza leci tym wiecej zabiera paliwa potrzebne jest tylko takie cisnienie aby nie brakowalo go w komorze plywakowej w turbo chodzi o to aby wytworzyc duze cisnienie w cylindrze a jesli bedzie duza ilosc przeplywac przez gaznik to spalanie pewnie ze 30

GaĽnik + turbo ==> teoretyczne rozwazania
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 03, 2005, 18:07:15 pm »

SerU#408

  • Gość
GaŹnik i turbo jest jak najbardziej wykonalne pod warunkiem, że....wlot powietrza będzie między gaŹnikiem a kolektorem ssącym-inaczej nie będzie to działało. Z resztą taki samochód już jeŹdzi z tak zrobioną instalacją turbo-fiat 125 z silnikiem 1.6 DOHC. Co ciekawe to cudo śmiga na gazie  :mrgreen:

GaĽnik + turbo ==> teoretyczne rozwazania
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 04, 2005, 01:36:55 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
Co ciekawe to cudo śmiga na gazie
to jeszcze nic bo 2.9 V6 bi-turbo tez smiga na ELPIDZI i co ciekawe(lepsze okreslenie chore) bez zadnego kompa tylko na zwykłej srubie... :eek:
  • Jef
  • Czaku

GaĽnik + turbo ==> teoretyczne rozwazania
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 04, 2005, 09:20:11 am »

1600

  • Gość
tzn ten fiat jezdzi na tak przerobionym gazniku jak napisalem ??

huragan seryjne cisnienie paliwa to 0,8 bara a gdyby powietrzemialo cis 1 bar to paliwo by yblo wywalane z komory plywakowej , takie moje zdanie

GaĽnik + turbo ==> teoretyczne rozwazania
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 04, 2005, 11:04:12 am »

huragan

  • Gość
dzialanie gaznika mozna przedstawic na przykladzie pistoletu do malowania - przeplywajace pod cisnieniem powietrze wyrywa z dyszy lakier (benzyne) i tak powtaje miaszanka to jesli to cisnienie bylo by doprowadzone od "góry" (filtra) i mialoby sie gdzie podziac to raczej by nie wywalalo paliwa - tak mi sie wydaje

GaĽnik + turbo ==> teoretyczne rozwazania
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 04, 2005, 15:08:23 pm »

Michal

  • Gość
fso kiedys opracowało gaznik do turbo, pamiętam o innych uszczelkach gażnika, dokładnie było to opisane w numerze A-TM. W necie widziałem kiedyś zdjęcia fiata 124 z australii z turbo, który gażnik webera miał zamontowany w miejscu akumulatora i miesznaka z niego wędrowała do sprężarki.