Autor Wątek: Rover - słabe ogrzewanie  (Przeczytany 2326 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - słabe ogrzewanie
« dnia: Grudzień 02, 2018, 19:14:17 pm »

Offline mak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 26
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Rover, Kant i dwa Yugo
Mam Caro minus z 1996 roku. Oryginalny silnik 1.4 poprzedni właściciel wymienił na 1.6 z Rovera. Problemem jest słabe ogrzewanie. Na wolnych obrotach i powiedzmy do 3000obr/min leci zimne powietrze z nawiewów. Przewody doprowadzające do nagrzewnicy są zimne. Gdy zwiększę obroty - przewody zasilające nagrzewnice robią się ciepłe i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Im wyższe obroty tym cieplej. Nagrzewnica jest drożna, była płukana. Klapki wyregulowane. W samochodzie jest roczna pompa wody INA. Objawów i śladów HGF brak. Węże nie puchną. Auto się nagrzewa, trzyma temperaturę, na postoju wentylator chłodnicy normalnie zbija temperaturę.

Czy problemem może być rurka z króćcami do nagrzewnicy? Ma być na niej jakaś zwężka, u mnie jest tylko małe przewężenie (widoczne z zewnątrz). Czy te rurki w Roverach i Polonezach 1.4 były jednakowe?

Podobno w Plusach 1.4 obieg jest na stałe przez nagrzewnicę. W ramach kombinowania i tak już wyrzuciłem zaworek nagrzewnicy. Czy wystarczy zatem na krótko spiąć wyjście z tyłu silnika do wejścia nagrzewnicy i wyjście nagrzewnicy do odejścia na podgrzewanie przepustnicy by mieć dobre grzanie? Czy nie ma ryzyka za małego przepływu?

Odp: Rover - słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2018, 19:41:45 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Sprawdz jeszcze czy termostat jest sprawny i nie puszcza od razu na duzy obieg. Po odpaleniu zimnego silnika woda powinna najpierw isc na ta rurke cienka od nagrzewnicy a po otwarciu termostatu ta gruba na chlodnice. Jak silnik bedzie rozgrzany i dodasz gazu sprawdz czy cala rurka zasilania nagrzewnicy jest ciepla czy nie ma jakiegos chlodniejszego miejsca (rurka jest tak dziwnie po zaginana i lubi zostawac jakis babel powietrza).
Odradzam podpinanie "krotkiego" obiebu przez nagrzewnice bo nagrzewnica stawia duzy opor wody i biedna pompa nie przeciagnie. Przez to silnik szybko sie nagrzeje i nie zdazy otwierac sie termostat. Mozesz za to wyrzucic podgrzew przepustnicy moim zdaniem glupi pomysl projektanta i nic nie wnosi do pracy silnika

 Jezeli to nie pomoze mozesz sie pokusic o zwiekrzenie srednicy tej "cienkiej metalowej rurki" dzieki temu bedzie tam wiecej cieplej wody i chetniej wplynie do zimnej nagrzewnicy.
Rurki z Rovera sa inne bo tam jest inaczej zrobiony obieg wody. Jest inne ulozenie silnika i inne mocowanie niektorych elementow. Mozna pojedyncze rurki dopasowac ale to bardziej, wziasc do reki i sprawdzic gdzie mozna wsadzic.

Odp: Rover - słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2018, 19:45:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Mozesz za to wyrzucic podgrzew przepustnicy moim zdaniem glupi pomysl projektanta i nic nie wnosi do pracy silnika

U mnie to jest, działa i nie przeszkadza właściwiej temp. wody.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - słabe ogrzewanie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2020, 10:03:29 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Kup flaszkę octu, odłącz oba węże nagrzewnicy od układu, przepłucz ją wodą z węża w obie strony nie za dużym ciśnieniem, potem wydmuchaj ją z niej i zalej w nią ocet. Gdy będzie robił swoją robotę, weź odkurzacz, dobierz się do jej żeberek i dobrze ją odkurz, kierunek powietrza odwrotny, niż wentylator przez nią goni. A potem zlej ten ocet z niej podłączając wąż z wodą, przy okazji zobacz, jaki syf się z niej stamtąd wyleje, przelej ze dwa razy w obie strony, podłącz węże od układu chłodzenia - a będziesz miał w samochodzie grzanie takie, że aż się zdziwisz.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!