Autor Wątek: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem  (Przeczytany 3955 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« dnia: Listopad 19, 2013, 21:10:04 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
siemka , teraz wam powiem rzecz w ktora mi nikt nie uwierzy , powiedzcie mi dlaczego jest tak że jak wlacze ogrzewanie w aucie to czasami jest tak ze ciepłe powietrze wieje tylko  od lewej strony i lewego srodka  , a prawy srodek i prawa strona wieje na zimno , i np za chwilke wieje na cieplo i tak roznie sobie wieje powietrzem ale tylkop w tej konfiguracji lewa non stop goraca prawa jak chce , odrazu mowie rury nie spadly i nie spadaja same i nie nakladaja sie w trakcie jazdy , nagrzewnica jest po pelnej regenracji , jezeli chodzi o temp , to wskaznik pokazuje 90 stopni chyba ze jest walniety ale to niemozliwe :P:P jakies rady , lub cos ktos takiego juz cos mial ?? moze termostat ale to nie mozliwe

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2013, 21:14:42 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
To na bank dwustrefowy nawiew. Sprawdź czy nie masz pokręteł od regulacji w konsoli. A poważnie to ja bym przejrzał dokładnie nagrzewnicę, dmuchawę i rury a także odpowietrzył układ chłodzenia na włączonym ogrzewaniu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2013, 21:17:27 pm wysłana przez PutiN|FSO »

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2013, 21:20:18 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
uklad jest na 100 odpowietrzony , pokretla hmm zalezy co mam sprawdzic zaworek jest na maxa otwarty a co mam sprawdzic w nagrzewnicy skoro to jest mowiac funkiel nowka

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 19, 2013, 21:22:42 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Z pokrętłami żartowałem oczywiście bo pomyślałem o Mercu W124 z dwustrefowym nawiewem regulowanym za pomocą dwóch pokręteł, po jednym na każdą stronę  :-) Może włącznik nawiewu jest uszkodzony? Nie wiem, strzelam. Spróbuj podmienić jeśli masz możliwość a jak nie to zepnij na krótko piny i sprawdz  :-)

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 19, 2013, 21:27:18 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
nie nie wlacznik dziala , caly czas , powaznie no jak to jest mozliwe , musi to ktos zobaczyc to walnie ze smiechu dla mnie troche mniej do smiechu ale sprawa jest kosmiczna , nie wiem czy żeran by mi pomógł zostaje tylko NASA :P:P

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 19, 2013, 21:32:43 pm »

Offline adam56

  • polskie jest naj polonez wiecznie zywy
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
  • były1.6 GLE,1.6 GLI ABIMEX, 1.9 D ,Je1.6 GLI BOSCH
    • Polonez +1.6 GLI BOSCH
a silowniczki pneumatyczne dzialaja wszystkie moze któraś klapa nie steruje to czeka cie zdjecie deski i bedziesz widział czy chodza siłowniki

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 19, 2013, 21:33:39 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Mnie się wydaje, że to kwestia uszczelnienia nagrzewnicy w obudowie. Nagrzewnica jest opatulona w gąbkę, która z czasem się kruszy i najczęściej wędruje do kratek nawiewów. Po prostu po jednej stronie masz tę gąbkę i powietrze musi przeleciec przez nagrzewnice i być ogrzanym a po drugiej przelatuje sobie obok praktycznie będąc nieogrzanym. Jeszcze fajnie by było jakbyś powiedział co to za polonez ja opisuje przypadek minusa.
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2013, 21:35:21 pm wysłana przez RzR »

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 19, 2013, 21:40:45 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
poldek minus ale to co ze kratki zapchane ?? klapki sterujace odpadaja przeciez wtedy by nie grzalo wogole a tu chodzi o jedna strone auta  ale nie molziwe zeby gabka takie cos zrobila

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 19, 2013, 21:41:16 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Ja mam tak że z prawej wieje trochę słabiej i myślę że to wynika z konstrukcji wiatraka i obudowy nagrzewnicy gdzie wyjścia są pod kątem a wiatrak kręci się w jedną strone, patrząc na to foto to kręci się przeciwnie do wskazówek zegara i po prostu powietrze ma prostszą drogę w lewe nawiewy niż w prawe. Może masz jakąś szczeline w obudowie po prawej i gdzieś ucieka ?

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 19, 2013, 21:44:00 pm »

Offline adam56

  • polskie jest naj polonez wiecznie zywy
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
  • były1.6 GLE,1.6 GLI ABIMEX, 1.9 D ,Je1.6 GLI BOSCH
    • Polonez +1.6 GLI BOSCH
a w minusie to tylko klapy po boku któras puszcza sa dwie wiec c której zimne leci to ta nie ma gąbki

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 19, 2013, 21:45:13 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
nie ma szczeliny fakt na ta strone co fixuje wieje slabiej , ale powietrze jest raz cieple raz zimnie i nie ma na to zasady

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 19, 2013, 21:46:47 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
hmm , dziwne strasznie , ale to byla by ta gabka ?? ale to jak raz puszcza raz nie ?? , troche ujowo , w taka pore rozbierac cala deske gdzie byla niedawno skladana

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 19, 2013, 21:48:50 pm »

Offline adam56

  • polskie jest naj polonez wiecznie zywy
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
  • były1.6 GLE,1.6 GLI ABIMEX, 1.9 D ,Je1.6 GLI BOSCH
    • Polonez +1.6 GLI BOSCH
te klapy sa sterowane ciegnem moze nie zawsze sie domykają

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 19, 2013, 21:49:48 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
nie ma szczeliny fakt na ta strone co fixuje wieje slabiej , ale powietrze jest raz cieple raz zimnie i nie ma na to zasady
ale zaraz zaraz o jakich ty klapach mowisz ?? ta co dol zamyka ?? w sensie albo gora albo nogi , jesli tak to nie ma nic to tego to jest tez obojetne jak ustawisz , jedynie co pomaga to juz wam mowie , zamykam na chwile doplyw zimnego powietrza i po chwili otwieram i wtedy wali na wszystkie i jest spokoj , to sie zdarza sporadycznie ale jednak

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 19, 2013, 21:50:34 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
nie nie z zamykanien zimnym jest ok to wszystko bylo sprawdzane , ustawiane i smarowane przed zlozeniem takze tutaj odpada

Odp: sprawa przerasta wszystko z ogrzewaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 20, 2013, 08:49:37 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Możliwości jak dla mnie są dwie. Jedna to słaby przepływ płynu przez nagrzewnicę, spowodowany zasyfieniem rurek układu/zapowietrzeniem
druga to klapki nad nagrzewnicą-nie chodzą poprawnie, źle domykają przepływ zimnego powietrza po bokach nagrzewnicy.

zaczął bym od odpowietrzenia poprzez zdjęcie wężyka przy nagrzewnicy, jak to nie pomoże odkręć schowek i  ręcznie przestaw klapki i zobacz jak będzie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r