Autor Wątek: Nierówna praca  (Przeczytany 1984 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nierówna praca
« dnia: Lipiec 08, 2014, 16:15:33 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Witam, mam problem z moim Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI. Chodzi o nierówna pracę. Polega to na tym, że na postoju pracuje przez kilka sekund równo, po czym zatrzęsie silnikiem, tak jakby przygasał. W trakcie jazdy pojawiają się wibracje i taki dziwny dźwięk jakby grzechotania. Najbardziej słyszalne w zakresie od 2,5 do 3,5 tys. obr.\min. Mechanik podejrzewa coś z wałkiem rozrządu, że nie otwiera lub nie zamyka zaworów do końca, bądź coś z panewkami. Zrobiona była diagnostyka, żadnych błędów, sonda lambda ok, spalanie w porządku, wszystkie czujniki sprawne, sprężanie na każdym z cylindrów ponad 12, świece nowe, przewody też, podmiana cewki nic nie dała. Może macie jakieś pomysły, co może być lub ktoś już miał z czymś takim do czynienia? Z góry dzięki za pomoc.

Odp: Nierówna praca
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2014, 17:21:56 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
stan panewek sprawdza się mierząc ciśnienie oleju w układzie smarowania. jak działają hamulce, czy po wciśnięciu pedału silnik pracuje nierówno? podmień komputer sterujący wtryskiem, może on szwankuje.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Nierówna praca
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 08, 2014, 17:30:18 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Przy hamowaniu czasami obroty spadają poniżej 900. Na postoju, nie ma to wpływu.

Odp: Nierówna praca
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2014, 22:24:23 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI

Odp: Nierówna praca
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2014, 21:38:54 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Kombinowałem dzisiaj trochę z cewką i są następujące objawy:
-W nocy widać jak na cewce, na 2 cylindrze co jakiś czas przeskoczy iskra
-Po odpięciu przewodu WN ze świecy wyświetla się Check Engine, po czym po chwili silnik gaśnie
-Zauważyłem, że na każdej świecy, tuż przy gwincie widać iskrę