Autor Wątek: Panewki walka rorzadu, szlif walu  (Przeczytany 2236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Panewki walka rorzadu, szlif walu
« dnia: Czerwiec 17, 2017, 00:59:25 am »

Offline ambulans

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 26
  • Płeć: Mężczyzna
    • autoform 1.6 gli + lpg
Witam,
Rozebralem wlasnie ohv'ke po 70tys km, w ktorej gora byla w stanie bdb - cisnienie po 12- 12,5. Okazalo się, ze nie ma panewek ani glowych ani korbowodowych - kolor miedzi z niewielkimi rysami. Decyzja podjeta - wal idzie do szlifu. Zawoze wraz z korbowodami, tak aby szlifierz dobral do tego panewki. Walek rozrzadu - a wlasciwie jego krzywki wygladaly na bardzo ladne. Rzecz jest w tym, ze po wyjeciu walka na srodkowej panewce widac rysy (2 rysy przez 1/3 panewki, wyglada to jakby odbil sie kanal olejowy na panewce). Zastanawiam sie czy silnik nie bedzie mi gubil na tej panewce cisnienia, czy warto wymieniac wszystkie panewki walka i czy idzie zrobic to samemu czy przypadkiem panewka po montazu w bloku nie zmienia swojej srednicy ?(sciska sie?)
Tloki i tak musze wyciagnac zeby wal zawiesc z korbami, nie chcialbym sie pakowac w nowe walki (podroby) ktore nie wytrzymaja 10tys km.

Odp: Panewki walka rorzadu, szlif walu
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 17, 2017, 21:50:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
. Decyzja podjeta - wal idzie do szlifu. Zawoze wraz z korbowodami, tak aby szlifierz dobral do tego panewki. Walek rozrzadu - a wlasciwie jego krzywki wygladaly na bardzo ladne. Rzecz jest w tym, ze po wyjeciu walka na srodkowej panewce widac rysy (2 rysy przez 1/3 panewki, wyglada to jakby odbil sie kanal olejowy na panewce). Zastanawiam sie czy silnik nie bedzie mi gubil na tej panewce cisnienia, czy warto wymieniac wszystkie panewki walka i czy idzie zrobic to samemu czy przypadkiem panewka po montazu w bloku nie zmienia swojej srednicy ?(sciska sie?)
Tloki i tak musze wyciagnac zeby wal zawiesc z korbami, nie chcialbym sie pakowac w nowe walki (podroby) ktore nie wytrzymaja 10tys km.

Najpierw wał daj na pomiary - może wystarczy polerka i nie trzeba szlifować jeżeli ma tylko 70 tys przelotu.
Panewki  wałka  jak chcesz wymienić to musisz zawieść blok do szlifierni - panewki wciska się w blok i roztacza potem na wymiar wałka - wiec jak wałek jest ok a ma rysy na powierzchni to tez można spolerować i potem obrobić panewki w bloku. Ciśnienie siada nie od rys na wałku tylko od luzów jakie są po szlifie i złożeniu - dotyczy to zwłaszcza panewek głównych i korbowodowych. W fiatach/fso padają zazwyczaj korbowodowe a główne są zazwyczaj jak nowe. Chyba ze panewki są z lichego materiału to wtedy wszystkie są wytarte. Warto tez podczas remontu przeprowadzić osiowanie wału w bloku i osiowanie korbowodów plus nowe panewki pod sworznie
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2017, 21:54:23 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Panewki walka rorzadu, szlif walu
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 26, 2017, 23:29:28 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Uważaj na to jak spasują Ci wałek rozrządu z nowymi panewkami. Powinien obracać praktycznie bez oporu. Koledze spasowali kiedys za ciasno i po rozgrzaniu silnik scinał zęby na pasku rozrządu :)