Autor Wątek: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV  (Przeczytany 4324 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« dnia: Luty 10, 2015, 21:09:15 pm »

kulako

  • Gość
Mam Caro Minusa 1996 rocznik z 1.6 GLI Abimex. Chciałbym polepszyć trochę jego osiągi i myślę co tu można zrobić, nie licząc turbo :D
Myślę nad kolektorem wydechowym z GSI, i ssącym okrągłym z 115c, w dobrym kierunku zmierzam? I do tego poprawić kanały w głowicy i lekko splanować tylko nei wiem ile?
Ma ktoś jakieś pomysły? Od razu zaznaczam, że nie wchodzi w grę swap na rovera ani nic innego, ma być te 1.6.

Odp: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2015, 23:03:44 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Wyważenie układu korbowo-tłokowego, lekkie koło zamachowe, sprężynki zaworowe od hydro, najlepiej z wałkiem, albo wałek custom.

Planuj do oporu :P Kierunek jest dobry, do abimexa załóż jeszcze aparat zapłonowy z elektronicznym modułem i ustaw sobie dobrze zapłon. Jak masz LPG to można podlać go paliwem bardziej.

Jest jeszcze opcja na przepustnicę od opla(?) 1.8 podobno to daje efekt. Są też wtryskiwacze p&p od opla 1.8 na monowtrysku.

Neon robił OHV w podonej konfiguracji i całkiem nieźle to jeździło (na filmikach) Poszukaj jego tematu!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2015, 23:24:14 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
A zacząć powinieneś właśnie od wspomnianego przez Ciebię kolektora wydechowego z GSi.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2015, 23:45:09 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Był ostatnio jakiś temat o obróbce silnika na forum, dość dobrze były modyfikacje wymienione, nawet ktoś powoływał się na jakąś książkę o modyfikacjach OHV, nie mogę teraz znaleźć tego tematu, ale poszukaj, na pewno sporo cennych wskazówek znajdziesz  <spoko>

Odp: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2015, 05:46:41 am »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 487
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
Obróbka dużo daje wiem bo sam miałem tak zrobione ale przy ciężkiej nodze 80tysiecy i ohv ma już 9 at ciśnienia w cylindrach (głowica trzyma potwierdzone próbą olejową)  <co>. O dziwo Panewek nie słychać i ciśnienie oleju  na zimnym 4.5at na gorącym 2 na oleju 10w40. Zapomniałem dodać ,że po zmianie sprężyn zaworowych i wałka rozrządu po jakimś  26tysiącach do 30 na pasku rozrządu kosi zęby więc radze wymienić na ten od plusa razem z kołami no chyba że ktoś lubi wymieniać laski popychaczy  i rozrząd na drodze :D
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2015, 05:52:24 am wysłana przez Żbiku »

Odp: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2015, 11:37:09 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Proszę książka pt. ''USPRAWNIENIA POLONEZA''. Autor Pachoń i Sklorz. Kopalnia wiedzy na temat gaźników itp ich usprawnianie.
Jak wyżej Tomasz pisał.
Tylko odnośnie sprężyn i wałka zastosował bym od Świątka na zamówienie. Reszta wiadomo , obróbka kanałów, ssący koniecznie od 115c, wydechowy od GSI.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2015, 12:43:00 pm »

Offline fxer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez caro 1.5 GLI
Oprócz kolektora zajmij się też resztą wydechu. Ja zastąpiłem kata tłumikiem od gle a ostatni zastąpiłem tłumikiem z borka, środkowy zostawiasz bez zmian.

Odp: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2015, 01:19:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprezyny sztywniejsze na rozrzadzie przydatne sa tylko w przypadku checi uzyskania uzytecznych obrotow powyzej 6000rpm,
w innym przypadku to strata nergii,
kolektor ssacy z 115c jest najlepszy,ale do gaznika - w SPI trzeba przerabiac mocowanie, a tak ogolenie to nie warto sie bawic, bo lepiej obrobic kanaly w seryjnym kolektorze,
w wolnossacej wersji to mozna doprezyc komory frezujac glowice,by siadla 1.0mm nizej, ale trzeba lec lepsza benzyne,jezeli nie ma LPG,

w sumie zalozenie instalacji LPG to dobry tuning,bo przynosi oszczednosci :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2015, 15:01:12 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Gdzieś ktoś jeszcze pisał o zrobieniu tzw. łezki na czopach wału korbowego od otworu smarującego, testował to ktoś?, wał od garbusa ma tak fabrycznie, przynajmniej tak mi się wydaje.

Odp: Przeróbki i poprawianie fabryki w OHV
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2015, 18:18:01 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Jak chcesz dłubać przy OHVce N/A to może pomyśl, żeby zamiast kolektora z GSi policzyć wydech i zbudować cały nowy.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D