Autor Wątek: Luz na tylnym kole  (Przeczytany 2485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Luz na tylnym kole
« dnia: Listopad 13, 2005, 12:58:44 pm »

sgrzegorz

  • Gość
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na ty forum.
Mam pytanie.
Ostatnio podczas wymiany tarczy hamulcowej zauważyłem, że na tylnym kole(tylko na jednym) s? luzy. Tzn. nie wygl?da mi to na łożysko, bo nie s? to luzy poprzeczne. Luz występuje podczas kręcenia kołem, dopiero po chwili łapie jaki? opór. Już wcze?niej występował metaliczny stuk w czasie przyspieszania i my?lałem że to krzyżaki, ewentualnie łożysko(ale przed wymian? chciałbym się upewnić co to może być) A może to wyrobiony wieloklin na półosi, lub jeszcze co? innego? proszę o pomoc i z góry dzięki. :smile:

Luz na tylnym kole
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 14, 2005, 01:10:53 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Wyrobiony wieloklin raz zrobił by bum i stoisz. je?łi tylko jedno koło to tylko łożysko :!:

Luz na tylnym kole
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2005, 23:51:53 pm »

BP

  • Gość
Luzy na kołach zębatych i tyle. Jakie? zawsze s?, byle nie za duże.

Luz na tylnym kole
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2005, 10:52:39 am »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
Ja mam taki sam objaw , myslalewm ze to krzyzaki , wmieilem i dalej jest ten stuk , tak samo jak poruszam kolem sa luz i przy wiekszym kreceniu czuc opor...

teraz pytanko gdzie i jak .. co to ten wieloklin , jak go wymienic  i czy da rade bez specjalnych nazedzi ?

Luz na tylnym kole
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2005, 15:46:58 pm »

sgrzegorz

  • Gość
Bronx. Wieloklin znajduje się na końcu półosi. Wymiana polega na wymianie półosi a do tego potrzeba wd-40 i dobrego młotka(do zapieczonych ?rub) oraz kilku kluczy i silikonu(czerwonego). A ... zapomniałbym o kasie i czasie ;)
W moim przypadku się nic nie zmieniło i dalej mam luz(taki sam)
Pytałem "znawców" i stwierdzili, że to luzy na wałku atakuj?cym i nic poza wymian? mostu (bez zabawy z bebechami) nie radzili. niestety na most mnie narazie nie stać, więc kupiłem używan? kompletn? póło?kę(łożysko, pier?cień). Na łożysku nie ma luzu i pier?cień dobrze siedzi więc jak wymienię i luzy ustan?, to będzie wiadomo czy to była wina łożyska. Niestety narazie nie mam czasu na wymianę, tak że na efekt trzeba trochę poczekać. Pozdrawiam    :?

Luz na tylnym kole
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2005, 22:08:42 pm »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
sgrzegorz,  daj znac jak sie z tym uporasz , mi tez sie wydaje dodatkowo ze most mi wyje a jak piszesz na nowy (uzywke) kasy brak... a dobrze by było zaradzic temu zjawisku...

jajuz z tym "luzem" zrobilem 25tys km + to co zrobil poprzedni wlasciciel :)
wiec boje sie ze duzo wiecej juz nie zrobie... :)