Autor Wątek: Wymiana pasków klinowych; Atu Plus 1.6 GSI 2000 r.  (Przeczytany 2533 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana pasków klinowych; Atu Plus 1.6 GSI 2000 r.
« dnia: Kwiecień 09, 2021, 12:17:36 pm »

Offline Katarzyna

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Kobieta
    • Polonez Atu 1.6 GSI 2000 r.
Czy znajdzie się na forum jakaś życzliwa osoba, która krok po kroku powie gdzie, co, jakimi kluczami, poluzować , przytrzymać i odkręcić aby wymienić paski klinowe (3 sztuki)? Chcielibyśmy je sami  wymienić, może jakieś wskazówki dla póki co laików w tej dziedzinie? Czy są jakieś strategiczne miejsca, gdzie wymiana jest trudniejsza i wymaga wtajemniczenia? :]

Odp: Wymiana pasków klinowych; Atu Plus 1.6 GSI 2000 r.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2021, 16:27:08 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
wymienić paski klinowe (3 sztuki)?
Czyli klima siedzi?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wymiana pasków klinowych; Atu Plus 1.6 GSI 2000 r.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 12, 2021, 20:23:42 pm »

Offline Katarzyna

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Kobieta
    • Polonez Atu 1.6 GSI 2000 r.
wymienić paski klinowe (3 sztuki)?
Czyli klima siedzi?

Tak, jest klimatyzacja.

Odp: Wymiana pasków klinowych; Atu Plus 1.6 GSI 2000 r.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2021, 22:04:56 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Najłatwiej, to z paskiem kompresora klimatyzacji, bo kompresor jest na wierzchu.Trzeba popuścić dwie śruby mocujące kompresor do uchwytu, oraz jedną przy napinaczu, u góry i go popchnąć w stronę silnika. Tutaj rewelacji niema, choć dostęp do tych dolnych śrub nie jest aż tak dobry. Klucz 17 mm. Następnie pasek pompy wspomagania, to już luzuje się śrubę przy pompie, (chyba jedną, nie pamiętam już) ale to dostęp lepszy jest z kanału. Klucz 13 mm. No i na końcu pasek alternatora i pompy wody. Luzuje się górną i dolną śrubę alternatora,klucz 17 i 19 mm. Jak coś poknociłem, to poprawcie mnie.