Autor Wątek: Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2  (Przeczytany 2873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2
« dnia: Luty 07, 2022, 00:04:30 am »

Offline kmo_osti

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • borek
Witam.
Panowie mam nie lada problem. Jestem na etapie remontu silnika 1500 o oznaczeniu AB w polonezie borewiczu. Gaźnik ktory był zamontowany u mnie to gaźnik o oznaczeniach 34DCMP2 / 300. Niestety mam ogromne problemy ze zalezieniem takiego gaźnika jak i jakichkolwiek danych czym rożni sie on od gażnika 34dcmp2 / 250. Może ktoś ma wiedzę i pomógł by mi. Pacjentem jest polonez z 85r z silnikiem AB (82km) i 1.5LE
Z chęcia także zakupie nowy (o ile taki jeszcze istnieje) gaźnik o poszukiwanych oznaczeniach.
Proszę o pomoc

Odp: Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2022, 00:14:45 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Różnice są pomijalne, montuj śmiało 250. Wszystko to samo, różnica tylko w dyszy paliwa 2 przelotu (kosmetyczna, 156 zamiast 155), przy czym gaźnik z odzysku będzie i tak rozklekotany i większe różnice robi stan gaźnika, a nie model. Możesz zastosować też gaźnik z wąskiego caro 1.5 GLE. Jeśli chcesz jeździć tylko na benzynie, to najlepsza opcja, najbardziej dopracowane, na analizatorze spalin udało się na nim uzyskać niezłe wyniki i w miarę sensowne spalanie. Oznaczenie 34S2C12. Przy czym pierwsze skrzypce gra jego stan.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2022, 00:18:05 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2022, 00:33:54 am »

Offline kmo_osti

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • borek
Dziękuję za odpowiedź.
Rozumem że zamiana dyszy z mojego do tej 250 wchodzi w grę i wtedy wszystko teoretycznie powinno być w "oryginale"?
Co do jazdy to tylko benzyna mnie interesuje. Chciałbym aby auto nie straciło albo straciło jak najmniej KM z tych "magicznych" 82.

Co do gaźnika to szukam tylko nowego (o ile tak jak pisałem jeszcze gdzieś taki istnieje) lub po solidnej regeneracji (z czego solidna to pojęcie bardzo względne i w sumie ciężko o znalezienie konkretnej opinii o osobie która taka regeneracje robi).

Mam też nowy gaźnik o oznaczeniu 28/35 S2 A (i dalej już nie czytelne) ale nie mam zielonego pojęcia z czego to jest?

Odp: Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2022, 00:47:20 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
Rozumem że zamiana dyszy z mojego do tej 250 wchodzi w grę i wtedy wszystko teoretycznie powinno być w "oryginale"?

Jaki auto miało przebieg? Jak jej nie rozkalibrowało, to tak. Teoretyczny "żywot" dyszy, czyli utrzymanie jej fabrycznych parametrów to ok. 80-100kkm jeśli chodzi o FSOwskie. Później działa na nie erozja, przez co mogą zwiększać swój przekrój. No, chyba, że jakiś dłubek wpychał do nich drut celem przeczyszczenia, to już w ogóle.

Co do regeneracji - u nas to najczęściej "wymiana gumek" i uszczelek na nowe, także... :P Dysz nikt nigdy nie wymienia, a jeśli wymienia, to może być jeszcze gorzej, bo na rynku jest pełno rzemiosła, a i sam poducent się często gubił w oznaczeniach i sztucznie "mnożył byty". To sobie możesz zrobić równie dobrze sam (wymienić oringi i uszczelki, wyczyścić i przedmuchać kompresorem, wymienić zaworek iglicowy na nowy jeśli jest konieczność). Na szczęście to prosty gaźnik w porównaniu do np. dziadowskiego i przekombinowanego pierburga.

Ostateczną weryfikację czy gaźnik jest dobry można przeprowadzić przy badaniu AFR, i to jest jedyny sensowny sposób na sprawdzenie utrzymywania parametrów gaźnika. Już nie raz sprawdzałem "regenerowane" gaźniki, które miały gorsze parametry od starych, używanych, ale z małym przebiegiem.



To podnosi poprzeczkę i nieco komplikuje sprawę, ale przy trafieniu na dobrze utrzymany gaźnik, oraz poprawną regulację zapłonu, da się zrobić. Dobrze wystrojony borewicz z silnikiem 1.5 AB jednego forumowicza, na gaźniku 34S2C12 osiągnął po strojeniu i dobrym rozbujaniu licznikowe 180km/h.

Cytuj (zaznaczone)
28/35 S2 A

Możesz wrzucić zdjęcie? Może to jakiś żukowski, czy inny wynalazek.

Proponuję jednak poszukać idealnego/nowego 34S2C12.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2022, 00:50:41 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2022, 01:07:20 am »

Offline kmo_osti

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • borek
Co do określenie przebiegu to ciężko to stwierdzić. Przekonany byłem że po zużyciu wnętrze to granice 110 - 120tys ale po oględzinach silnika to przeszedł już on dwa szlify  - aktualnie mój już jest trzecim  <uoee>

Miałem kiedyś możliwość zakupu właśnie tego gaźnika o którym mówisz, ale odpuściłem (jutro, a w zasadzie już dzisiaj, będę pisał, może jeszcze się nie sprzedał). Sprzedawca zapewniał że jest nowy.

Jeżeli chodzi o prędkośći autostradowe, to ma to dla mnie małe znaczenie i nie skupiam się na tym.
Jutro postaram się podjechać do warsztatu i wyciągnę ten "mój" wynalazek 28/35 ....itd. pstryknę zdjęcia i poproszę o weryfikację :)



 

Odp: Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2022, 11:58:18 am »

Offline kmo_osti

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • borek
Przepraszam za jakość zdjęć
Wiem że rożni się on "przelewem" ale to można przekręcić.

Odp: Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2022, 15:13:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Żuk z S-21, najnowszy model gaźnika, produkowany od 1986, gardziele 21/26, dysze 110/145. Kompletnie się nie nadaje do PN.

Podstawowe parametry 34DCMP 1/300:
Gardziele 24/26
Dysze główne paliwa 120/155

Jeśli oryginał nie gra pierwszych skrzypiec, a silnik i tak masz do gruntownego remontu i jest już po szlifie, to jest duża szansa, że inne części typu wałek rozrządu itd będą w kiepskim stanie. Przebieg przy takim stanie pewnie oznacza dwójkę z przodu. Może pomyśl o silniku 1600CB? Na pewno wyjdzie taniej, a momentu i koni będzie więcej, i to jest odczuwalne. Sensownego dawcę można znaleźć (jeszcze) za 1/4 cenę remontu silnika 1.5. Na moście z 1.5 bardzo fajnie się zbiera. Zaprezentuj w ogóle na forum tego swojego borewicza :)
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2022, 15:25:33 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2022, 21:59:04 pm »

Offline kmo_osti

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • borek
Co do remontu to został jeszcze tylko gaźnik. Reszta powinna być, no chyba że wyjdą jeszcze jakieś pierdoły. Stan podzespołów po rozebraniu był bardzo słaby. Wałek katastrofa! Wszystkiemu winna była pompa oleju, która się zatarła i już zaczynała się rozpadać. Auto w sumie to było jezdne do samego końca :)

Udało mi się kupić w sumie to wszystko, co potrzebowałem (od wałka "W", po pompe oleju, wody i panewki, ba nawet po gorzyckie tłoki) ze starych, nie używanych zapasów. Niestety, nic już nie idzie znaleźć za przysłowiową "flaszkę" ;) Został mi tylko ten nieszczęsny gaźnik.

Co do silnika 1600 to rozważałem rozwiercanie, ale ostatecznie udało się z tłokami. Zależy mi aby w miarę możliwości auto było kompletne co do rocznika.

Odp: Pomoc w ustaleniach gaźnika do borewicza 34dcmp2
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2022, 09:53:43 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Co do silnika 1600 to rozważałem rozwiercanie
Nie polecam. Fabryka dopiero jak zmieniła blok to 1.6 przestaly sprawiać kłopoty. Pierwsze 1.6 miały za cienkie ścianki. Sam przerobiłem taki silnik. Poszedł na złom po 5000km
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9