eśli zaś chodzi o skrzynie może założyć tą z Argenty (132,131,125), skoro Polonezowska pasuje do DOHC po przełożeniu dzwonu to i na odwrót powinna podejść, więcej wytrzyma
No niekoniecznie. Do DOHCa szły różne skrzynie. Upraszczając dwa najpopularniejsze typy.
Jedna żebrowana - jak w OHV. I jej dzwon pasuje zarówno do skośnej poloneza jak i do prostej ze starego 125p. Ale podejrzewam że skrzynia nie ma jakoś większej wytrzymałości. Była montowana w borewiczach 2.0
Druga skrzynia - gładka V. Była montowana w 132 MK3 i w argentach (różnica w wybieraku). I ta rzeczywiście ma szanse być mocniejsza.
Typów może być jeszcze wiecej, ale opisałem najpopularniejsze. Kojarze jeszcze u kumpla skrzynię V ze 131 - miała wysuwany przegub trójpalczasty do wału (nieprzykręcony na stałe). Ale podeszła do 125p P&P