Autor Wątek: Tulejka centrująca silnik-skrzynia  (Przeczytany 765 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tulejka centrująca silnik-skrzynia
« dnia: Styczeń 02, 2025, 14:30:42 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 395
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Ma może ktoś możliwość żeby zmierzyć tulejkę centrującą na styku silnika i skrzyni biegów?
Mnie wychodzi coś takiego jak: długość ~18mm, średnica zewnętrzna ~15.95-16.00 i średnica wewnętrzna ~13mm.

Odp: Tulejka centrująca silnik-skrzynia
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2025, 15:25:33 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1210
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI

Opis produktu

Tulejka kadłuba bloku silnika centrująca skrzynię Fiat 125p, FSO, Polonez, OE 877205, 13/16 mm
Takie coś znalazłem na stronie Regmot

Odp: Tulejka centrująca silnik-skrzynia
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2025, 15:44:30 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 395
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Dziękuję, w zasadzie dobrych pomiarów dokonałem.
Nie przyszło by mi do głowy szukać tego w Regmocie. Po numerze katalogowym znalazłem na allegro, oczywiście kupiłem, cenowo wyjdzie podobnie jak usługa u tokarza.

Odp: Tulejka centrująca silnik-skrzynia
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2025, 20:36:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ta tulejka się jakoś zużywa w czasie eksploatacji?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Tulejka centrująca silnik-skrzynia
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2025, 20:55:15 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 395
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Ta tulejka się jakoś zużywa w czasie eksploatacji?
Gubi się mało uważnym mechanikom podczas demontażu i/lub montażu silnika lub skrzyni.
Właśnie po takim mechaniku poprawiam Poloneza, gdzie jest brak jednej tulejki i taki drobiazg powoduje niewspółosiowość osi wału korbowego i sprzęgłowego.

Odp: Tulejka centrująca silnik-skrzynia
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2025, 23:40:43 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pierścień centrujący mieści się na końcówce wałka wyjściowego skrzyni biegów. zadaniem tego pierścienia jest centrowanie przegubu elastycznego łączącego wałek wyjściowy skrzyni biegów z pierwszym (krótkim) członem wału napędowego ułożyskowanym w łożysku osadzonym w gumie. za tym łożyskiem znajduje się pierwszy przegub krzyżakowy wału napędowego. przestrzeń w której pracuje ten pierścień uszczelniana jest gumowym elementem dociskanym sprężyną.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.