Autor Wątek: Silnik VW 1.8T w Polonezie  (Przeczytany 1616 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik VW 1.8T w Polonezie
« dnia: Luty 26, 2025, 20:51:09 pm »

Odp: Silnik VW 1.8T w Polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2025, 21:20:47 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5313
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ktoś tu na forum miał takiego w poldku, tylko chyba bez suszarki.

Odp: Silnik VW 1.8T w Polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 26, 2025, 21:43:35 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 897
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Robiłem coś takiego w 125p dwa lata temu.Silnik z passata/a4/A6 (musi być z wzdłużnego), koło zamachowe audi 80 2.0 115 (ciężki temat już),docisk z lt-ka 2.5 tdi,skrzynia z tarczą sprzęgła E36.Flansza była z allegro za coś koło 8 stówek i posadzone to było na belce z ohv, łapy produkcja własna na poduszkach z E34 2.0  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Silnik VW 1.8T w Polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2025, 21:55:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
powaznym minusem tego silnika jest to, ze smierdzi sledziem,
remont glowicy tani nie bedzie, a ze to juz stary sztrucel, to zaworkami sypnac lubi,

poza tym to popularna i wytrzymala jednostka, wiec mozna z niej troche mocy wykrzesac,
ma kolektory po poprawnych stronach i miesci sie w komorze PN,
potrzeba wyspawac dzwon, bo oryginalny FSO jest praktycznie nieosiagalny (zreszta pewnie nie wejdzie z duzym sprzeglem) - czyli jego swap nie rozni sie za bardzo od dowolnego innego silnika R4 takiego jak np. M44 czy M111, z tym ze ta wagina moze ma miske pasujaca na belke,
no i jest juz doladowany, wytrzymuje 300KM, ale tak normalnie to z 240KM z miejsca mozna robic,

Bolim ma taki silnik w czerwonym Atu, ustawiony na 240KM
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik VW 1.8T w Polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 27, 2025, 19:47:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wyspawanie dzwonu do skrzyni FSO to najgłupsze co można zrobić, bo przy momencie jaki będzie generować ten piec to koło zębate trzeciego biegu będzie lecieć co chwilę. Zacząłbym raczej od dopasowania innej skrzyni biegów.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Silnik VW 1.8T w Polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 27, 2025, 22:30:34 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, będę próbował taki silnik montować do mojego Caro tylko z skrzynią od RX8

Odp: Silnik VW 1.8T w Polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 01, 2025, 19:55:31 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1443
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Czy ma jakieś znaczenie czy dawcą będzie samochód z CAN czy bez? Z tego co wiem passat b5 jest bez CAN, natomiast passat B5FL jest już z CAN.

Odp: Silnik VW 1.8T w Polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 01, 2025, 21:58:32 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1791
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Słupki pewnie będą takie same ew. kosmetyczne różnice, ale osprzęt to już inna para kaloszy. Z tego co kojarzę to w FL przepustnica jest już po kablu i nie wiem czy bez komunikacji CAN zagada + zabawa z pedałem gazu.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...