Autor Wątek: Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?  (Przeczytany 3706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« dnia: Czerwiec 06, 2005, 20:40:28 pm »

Polonez 2000

  • Gość
Jesli tak to jakie mniej wiecej beda? =) I czy sa jakies trudnosci w zamontowaniu?
Dzieki i pozdrawiam.

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2005, 21:10:32 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Trudno?ci - owszem do?c spore. Po prostu nie pasuja na zasadzie wykręcić stary żeliwniak i przykręcić nowy od GSI. Trzeba przerabiać. Korzy?ci? Unifikacja z wydechem poloneza caro (do przerobionego kolektora można przykręcać seryjne elementy ukł?du wydechowego bez żadnych ich przeróbek) ; odpada problem ze zdobyciem niedostępnej dwururki do dohc; rurowy kolektor GSi ma większe ?rednice kanałów niż fiatowski żeliwniak, co wydaje się dziwne i nieprawdopodobne, ale jednak jest prawdziwe; rzecz gustu - ale wg mnie poprawia się dżwięk pracy silnika i spalin wydobywaj?cych się z układu wydechowego, moim zdaniem robi się przyjemniejszy (co proszę nie odczytać jako jakie? " ładne basiki" czy inne tego typu bzdury) ; przy niższych pojemno?ciach (testowałem na dwóch 1.6 dohc) diametralnie poprawia się elastyczno?ć silnika (przy 2.0 ten efekt niekoniecznie musi wyst?pić).

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2005, 22:09:40 pm »

polonez 2000

  • Gość
Czyli przerabiac czy niekoniecznie? A moze sie ktos wypowie kto ma taki zestaw?
2,0 + kolektor GSI.
Dzieki i pozdrawiam=)

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2005, 22:33:41 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Woj-o ma, tyle że on specjalnie nie "testuje" swojej dwójki. W każdym razie - napewno to nie zaszkodziło.

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 06, 2005, 23:07:10 pm »

polonez 2000

  • Gość
Mnie nie chodzi o "testowanie" =) Tylko sie naczytalem o tych kolektorach, wszyscy zachwalaja wiec kcialbym sie dowiedziec czy to prawda i czy wydac te kilkadziesiat zl=) I czy to bedzie tylko wydatek czy tesh beda jakies male korzysci z tego;)

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2005, 23:24:57 pm »

Mrozek#83

  • Gość
O korzy?ciach napisałem wyżej - jak te Ci nie wystarczaj?, to nic innego na tacę nie podam. Co masz na my?li "małe korzy?ci"? Jak my?lisz tylko i wył?cznie o poprawie osi?gów i liczysz na bardzo zauważaln? zmianę - to sobie odpu?ć, żeby?nie narzekał że tyle kasy a efekt gówniany. Wiem tylko, że DF 2.0 z takim kolektoram objechał BMW 320i (E36- ten nowszy model, sze?ciogarowy) , niesamowite wrażenie widzieć co? takiego , nawet filmik widziałem, tylko że korbowdód tego nie wytrzymał i bokiem wyleciał...  :roll:

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 06, 2005, 23:30:33 pm »

polonez 2000

  • Gość
Jak bede robil to nie bede narzekal bo cudow przeciez nikt sie nie spodziewa=) A ten korbowod to jets minus tego kolektora??=) :roll:  :roll:
Nie no zartuje.. Anyway dzieki za konwersacje i pomysle nad tym. A Jak zrobie to dam znac.
Dzieki i pozdrawiam=)

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 06, 2005, 23:30:56 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak dla mnie to nie ma co sie zastanawiac. Seryjny kolektor jest tak gor?cy ze to szczegół. Grzeje sie to gówno a i tak jest dosyc mocno poprawione w stosunku do orginału. Dodatkow? zaleta jest unifikacja z poldem, jak ci padnie dwururka to odpadaja kombinacje ze spawarka, bo jest w kazdym sklepie. Osi?gów na pewno nie pogorszy.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 06, 2005, 23:58:46 pm »

polonez 2000

  • Gość
AA... No i ile jest przeróbek? Nowy wydech jest caly potrzebny?

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2005, 12:16:39 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Zestaw mam. Co do testów to hmm trudno mi jednoznacznie powiedzieć, bo razem z GSI przyszedł I tłumik od caro (wcze?niej długa dwurura) wiec nie powiem na 100% co to zminiło - na pewno słuchajacsilnika lepiej słychac zaworki wydechowe (cieńsze ?cianki kolektora ;). Chyba jest ciut gło?niejszy, ale we wnętrzy to słychać głownie ten I tłumik - typowe "strzelanie" komory rozprężnej - tutaj na minus bo na fiatowskim wydechu było "płynniej" co do d?więku.
Co do osi?gów to naprawde nie wyrokuje raz ze nie korzystam z każdego konika którego mam (no od czasu do czasu) dwa że mój kolektor idealny nie jest tzn gdybym miał wiecej czasu a nie dwie noce to bym go lepiej dopasował, więc może tutaj s? jakie? straty.
Duży plus to dla mnie brak ł?czenie kolektora i dwururki przy żeliwniaku - od czasu do czasu te ?rubki lubi? sie ukrecić i wtedy przy dohc jest bieda... a tak mma spokój :).
Aha no i sonde lambda mogę sobie wkręcić :D

Przeróbki:
Do Caro 94 (czyli szeroki)
- zmana kata pochylenie przylgni kolektora (najtrudniejsze, bo trzeba dokładnie pasować)
  + albo cięcie i ponowne przyspawanie (ja tak mam)
  + albo gięcie kolektora ale tutaj wyższa szkoła jazdy bo chodzi o około 45 stopni więc przy gięciu na hurra na bank się ruraki pozaginaj? (aha ruraki s? zaroodporne więc nie potniesz ich palnikiem...  ;) )
- nawiercenie dwóch nowych otworów na przylgni (dwa pozostałe pasuj?) - bułka z masłem jak masz stary kolektor
- wstawienie tłumika oryginalnego I z caro 94 przykręcenie wszystkiego i jazda
  (z uwag? ze ja przy oryginalnym wydechu dohc miałem tak? malutk? przedłużkę bo dwururka fiata jest ciut przyktótka żeby ja do rury wydechowej spi?c - dlatego przy GSI tylko przykrecenie kolektora i wywalenie tej przedłuzki)

Czy kolektor od GSI da jakies korzysci w przypadku 2,0 DOHC?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 11, 2005, 20:43:53 pm »

Piotrek_

  • Gość
temat zostal posprzatany. jesli sytuacja sie powtorzy, obaj (lukasik i pier) dostaniecie po warnie. lukasik, jeszcze jeden warn uniemozliwi ci pisanie na tym forum przez miesiac. poczytaj kolego conieco o netykiecie.