Autor Wątek: pytanie do znawcy 2.0 fiata  (Przeczytany 3646 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« dnia: Listopad 05, 2005, 11:33:15 am »

Adipaw#1868

  • Gość
pytanie jest proste jest do wzięcia  silnik ale stoi od 96r.!!! był przepalany i ruszany wałem! ale mimo to mam pewne obawy!   pytanie czy słuszne  :?:  :?:  :help:   ceni go facet 500 z osprzętem(altek,rozrusznik aparat zap. cewka) silnik ma 97000 na benzynie muchozolu nie widział nigdy!    proszę o odpowied? wiadomo kogo! wszyscy wiedz? kto sie na tych silnikach  zna w klubie!!!! :D

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2005, 13:52:45 pm »

SerU#408

  • Gość
Hmm...Stawiam na zapieczone pier?cienie i ogólny syf w silniku. Poza tym mogło conieco podrdzewieć je?li z oleju wytr?ciła się woda. Pasek rozrz?du i wszystkie uszczelki/uszczelniacze do wymiany czyli czeka Cię rozebranie całego silnika do ostatniej ?rubki, jego czyszczenie i ponowne poskładanie na nowych uszczelkach. Przy okazji dowiesz się w jakim stanie s? cylindry, wałki rozrz?du, wał i panewki.

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2005, 16:57:54 pm »

Piotrek_

  • Gość
Seru, a pamietasz to 1.8, co kiedys kupilem? tez stalo pare lat, a w srodku wygladalo niemal jak nowka ;)

Adipaw#1868, sprawdz kompresje, obejrzyj ten silnik pod katem wyciekow. rozrzad na pewno musisz wymienic chocby ze wzgledu na czas przestoju.. mysle, ze warto na powaznie zainteresowac sie tym silnikiem

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2005, 20:18:40 pm »

SerU#408

  • Gość
Tia...tyle, że z tego, co pamiętam, to tłoków że?my z niego nie wyci?gali i luzów na zamkach nie sprawdzali a o ich zapieczeniu nie wspominaj?c :mrgreen:

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2005, 22:04:17 pm »

Mrozek#83

  • Gość
To żle pamietasz  :mrgreen: mam nadzieje, ze ten Niemiec od głowy jeszcze Cię nie nawiedza :P

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 07, 2005, 10:03:37 am »

Adipaw#1868

  • Gość
dzięki! szczeże to i tak się na niego napaliłem! rozmawiałem wczoraj z go?ciem mówił że wlewał trochę oleju w otwory od ?wiec i nim ruszał więc chyba zaryzykuję bez zagl?dania do ?rodka! chyba że zdejmę głowiczkę i zrobię małe planowanko :twisted:

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 07, 2005, 14:10:31 pm »

SerU#408

  • Gość
Adipaw#1868, nie wsadzaj tego silnika od razu. Skoro stał tyle lat to guma na zimmeringach sparciała i jak dostanie temperatury to zacznie się z niego lać jak ze ?wini z każdego możliwego miejsca i będziesz go jeszcze raz wyjmował żeby zrobić wszystko to, co tu napisali?my. Poza tym KONIECZNIE wymień pasek rozrz?du, zobacz w jakim stanie jest napinacz (czy się obraca) i główne koło rozrz?du na wale (czy nie ma wyjechanych zębów). Je?li to zbagatelizujesz, to za robotę głowicy w przypadku zerwania paska zapłacisz 2 razy tyle, co za silnik  :twisted:

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 07, 2005, 14:32:45 pm »

Adipaw#1868

  • Gość
panowie za kogo wy mie macie :?:  :?: przecież to jasne że rozrz?d to podstawa + simeringi! napalony jestem ale nie głupi!!!!!! :!:  :!:  :!:  :!: miałem na my?li nie rozbieranie całego na czę?ci pierwsze!

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 07, 2005, 14:42:35 pm »

SerU#408

  • Gość
Wymiana wszystkich zimmeringów (na wałkach rozrz?du, na wale z tyłu i z przodu, na wałku po?rednim) wi?że się z rozebraniem silnika niemal na czę?ci pierwsze  :roll: Jak już go tyle rozbierzesz a nie chcesz ?ci?gać głowicy, to zdejmij chociaż miskę i zobacz w jakim stanie s? panewki  :twisted:  :mrgreen:

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 07, 2005, 18:35:38 pm »

Mrozek

  • Gość
A kolega ma w profilu napisane 1.6 GLI - z tym nie bedzie kolaga miał problemów? Bo czytaj?c o podej?ciu do swapu zaprzezentowanego przez kolegę, mam pewne w?tpliwo?ci. Bo jak się oszczędza na 130-180 zł na komplecie wszystkich uszczelek (radzę dobrze policzyć, czy kupno osobnych simmeringów po 10-15 zł się w kontek?cie cało?ci opłaci) to co tu dopiero pisać o kosztach odpowiednich przeróbek pod układ wtryskowy - a trochę tego jest, i większo?ć samemu może być cieżko zrobić (przej?cówka pod wtrysk - robota dla tokarza; wspornik pod czujnik położenia wału -  migomat lub/i tolarz; konieczna jest odpowiednia za?lepka na miejsce po aparacie zapłonowym - oryginalna lub dorobiona na jej wzór, nie może być to absolutnie jaki? kawałek blaszki, trzeba miec trójnik układu chłodzenia z argenty z miejscem na czujnik temperatury, bo gwinty w głowicy nań nie pasuj?, lub dorabiać przej?cówki... itp itd, zabawa na sto dwa, więc rozważ czy dasz sobie z tym radę) . A do tego trzeba mieć trochę lepsze niż blade pojęcie o działaniu wtrysku i zintegrowanego z nim w tym modelu układzie zapłonowym, żeby silnik odpalił i normalnie działał i jechał oraz żeby się w krótkim czasie nie rozleciał z powodu złego ustawienia zapłonu, czy niewła?ciwej mieszanki. Zamontowanie ga?nika do auta zarejestrowanego po 30.06.1995 r. jest niedopuszczalne i żaden diagnosta nie powinien takiego auta przepu?cić na przegl?dzie. Poza tym - przesiadka z wtrysku na ga?nik może być przeżyciem cokolwiek traumatycznym, bo ga?nik co do zasady wymaga większej obsługi i jest mniej niezawodny niż układ wtryskowy.

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 07, 2005, 23:30:39 pm »

Piotrek_

  • Gość
z ostatnim zdaniem pozwole sobie sie nie zgodzic :smile:

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 08, 2005, 09:12:52 am »

Adipaw#1868

  • Gość
a ja pozwolę sobie dodać że mój przecinak jest z 94 z grudnia!!! :D  poza tym mam nietuzinkow? wersję bez s?dy i kata!  :twisted: a do teg obecne przepisy pozwalaj? wymienić silnik tak jak koło!!!!! :twisted:  :twisted:  więc niech żyj? przekładki!! :roll:  i strzeszcie się fiaty 132 i 131 bo będzie zwiększone zapotrzebowanie na silniki!!!!

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 08, 2005, 10:14:30 am »

Woj-o#772

  • Gość
a ja pozwole się zgodzić z piotrka niezgod? co do ostatniego zdania  :P

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 08, 2005, 11:00:58 am »

Adipaw#1868

  • Gość
a ja się wła?nie dowiedziałem że jak się wkłada inny niż  standardowy to jest stara procedura!

pytanie do znawcy 2.0 fiata
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 08, 2005, 12:43:47 pm »

Woj-o#772

  • Gość
tyle że 2.0 jest standardowe :). A numer silnika jest w ksi?żce pojazdu więc zgłosić zmianę i tak trzeba i tak - jest tam miejsce na takowe adnotacje.