Autor Wątek: Najlepszy silnik do padliny 2,0  (Przeczytany 4833 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« dnia: Wrzesień 06, 2005, 19:34:00 pm »

Chomal#1856

  • Gość
Witam mam dylemat przeczytałem kilkanascie postów na forum ale nigdzie nie znalazłem opisu który mowi oty który silnik jest naj mniej kłopotliwy w zamontowaniu do padliny. Chodzi mi tu głównie o producenta ewentualnie jakis konkretny model no i oczywiscie taki który dostanę w rozsądnej cenie.
Piotrek#389 mam nadzieję ze mi tego nie wywalisz8)

Jeszcze pytanko odnosnie krzyzaków oraz wału napędowego oraz tylniego mostu poszukuję silnika ktory bedzie miał naprawdę kopa i sporo kucyków ale słyszałem ze krzyzaki strasznie cierpią wał napedowy ten który mam obecnie nie jest przystosowany do takiej mocy oraz tylni most tez podobno nie zabardzo podobno inne były montowane w Padlinach z silnikami Roverka o wiekszej mocy i te tez podobno były juz w jakis sposob przystosowane (pewnie chodzi o stopy metali jakie zostały uzyte do produkcji)


 :twisted: Pomijam fat ze zastanawiam sie czy buda wytrzyma silnik o mocy np: dwa razy  większej  :twisted:

Moze ktos mi pomoze  :|
proszę o posty w tej sprawie za wszystkie sugestie oraz podsunięte pomysły z GóRy DzIęKi

PZDR Chomal#1856 :roll:

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2005, 20:11:41 pm »

ajk#1212

  • Gość
lepiej odpuść se ten temat. wiem coś o tym  :lol: ja dorwałem 1,8 ze skrzynią i wałem od forda. narazie musi wystarczyć. a ha! wał bede pakował od granady 2.8. przy odrobinie szczęścia bedzie działać.

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 06, 2005, 22:57:20 pm »

Piotrek_

  • Gość
a ja go odblokuje, bo faktycznie sa pewne sprawy do dopowiedzenia.

primo: zastanow sie po co Ci ten silnik. jak zamierzasz go katowac, to zmien samochod na bmw albo mercedesa. fiat/poldek dlugo nie wytrzyma katowania mimo swoich kucy (porazajaca wartosc 112km w serii). wiem to z autopsji. i nie chodzi o jakies durne krzyzaki, bo te wymieniam co pol roku przy w miare normalnej jezdzie, ale w dupe dostaje silnik(zaniedlugo musze zrobic remont), skrzynia(obecnie 3 sztuka), most(drugi) i tylny zawias(nie chce mi sie wymieniac ile razy robione) - dwa lata dwojki. :roll: chetnie zaloze skrzynie automat i przerobie silnik na diesla - zestarzalem sie :roll:

secundo: generalnie polonez ma homologacje jedynie na silnik 132C2.000 i jedynie z tym konkretnym typem nie bedziesz mial problemow przy rejestracji. z kazdym innym mogą sie pojawic - zalezy od diagnosty, a przeglad i tak bedziesz musial zrobic w okregówce. pasuje kazdy silnik, ktory w fiacie - dawcy byl umieszczony wzdluznie z przodu. nawet v6 podejdzie, ale powodzenia w poszukiwaniach :lol:

tercio: padlina to zastrzezona nazwa mojego wozu i prosze tego sie trzymac ;P

[ Dodano: 2005-09-06, 23:02 ]
jeszcze jedno: wał wytrzyma nawet ten w cieńszej wersji - obecnie mam cienki, w ktorym skrocilem przednią część o 75mm. troche to mało i na przyslość zrobie 80-85mm mniej, ale obecne rozwiązaniw wyśmienicie spełnia swoje zadanie - zero wibracji i mogę w razie potrzeby bez problemu podpore wymienic

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2005, 21:30:16 pm »

felga

  • Gość
wal i most wytrzyma zawieszenie tylne trzeba utwardzic bo dwojki daja po piorach . Wiadomo wieksze tarcze sie przydadza i zweicha przod zeby lusterkami nie dotykach ziemi :) . No i kwestia zasilania , masz plusa wiec wiadomo.
Piter , diagnosci sie nie przyczepili co C3000.

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2005, 13:37:33 pm »

poltec#762

  • Gość
Witam!!!
Dodam co? od siebie:
- zawias z przodu też nie wytrzyma 2,0i.e. bo jest cieższy(amorki)
- problemy dobrym chłodzeniem tego silnika
- uwielbia je?dzić do 120km/h powyżej to już inaczej pracuje, grzeje się.
- Jak normalnie je?dzisz to chłodnica seryjna wystarcza, jeżeli lubisz dać po garach( na co ten silnik oczywi?cie się nie nadaje) to w mie?cie wiatrak będzie chodził non stop.
- Problemy ze zdiagnozowaniem nie których usterek w elektryce (tylko przy 2,0i.e.) aczkolwiek jak przyjedziesz to mechanika i powiesz że tu jest 2,0 to już inaczej ręce mu sie trzęs?.
- Silnik ma kopa, ostatnio ci?gałem opla omege B 2,5 tds. I nie było większego problemu.
- most u mnie już wytrzymał 2 rok, za to dr?żki od mostu i podpora wału już sa wymieniane.
- ostro grzeje się wydech i to nie ma w układzie żadnego tłumika labiryntowego, przydał by sie wydech o ?rednicy ciut większej.
- Silnik ze swoich 122km ma tak naprawdę 117km. A przebieg momentu i mocy zastanawia mnie czy jest to napewno dobrze ustawiony rozrz?d(moment i moc rosn? do końca czyli do około 5500obr./min)
- Jak kto? chce miec, 2,0 i.e. polecam bak i pompę paliwa z gsi. Jest wystarczaj?ca, i wszystko jest dostępne. Je?dzi do końca paliwa a nie jak na zwykłej z argenty, do połowy baku.
- Panowie policjanci bardzo lubi? sprawdzać numer w takich samochodach.
- Jest jeszcze kilka tematów zwi?zanych po?rednio:
* matowiej?ce refrektory,
* szyba z przodu jak po piaskowaniu,  
 :lol:
No i to dopiero pocz?tek historii. :twisted:

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2005, 22:12:29 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Od siebie dodam ze silnik(1,8) rzeczywiscie  szybko załatwia krzyzaki gdyz mój ma przejechane niecałe 1500 Km i juz ma wyczuwalny luz. Krzyzaki sa po prostu kiepskiej jakosci gdyz ten fabryczny którego nie ruszałem ma przebieg ponad 140 tys na silniku 1,5 i reszte na 1,8 i nie ma zadnych luzów. Własciciele szrotów z którymi rozmawiałem polecali mi krzyzaki od fiata argenta disel które duzo bardziej mocarne, w serii musza wytrzymac ponad 200 Nm. Kolejny problem to przegrzewanie sie silnika na seryjnej odkamienionej chłodnicy pomimo zastosowania dodatkowych osłon chłodnicy z boku :mad: Nastepny problem to cholerna rurka idaca od pompy wody do nagrzewnicy- leje sie z niej na potege(moze ktos ma jakis patent). Do wycieków oleju i padajacego rozrusznika sie juz przyzwyczaiłem(jakby co to pasuje od cromy mam taki u siebie , jest dodatkowo ciut mniejszy niz orginalny).
Poltec - numerami silnika sie nie przejmuj- we wtryskowym 2,0 jest czytelny jak silnik stoi obok auta albo z kanału :twisted:  A to ze policjanci nie moga znalesc numeru to ich problem- za to jełopy nie moga ci zabrac dowodu. Wiekszosc nawet nie wie co to za silnik i skad jest, chyba ze trafisz na jakiegos starszego jegomoscia to i tak najczascie wspominaja stare dobre czasy ja sami tym jezdzili ;)
Na koniec dodam ze i tak na ohv bym sie juz nie zamienił :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2005, 22:57:53 pm »

SerU#408

  • Gość
Mogę coś dopisać?? :mrgreen:

Gejzery ze zbiornika:



Panewki :



Pasek rozrządu:



Fotek rozrusznika, pompy oleju, aparatu zapłonowego i paru innych wynalazków niestety nie mam.
W sumie silnik OK ale jak się w niego włoży jakieś 3-4 tysiące złotych (chociaż ja w sumie włożyłem więcej a i tak się zesr...ał ale to już inna historia). Na zawias w poldku nie narzekałem bo miałem zrobiony, wału i mostu nie zakatowałem (choć następny właściciel most załatwił), hamulce...cóż jak się dba to się ma, budę miałem obspawaną i nic się nie działo. Koszt przygotowania poldka pod 2.0 to kupa kasy żeby to normalnie i bezawaryjnie jeŹdziło.

Teraz mam fiatowskie 1.6 ohv na 5 podporach zamiast 2.0 i jest to super silniczek-ekonomiczny, jak trzeba to żwawy ale trudny do zakatowania bo ma mały skok i lubi się kręcić  :mrgreen: W rajdówce pewnie jednak skończę na 2.0 (homologacja) ale będę je robił na troszkę innych częściach  :roll:

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 27, 2005, 00:33:56 am »

Chomal#1856

  • Gość
dzieks za odstrasenie mojego zapału :roll:

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 27, 2005, 01:00:11 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
dzieks za odstrasenie mojego zapału
Nie masz sie co bac : 2,0 dohc to naprawde dobry silnik tylko trzeba zrozumiec pare rzeczy które wynikaja z takie ja nie innej konstrukcji tego silnika. Tylko nie piszcie ze jest on wolnoobrotowy :lol:  wolnoobrotowe to jest amerykanskie 5,7 czy 8,2 gdzie czerwone pole zaczyna sie od 3700 :roll: i trakie cos chciałbym u siebie szkoda tylko ze nie wejdzie :(  ale 2,0 na volumexie to byłby silnik w sam raz dla mnie(oczywiscie oprócz 1800 na 2 gaznikach :twisted: )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 27, 2005, 22:12:30 pm »

Woj-o#772

  • Gość
2.0 wolnoobrotowy nie jest ale wysoko tez nie - niestety w tych wykonaniach sprzed 30 lat i po polskich szlifierniach silnik nie lubi być długo kręcony na ponad 5 krpm i już. Gdyby? miał klase wykonania jak 1.4 rovera to no problemo (abarth robił 2.0 wolno?s?ce o mocy 180 km przy ... 8000 rpm).
A że 2 ci?gne z dołu baaardzo ł?dnie to umożliwia jazdę całkiem żwaw? na niskich obrotach i st?d wrażenie wolnobrotowo?ci (po dołożeniu do tego polskiego ga?nika już zupełnie, bo nie wiem czemu ale 2.0 na weberze kręciła sie lepiej i chętniej niż po przekładce do polda i założeniu polskiego ga?nika)

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 27, 2005, 23:07:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
A że 2 ci?gne z dołu baaardzo ł?dnie to umożliwia jazdę całkiem żwaw? na niskich obrotach i st?d wrażenie wolnobrotowo?ci (po dołożeniu do tego polskiego ga?nika już zupełnie, bo nie wiem czemu ale 2.0 na weberze kręciła sie lepiej i chętniej niż po przekładce do polda i założeniu polskiego ga?nika)
Na gazie 1800 zasuwa od 1800 obr/min a wiec 2000 to juz musi byc niezły w tym zakresie :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 20, 2005, 11:31:07 am »

KHADAFI1877

  • Gość
chłopaki więc i ja sie dopisze mam do kupienia cał? argente za nieduże pieni?dze ale zastanawiam sie czy jest sens kupic j? w tym czasie bo raczej niebardzo przed grudniem zd?że zrobić przekładke i jak jest z tym przełożeniem dużo zabawy i czy trzeba co? zmieniac mocowania na silnik  kolektor itp i jak ze skrzynia????

[ Dodano: 2005-11-20, 11:42 ]
a no i mam jesczetakie pytanko jak oceniacie szanse  między silnikiem 1.6 ohv po remoncie i obróbce głowicy i wypolerowanych komorach vs 2.0 dohc z fiata argenty w ?rednim stanie???. I  jak by ktos miał jaki? filmik poloneza z silnikiem argenty w akcji był bym wdzięczny :D

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 20, 2005, 12:23:29 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
KHADAFI#1877 polecam ci wyszukiwarke,bylo o tym mase razy.Poza tym 1,6 OHV nie mozna porownywac do 2,0 DOHC ,kazdy kto jechal i jednym i drugim wie jaka przepasc dzieli osiagi tych motorkow

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 20, 2005, 12:37:07 pm »

vox+241

  • Gość
filmików jest troche, poszukaj, jeden masz np.   w podpisie Pitera

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 20, 2005, 13:51:46 pm »

AMG

  • Gość
No chlopaki benzynka swoja droga, ale teraz moze cos o dieslu! Nie wiecie tak przypadkiem czy dalo by sie przezucic ten silnik z alfy 155(chodzi o ten cudowny 2.5 litrowy silnik z turbem i intercoolerem, aa i rozrzad ma na kola zembate na nie lancuchy i paski) no to tyle. Co Wy na to??? :?:

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 20, 2005, 14:33:28 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
@ AMG: Mozesz sprobowac, bedziesz pierwszy a co za tym idzie troche sławny ;)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 20, 2005, 21:58:56 pm »

vox+241

  • Gość
Cytat: "AMG"
No chlopaki benzynka swoja droga, ale teraz moze cos o dieslu! Nie wiecie tak przypadkiem czy dalo by sie przezucic ten silnik z alfy 155(chodzi o ten cudowny 2.5 litrowy silnik z turbem i intercoolerem, aa i rozrzad ma na kola zembate na nie lancuchy i paski) no to tyle. Co Wy na to??? :?:

musisz pomierzyć czy wejdzie do komory silnika, je?li tak to przeróbek będzie masa, bo skrzynia nie podpasuje, alfa ma na przód napęd, nie wiem czy były 4x4, jakby nie patrzeć roboty to będzie

Najlepszy silnik do padliny 2,0
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 21, 2005, 02:21:43 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Probuj raczej cos z Fiatow 132/Arg, a jak z AR juz bardzo chcesz, to VM-owski diesel jezdzi np. w 75, 90 i Alfetcie chyba tez.