Autor Wątek: Duży ogólnie problem z jazd? na benzynie  (Przeczytany 2922 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Duży ogólnie problem z jazd? na benzynie
« dnia: Styczeń 05, 2006, 12:21:10 pm »

wesley

  • Gość
Witam ! Gdzie szukać przyczyny w moim poldku (c+ 1,6 Bosch) skoro mam ci?gle problem z wolnymi obrotami,ale tylko na benzynie? Pierwsza my?l pompka paliwa,bo prawie od roku zawsze swieci się rezerwa (wleje raz na miesi?c za 30pln i starcza do odpalania),ale jak mu porz?dnie depnę to idzie ostro do przodu :twisted: A na wolnych obrotach jako? tak go telepie,lata dr?żek zmiany biegów i bardzo często ga?nie.Nieraz ma przebłyski,że chodzi OK,ale b.rzadko.Praktycznie jazda po mie?cie nim to tragedia (przygazówki,gasnięcie na skrzyżowaniach itp.) Na LPG chodzi super...|wiece nowe,kable WN nowe z Ełku,filtry maj? po ok.5-6 ty? .Jazda "po trasie" powiedzmy 100-120km/h żadnych problemów,a po mie?cie szkoda gadać...Dzięki za wszelkie wskazówki z góry ! Pozdrawiam

Duży ogólnie problem z jazd? na benzynie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2006, 12:33:27 pm »

n/z SyNeK

  • Gość
Możliwe ze filterek od benzyny je?li go masz.

Duży ogólnie problem z jazd? na benzynie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2006, 13:00:39 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
a silnik krokowy czysty?

Duży ogólnie problem z jazd? na benzynie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2006, 15:00:45 pm »

wesley

  • Gość
Cytat: "Pio555#1882"
a silnik krokowy czysty?
Filterek ma ok.6 miesięcy (z 6-7 ty? km),ale jego nie podejrzewam,bo jak jadę szybko lub przegazuję go to wszystko jest ok...A krokowy to czy w Boschu aby jest ? Co? mi się kiedy? obiło o uszy,że jest co? innego. Porad?cie co? Przyjaciele,bo jak pojadę do warsztatu,to pewnie karz? kupować po koleji (pompkę,wtryskiwacz itp,itd.) i metoda prób i błędów  :badass:

Duży ogólnie problem z jazd? na benzynie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2006, 15:44:39 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
pod modulem wtryskowym, na wysokosci przepustnicy masz z boku dosc spore, czarne pudelko z osobna, pionowa, czteropinowa wtyczka... jest to serwomotor odpowiedzialny za wolne obroty w C+ z wtryskiem Boscha....

jak to dziala? na koncu trzpienia serwomotoru jest wlacznik wolnych obrotow. Kiedy puscisz noge z gazu dzwignia przepustnicy (ta za ktora ciagnie linka gazu) opiera sie o koncowke serwa i tym samym wlacza uklad regulacji wolnych obrotow (zaczyna pracowac serwomotor popychjac odpowiednio dzwignie przepustnicy). Jesli nacisniesz na gaz wlacznik zostanie zwolniony i komputer przejdzie w normalny tryb pracy.

co moze byc nie tak? ano sprawdz:

1. wtyczke na serwomotorze (czyszczenie i konserwacja)
2. wtyczke na czujniku TPS (kat otwarcia przepustnicy) ktora jest na wysokosci przepustnicy od czola samochodu (czyszczenie i konserwacja)
3. zaobserwuj czy jest jakakolwiek regulacja serwomotoru na wolnych obrotach patrzac na ramie przepustnicy (powinno byc inne polozenie na zimnym i cieplym silniku) jesli to nie pomoze nalezy sprawdzic wlacznik biegu jalowego (ten o ktorym pisalem wyzej)
4. jesli dalej nic to pozostaje czujnik TPS (ma wewnatrz 2 tory rezystancyjne - ten krotszy jest wlasnie uzywany jako sprzezenie potencjometryczne przy regulacji na wolnych obrotach) - czujnik nalezy otworzyc, obejrzec czy sciezki nie sa zuzyte, wyczyscic i zakonserwowac oraz szczelnie zamknac. Aby go otworzyc nalzey wyposazyc sie w srubokret TORX z otworem w srodku (rozmiaru nie pamietam).
5. jezeli jest bez zmian to niestety trzeba zajac sie dokladniej serwomotorem...

jednak przede wszystkim zresetuj sobie komputer wtrsyku (ponoc pomaga kiedy juz zupelnie nie wiadomo o co chodzi   ;) )... metoda goraco polecana przez niektorych  :D
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Duży ogólnie problem z jazd? na benzynie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2006, 18:25:23 pm »

wesley

  • Gość
Osfald, Dziękuję bardzo za konkretn? odpowied? ! ;) Jak dobiorę się do tego ustrojstwa to mam też zamiar przyjżeć się wtryskiwaczowi,dlatego że nawet jak ma te powiedzmy 850-900obr/min to i tak jako? chodzi nie równo i lata dr?żek od biegów. A na LPG jest równiutko.Może to być wina wtryskiwacza czy może go sobie odpu?cić i szukać gdzie? indziej ? A jak można amatorsko sprawdzić pompkę paliwa? Zdj?ć wężyk podaj?cy paliwo do wtrysku i wł?czyć zapłon....Jak to mniej więcej ma "sikać"?  :D Pozdrawiam !

Duży ogólnie problem z jazd? na benzynie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2006, 21:29:25 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
podobno jesli palcem przytkasz koniec weza i utrzymasz cisnienie w ryzach to pompka byc moze powoli konczyc juz swoj zywot... niestety nigdy tego nie sprawdzalem... polecalbym pojechac do mechanika i za 10zl masz profi pomiar

co do wtryskiwacza... nie rozbierzesz go i nie wyczyscisz (przynajmniej nie slyszalem aby ktos tak robil)... jedyna opcja to dolac do paliwa "czysciciela wtryskiwaczy" ale na ile to jest skuteczny sposob? nie wiem.... u siebie rozebralem kompletnie caly dolot i czyszcilem co sie dalo z zewnatrz takim specyfikiem do czyszczenia gaznikow (puszka jak do sprayu, pod cisnieniem tylko, ze z wezykiem)... to ze na gazie ma obroty w normie pomimo np. wadliwej pracy serwomotoru moze byc spowodowane specyficznym ustawieniem instalki gazowej (reduktora)...

ale oczywiscie najlepiej zaczynac od rzeczy najprostszych i najtanszych..., a wiec czysc, dociskaj, sprawdzaj, obserwuj
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)