pod modulem wtryskowym, na wysokosci przepustnicy masz z boku dosc spore, czarne pudelko z osobna, pionowa, czteropinowa wtyczka... jest to serwomotor odpowiedzialny za wolne obroty w C+ z wtryskiem Boscha....
jak to dziala? na koncu trzpienia serwomotoru jest wlacznik wolnych obrotow. Kiedy puscisz noge z gazu dzwignia przepustnicy (ta za ktora ciagnie linka gazu) opiera sie o koncowke serwa i tym samym wlacza uklad regulacji wolnych obrotow (zaczyna pracowac serwomotor popychjac odpowiednio dzwignie przepustnicy). Jesli nacisniesz na gaz wlacznik zostanie zwolniony i komputer przejdzie w normalny tryb pracy.
co moze byc nie tak? ano sprawdz:
1. wtyczke na serwomotorze (czyszczenie i konserwacja)
2. wtyczke na czujniku TPS (kat otwarcia przepustnicy) ktora jest na wysokosci przepustnicy od czola samochodu (czyszczenie i konserwacja)
3. zaobserwuj czy jest jakakolwiek regulacja serwomotoru na wolnych obrotach patrzac na ramie przepustnicy (powinno byc inne polozenie na zimnym i cieplym silniku) jesli to nie pomoze nalezy sprawdzic wlacznik biegu jalowego (ten o ktorym pisalem wyzej)
4. jesli dalej nic to pozostaje czujnik TPS (ma wewnatrz 2 tory rezystancyjne - ten krotszy jest wlasnie uzywany jako sprzezenie potencjometryczne przy regulacji na wolnych obrotach) - czujnik nalezy otworzyc, obejrzec czy sciezki nie sa zuzyte, wyczyscic i zakonserwowac oraz szczelnie zamknac. Aby go otworzyc nalzey wyposazyc sie w srubokret TORX z otworem w srodku (rozmiaru nie pamietam).
5. jezeli jest bez zmian to niestety trzeba zajac sie dokladniej serwomotorem...
jednak przede wszystkim zresetuj sobie komputer wtrsyku (ponoc pomaga kiedy juz zupelnie nie wiadomo o co chodzi

)... metoda goraco polecana przez niektorych :D