Autor Wątek: Abimex 1.6 Check Engine i nie równe pływające obroty  (Przeczytany 2131 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Abimex 1.6 Check Engine i nie równe pływające obroty
« dnia: Maj 09, 2017, 01:21:55 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Siemanko jeden z moich znajomych kupił okazjonalnie Poldolota Caro w Abimexie z 97 roku z fabrycznym LPG . Jako że on nie ma czasu to wszystkie usterki w tym samochodzie mu naprawiam . Miałem kiedyś Abi ale to był szmat czasu . Czy to na LPG czy na benzynie raz na jakiś czas nie ciągle  ale czasami odpala się Check Engine i po pewny momencie gaśnie do tego jeszcze czasami pływają mu obroty na benie i LPG czy to ciepły czy zimny . Czy to może być wina Krokowca ? Dawno nie grzebałem w ABi więc pytam 2 sprawa czym polecacie wymyć krokowca bo pod maską auto jest tak upi****olone jak by go nigdy nikt nie mył od nowości .
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2017, 01:35:09 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Abimex 1.6 Check Engine i nie równe pływające obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 09, 2017, 07:10:55 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Od tego bym zaczął plus reset kompa oraz sprawdzenie stanu uszczelek i węzy. Filtry wymień na nowe. Do mycia najlepiej benzyna albo rozpuszczalnik(nie każdy się nadaje)
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2017, 07:14:52 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Abimex 1.6 Check Engine i nie równe pływające obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2017, 13:40:15 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Reset kompa do abi wyglądał tak samo jak w boschu ? Odpiąć zasilanie po prostu czy muszę coś kombinować z komputerem . Już nie pamiętam jakoś 5 lat temu miałem abimexa i potem nie miałem styczności już z OHVKami  . A o wężach do podciśnień o których mówisz ? Nie pamiętam żeby coś szedło w abimexie ale jeszcze nie grzebałem w tym ustrojstwie pod maską
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Abimex 1.6 Check Engine i nie równe pływające obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2017, 23:07:22 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Odpiąłem krokowca wymyłem go tak samo czujnik przepustnicy i to samo . Czujnik prędkości sprawny bo wymienialiśmy w nim linkę od licznika (bo się urwała) A Check raz na jakiś czas dalej się świeci . Akumlator odłączyłem  na pół godziny i dalej raz na jakiś czas zapala się check . Zazwyczaj jak się powoli jedzie . Czy z Abi da się jakoś wy mrugać kod błędów czy nie za bardzo ?
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2017, 23:09:48 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Abimex 1.6 Check Engine i nie równe pływające obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 13, 2017, 03:55:39 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
da się. za schowkiem, tam gdzie jest komp i przekaźniki pompy paliwa wisi na kablach gniazdo diagnostyczne. musisz połączyć dwa piny znajdujące się na dłuższym boku. choćby spinaczem. włączasz zapłon. po chwili zapala się czek i zaczyna mrugać. powoli to robi- zdążysz liczyć. jedno mrugnięcie- 1, dwa mrugnięcia- 2, itp. itd. kody są dwucyfrowe, po wymruganiu jednej cyfry robi przerwę i mruga drugą cyfrę. zaczyna od 1, 2- czyli 12. tym mrugnięciem pokazuje też że układ diagnostyczny działa. każdy kod powtarza 3 razy. a więc- 1- 2 mrugnięcia i znów 1- 2 mrugnięcia, i znów 1- 2 mrugnięcia czyli błąd 12- 12 Brak impulsów czujnika położenia walu korbowego TDC MALFFLG1 10000000. po tym zaczyna wyświetlać kod błędu np. 3 mrugnięcia, przerwa i 5 mrugnięć. dłuższa przerwa i znów 3 mrugnięcia, przerwa 5 mrugnięć. powtórzy ten sygnał 3 razy. to oznacza błąd 35- 35 Uszkodzenie zaworu regulacji powietrza IACV (silnik krokowy) MALFFLG2 00000100. mrugnięcia 4 + 4 - 44. 44  Zbyt niski sygnał czujnika tlenu EOS (sonda lambda) MALFFLG3 01000000. u mnie ostatnio trafił się błąd 42- 42 Brak impulsów odniesienia z modułu bezpośredniego zapłonu DIS MALFFLG2 00000001. naprawa polegała na kilkukrotnym wyjęciu i włożenie wtyczek w moduł zapłonowy DIS, na nim siedzą cewki. później zresetowałem kompa wyjmując z niego wtyczki. lał deszcz więc nie chciało mi się dłubać pod maską.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.