Muszę coś napisać, bo niektóre odpowiedzi mnie rozwalają :roll:
ogólnie w lakiernictwie samochodowym najbardziej zalecanym obecnie systemem jest kładzenie na gołą blachę gruntu reaktywnego(wash primer) i na to podkładu akrylowego. W przypadkach, gdy chodzi o zabezpieczenie samochodów o wyjątkowej wartości daje się wash primer, epoksyd i na to p.akrylowy, ale ostatnio, jak gadałem z ludźmi z Novolu, mówili,że oni się z tego systemu wycofali, bo jak się coś skopie, to można poważyć epoksyd na wash primerze. Wash primer ma dodatkowo taką zaletę, że trawi blachę z resztek rdzy, utwardzany jest kwasami, dlatego tylko on ma takie właściwości. Jest trochę drogi, bo prawie 70zł za komplet 1l+1l, ale naprawdę warto.
Ja bym zalecał takie coś: wash primer, na to akrylowy, jeśli potrzeba, to szpachel, znowu akrylowy i na to lakier, chyba,że gdzieś przeszlifujesz, to znowu reaktywny. Ogólnie musisz uważać,żeby zawsze odizolować wash primer akrylowym, bo nie można na niego kłaść żadnych szpachli poliestrowych, ani baz