Autor Wątek: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...  (Przeczytany 10068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« dnia: Styczeń 07, 2012, 20:03:55 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Panowie pomozcie bo mnie ./. strzela :/

jako iz w moim pojezdzie denerwowały mnie wibracje pochadzace od wału napedowego postawilem cos z tym zrobic. Bylo to jakies - rok temu?
wczesniej bylo ok, pozniej coraz bardziej zaczelo wibrowac. Na pierwszy ogien poszły koła - wszystkie 4. Wymiana na inne, pozniej znowu wymiana na inne wyważone. okazało sie to blednym trafem - wubracje byly dalej...
na zlomie wyrwałem wał napędowy, zalozylem zadowolony i co? dupa :| plecy masuje nadal....
zmienilem most na 4.3 od rovera - to samo. Kolejna proba z wałem - to samo.

Jako iz cioci Polonez nie mial zadnych bic itp - po prostu jechalo cichutko i fajnei przy kazdej predkosci - postanowilem wziac od niej wał i most. Zalozylem to do siebie i to samo :|

Kilka dni temu wkurzony cala sytuacja wytargałem wał na wierzch w celu zmiany lozyska podpory - wyło w niebogłosy.
Pokusilem sie tez o wymiane krzyzaka srodkowego. Zlozylem dzisiaj wszytsko elegancko, zalozylem nowiutki lacznik elastyczny z nowiutkimi srubami pojechalem sie  przjechac i masuje plecy jak skurczysyn.... jedno wielkie dudnienie. No krew mnie zaleje...

w czym szukac problemu? :| kola dobre...miliard kombinacji a efekt ten sam

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2012, 20:10:46 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wychodziłoby na to, że coś z budą ? Nie była dzwoniona gdzieś w tył ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2012, 20:12:51 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
a są wibracje jak wciśniesz sprzęgło?
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2012, 20:13:31 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
A moze z tego wzgledu ze buda poloneza to nadwozie samonosne to cos sie poprzemieszczało w punktach mocowan stalych , no bo jak u cioci bylo super , to niby dlaczego u Ciebie nie jest tak samo. Kiedys wyrżnąłem maluchem w taki slupek metalowy , blacharz niby zrobil z buda wszystko , ale auto cos nie tak jezdzilo , dopiero wizyta na tzw.plycie pozwoliła ustalic przyczyne takiego dziwnego prowadzenia auta. Bylo mowiac w skrocie zle naciagniete przez blacharza. Moze u Ciebie z karoseria jest cos podobnego i wchodzi w te jak nazywasz wibracje.

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2012, 20:45:09 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Nie wiem jak tam masz swapowanego tego rovera, ale u mnie było coś takiego gdy skrzynia była ustawiona pod złym kątem względem mostu. Gdy podniosłem tył skrzyni, to się skończyło. Może też stawiałeś na jakimś patencie i stąd te problemy?
Pozdr

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2012, 20:50:38 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Może wałek wychodzący ze skrzyni jest krzywy?

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2012, 21:05:10 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
dzieki koledzy za odpowiedzi - duzo moze przyczyn ale najbardziej pradopodobne moze byc to ze jednak dzwon.

samochod daaaawno mial dobrego dzwona i moze przez to... teraz sie rozłazi - od szpery tez i dlatego takie cos...
no coz... pozostaje sie z tym pogodzic :( vibroaction za darmo :d
ze skrzynia tez moze byc tak bo swapowałem go i moze krzywo delikatnie jest.

Jak sprzeglo wcisne to jest to samo - moze MINIMALNIE mniej. Jak ciągnie (przyspiesza) to jest wieksze troche. przy okolo 70km/h jest w miare ok ale przy 50-60 i od 80 wzwyż jest jeden huk ! takie dudnienie.
przy 170 o dziwo spoko ]:->

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2012, 21:42:07 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Podnieś tył na koziołkach, ewentualnie dla bezpieczeństwa odkręć koła. Odpal i wrzuć na bieg, zobacz czy i kiedy wibruje. Wysprzęgl, zobacz czy po odpięciu skrzyni od silnika jest to samo. Potem możesz spróbować odkręcić na przykład podporę wału od podłogi i zobacz czy chodzi na boki jak wał się kręci (ja u siebie sprawdzałem odkręcając podporę wału i było wyraźnie widać, że co 180 stopni podnosi skrzynię).  Nie wiem jak wygląda łapa pod skrzynię rovera - może da się ją poluzować i lekko przestawić, może to akurat to. U mnie około jeden cm w górę przyniósł znaczne zmiany. Przedtem przy prędkości 0-30 km/h cała buda chodziła góra-dół, a przy prędkościach 70+ czuć było wibracje plecami i tylkiem przez całą budę. Teraz może nie jest idealnie, ale nie wyczuwam niczego.

Poza tym zauważyłem, że jeśli tył stoi jak koza, to wyjście z mostu ustawia się bardziej w dół. Teraz auto ma już z tyłu trochę narzędzi, gratów i kanapa, zaczęło normalnie wyglądać - to też mogło pomóc.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 21:44:13 pm wysłana przez xmaniekx »

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2012, 22:42:39 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
czyli sprawdzenie tego czy to wina wałka sprzęgłowego to tylko podniesienie na klockach, rozpedzenie kol i wcisniecie sprzegłą? po wcisnieciu ma nie bic tak?

znaczy poluznienie srub od podpory? tych co sa do podluznicy przykrecone czy te od samego łozyska?

łapa skrzyni u rovera wyglada identycznie jak w ohv. mocowanie to samo. skrzynia rozni sie tylko dzwonem


aha dodam tez ze auto ma sciete kolumienki resorów na max wiec to tez zmienia kąt mostu. ale przed ta operacja było identycznie - tez wibrowało wiec to raczej odpada :(
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 22:44:54 pm wysłana przez FaZi »

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2012, 22:51:59 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Nie wiem jak wygląda podpora u Ciebie. Ja zrobiłem sobie taką:
http://img109.imageshack.us/img109/919/pict5637.jpg
(Łapa skrzyni już jest inna).
Na środkowych śrubach mam regulację w poprzek, a na bocznych - wzdłuż. Luzowałem wszystkie i widziałem jak mi próbuje wał chodzić. Potem sobie wrzuciłem luz i samemu kręcąc wałem widziałem jak podnosi skrzynię na poduszce. Może to Ci coś pomoże.

Pozdr

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2012, 23:03:12 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ok to tak wlasnie zrobie ;) dzieki.
u mnie podpora wyglada jak oryginalna - bo taka jest...

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2012, 23:28:31 pm »

Coyote1991

  • Gość
U mnie tak wibrowało jak padł przegub elstyczny i krzyzak ten przy dyfrze. Pozdro

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 02, 2012, 23:22:14 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no wiec tak, problemów ciag dalszy...
dzisiaj mimo mrozów na dworze na warsztat postanowilem wziac Polda. Dalo mi do myslenia to co napisal kolega xmaniekx. Popuscilem sruby na podporze i na roznych predkosciach obrotowych wału patrzylem jak sie zachowuje. Nie bylo niepokojacych rzeczy. Nie ciagnelo nigdzie ani nic, nie chodzila na boki ani w przod w tyl... sprobowalem ja nawet podwyzszyc ta podpore i zobaczyc jak wtedy bedzie sie zachowywac. bez zmian. Od 60 wzwyz byly takie wibracje ze wlasnych mysli nie slyszalem. Jeden huk !

wzialem telefon i zadzwonilem do kolegi ktory mial wal sprawdzony w super stanie, ledwo zdjety ze swojego Borka. Zero drgan u niego, szumów itp. Pozyczylem go od niego i zalozylem do siebie.
Testy... to samo :| tez drga! moze delikatnie mniej ale nadal ida wibracje po calej budzie....
Wkurzylem sie i podmienilem lacznik elastyczny (nowy) na inny (prawie nowy). Najpierw zdjalem wal i sprawdzilem jak zachowuje sie skrzynia biegów. Z lacznikiem elastycznym przykreconym do skrzyni i bez przy kazdej predkosci obrotowej zero drgan i szumów. Czyli skrzynia biegów odpada z podejrzanych o wibracje. Wał rowniez. Wiec juz nie wiem sam co :/ sprobuje jeszzcze odkrecic skrzynie i nieco opouscic ja. Moze jest pod zlym katem wzgledem walu.

Macie jakies pomysly?

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 02, 2012, 23:28:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
pozostaje Ci jeszcze spróbować podmienic most. moze szpera wszystko psuje...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 03, 2012, 17:29:26 pm »

Coyote1991

  • Gość
Zobacz czy niema luzu na segerach w krzyzakach, ja ostanio kupiłem nowy zestaw (krzyzaki z segerami w komplecie) i po wymianie zaczeło wibrowac, okazało sie ze w tym nowym zestawie były poprostu za cienkie segery...;/

Odp: Wibracje i "masowanie pleców" - wał napędowy...
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 03, 2012, 17:33:02 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Coyote1991 no dobrze, wszystko fajnie ale ja podmienilem na sprawny w 100% wał i to samo bylo... wiec to nie wina tego.

Czy wyjscie walu tam od strony skrzyni biegów powinno biec w lini prostej? tj. wałek sprzeglowy ten glowny (wiecie o co chodzi ;) ) ma isc w lini prostej jak ta 1 cześc walu ? tam do pierwszego cardana (krzyżaka).