Autor Wątek: Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.  (Przeczytany 8508 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 16, 2006, 16:44:21 pm »

Zak

  • Gość
ten 5cio pinowy był już z pod?wietleniem (tak na marginesie!)
a po co ma być odcięcie 2iego jak chodzi 1szy podno?nik?(jaki w tym cel?)

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 16, 2006, 16:54:54 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Zaku wylacznik pieciopinowy by Allegro ma wlutowana diode swiecaca w sposob dosc... powiedzialbym groteskowy (swieci sie ciagle po podaniu napiecia zasilajacego uklad podnosnika szyb czyli jak pojdziesz do domu to takze bedzie sie swiecic)

Nie ma mozliwosci podlaczenia tam (bez przerobki) osobnego przewodu do wlaczania podswietlenia przycisku... Problem ten rozwiazuja przyciski 6cio pinowe gdzie jeden pin odpowiada tylko za podswietlenie...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 16, 2006, 17:01:30 pm »

Zak

  • Gość
Osfald,
nadal sie nie potrafie z tym zgodzić!
popatrz jeszcze raz na schemacik!
Ike tam jest pinów? 5
bo 2 sa zmostkowane w kostce!
daj link do tych z allegro bo umieram z ciekawo?ci co to za szajs! :lol:

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 16, 2006, 17:12:26 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
hmmm.... podkresle jeszcze raz ze nie mialem oryginalnych przyciskow w rece ale patrzac na schemat jestem sklonny stwierdzic, ze pierwszy wylacznik jest wylacznikiem priorytetowym, ktory dziala w ten sposob, ze kiedy otwierasz lub zamykasz lewa szybe to nie mozesz bawic sie prawa... po co? ano dlatego aby nie przeciazac ukladu zasilania... i wg mnie ten przycisk ma moze 8 lub 7 pinow (NIE WIEM TEGO... TYLKO PRZYPUSZCZAM!) albo jest tak jak piszesz Ty czyli piny sa jakos tam zmostkowane...

nie mam namiaru na zadna aukcje z allegro ale zrobie kilka fotek bo mam jeszcze ich zapas w piwnicy  :roll:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 16, 2006, 17:19:47 pm »

Zak

  • Gość
czy prawy czy lewy przeł?cznik to jest bez różnicy!(s? identyczne!) :)

te pogrubione kreski na polu przeł?cznika na schemacie to układ pinów w kostce i przeł?czniku! :!:
nie ma odcięcia na prawa szybe. 8)

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 16, 2006, 17:36:28 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
oczywiscie da sie to zrobic na dwoch identycznych przyciskach ale przy dwoch identycznych wlacznikach nie ma opcji wlaczania priorytetowego (i byc moze tej opcji nigdy nie bylo w orygianlnej instalce)

jesli te grube kreski to piny wlacznika to oczywiscie widac ze jest ich 6 ale dwa sa mostkowane. w odroznieniu od tych z allegro maja takze osobny pin do podlaczenia podswietlenia.

ja mam niestety przyciski nieoryginalne, 5cio pinowe i zaznaczylem, ze moj schemat jest zrobiony wlasnie pod takie przyciski

szkoda, ze nie mamy nigdzie rozpisanego schematu polaczen zwor wewnatrz oryginalnego przycisku... wszystko byloby jasne
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 21, 2006, 23:11:50 pm »

Boczek

  • Gość
Jestem uparty i zdobyłem knefalki pod 6 pinów  :P podł?czenie jest podobne co w tych z pięcioma. Jedyna różnica że pod?wietlenie jest po stacyjce

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 22, 2006, 10:34:36 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "Boczek#1851"
Jestem uparty i zdobyłem knefalki pod 6 pinów  :P podł?czenie jest podobne co w tych z pięcioma. Jedyna różnica że pod?wietlenie jest po stacyjce


a nie powiem, ze nie mowilem  :mrgreen:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 22, 2006, 10:37:42 am »

Zak

  • Gość
jak sam sprawdze to wtedy moge przyznać racje! :mrgreen:
Jak narazie nic nie powiem! 8)

[ Dodano: 22-03-2006, 10:43 ]
no a tak na marginesie to w dużej większo?ci aut el.szyby działaj? dopiero po przekręceniu stacyjki! :mrgreen:
więc te 5pinowe s? z t? my?l? zrobione! :twisted:

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 22, 2006, 11:27:35 am »

Boczek

  • Gość
Zak#1907,  w nowych samochodach szyby masz otwierane z pilota więc nie mów że te pięcio pinowe s? nowocze?niejsze

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 22, 2006, 11:30:14 am »

Zak

  • Gość
Boczek#1851,
nie napisałem że s? "nowocze?niejsze"!

miałem na my?li inne marki!np:fiat!

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 22, 2006, 11:37:07 am »

Boczek

  • Gość
Bierzesz przykład z Fiata? to nie jest najleprze wyj?cie. Fiaty nie maj? mocjej elektryki  :mrgreen:

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 22, 2006, 12:29:21 pm »

Piterson

  • Gość
Boczek#1851, ile dałe? za te przyciski??

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 22, 2006, 14:32:59 pm »

Drobek

  • Gość
Boczek#1851, a czy w knefelkach 5 pinowych szybki działaja bez stacyjki  czy po? bo wg mnie tym sie własnie róznia, 5 pinowe posiadaja jeden + który daje prad na silniczki i na pod?wietlanie  ;)  a 6 pinowe mozesz podzielic pod?wietlanie po stacyjce a na postoju mozesz używac szybek  ;)

[ Dodano: 2006-03-22, 14:34 ]
a co do instalacji szybek fiata jest bardziej skomplikowana, szybki działaj po stacyjce albo przy otwartych drzwiach

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 22, 2006, 17:08:05 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytuj (zaznaczone)
wg mnie (...) 5 pinowe posiadaja jeden + który daje prad na silniczki i na pod?wietlanie  a 6 pinowe mozesz podzielic pod?wietlanie po stacyjce a na postoju mozesz używac szybek  


tak dokladnie jest...

jednak np. ja mam 5 pinowe dzialajace jak 6 pinowe (po przerobce oczywiscie) :mrgreen:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 22, 2006, 17:14:50 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Osfald, bo ty jestes wielki :mrgreen:

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 22, 2006, 18:34:04 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
:roll: lizus  ;)

GT patrzylem w kalendarz... i terminy pasujace mi na montaz Twoich szyb to 8.4.2006 (sobota) od rana...

Wpisac Cie do grafika?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 23, 2006, 01:22:09 am »

Boczek

  • Gość
Osfald,  tak całkiem nie w temacie spytam co s?dzisz o przetwornicach z 12V na 230V (100W albo i więcej) jak to działa w praktyce na akumulator, alternator i instalacje?

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 23, 2006, 07:50:27 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
nalezy sie zastanowic czy samochod (alternator czy akumulator) wydoli z obciazeniem w postaci przetwornicy (te pracujace z moca max nie wieksza niz 600W maja zabezpieczenia okolo 40A czyli na taki maksymalny prad musisz byc gotowy kupujac podobna przetwornice), policzyc rozplyw mocy (kiedy i w jakich warunkach mozna wykorzystac 100% mocy z przetwornicy), zbudowac osobna instalacje dla przetwornicy (przewody przynajmniej 4mm2 w przekroju)...

trzeba wybrac przetwornice o jak najwiekszej sprawnosci i zapasie mocy. przy pelnym obciazeniu sprawnosc maleje i wynosi okolo 75% (czyli 25% pobranej z akumulatora energii idzie w powietrze jako cieplo).

zrobmy proste obliczenia dla przetwornicy 100W w pelni obciazonej i sprawnosci 80%. przetwornica pobierze ze zrodla napiecia (akumulatora 12,5V) okolo 125W mocy, co daje prad zasilajacy okolo 10A (przy pracujacym alternatorze bedzie to okolo 8,7A ze wzgledu na wyzsze napiecie zasilania).

wykonujac obliczenia czasu dzialania dla w pelni naladowanego akumulatora o pojemnosci powiedzmy 62Ah otrzymamy wynik 6,2h i tyle maksymalnie (czysta teoria) podziala sprzet podpiety do tej przetwornicy bez koniecznosci doladowania akumulatora. Trzeba oczywiscie zastanowic sie czy te 100W nam wystarczy, co chcemy zasilic, itd... Niektore odbiorniki nie cierpia napiecia quasisinusoidalnego z przetwornic (tak naprawde jest to przelaczana fala prostokatna, po ktorej liczona calka, po okresie, ma taka sama wartosc jak w przypadku sinusoidy).

polecalbym przetwornice potrafiace wydac do 600W mocy ciaglej i ponad 1kW chwilowo, zabezpieczone przeciazeniowo, termicznie, zwarciowo i zabezpieczajace akumulator (wylacza sie przy napieciu z akumulatora mniejszym niz 10V i wiekszym niz np. 15V). Przetwornicy nalezy zapewnic odpowiednie chlodzenie (czasem maja wbudowane wiatraki) i przestrzen.

wiem ze niektorzy kombinuja z wyciagnieciem przetwornicy ze starego UPSa i podpieciem jej do akumulatora samochodowego... tez sie da :)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Elektryczne szyby, a wła?ciwie podł?czenie.
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 01, 2006, 21:25:08 pm »

Boczek

  • Gość
"Nadejszła wiekopomna chwila".... zamontowałem sobie dzisiaj szybki w pr?dzie. |migaj? jak szalone.
Co do montażu to nie jest zbyt skomplikowany (szczególnie w plusach).