Autor Wątek: Plan diagnozowania - plus na hydraulice, brak kopresji  (Przeczytany 2327 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Plan diagnozowania - plus na hydraulice, brak kopresji
« dnia: Marzec 23, 2006, 10:16:16 am »

Cyneq

  • Gość
Witka,
Otóż będę miał takiego pacjenta pod ręk? za parę dni.
Na razie nie miałem go jak obejrzeć, więc tylko teoretycznie kombinuję co po koleji i jak sprawdzić.
Diagnoza wstępna: nie pali na jeden gar. Przyczyna bezpo?rednia - zero kompresji na garze (nawet nie wiem którym).
Skorygujcie mnie je?li co? napisze ?le, ew. jakie? uwagi mile widziane:
1. Sci?gam pokrywkę od zaworów i sprawdzam ewentualno?ć podwieszenia zaworu. W sytuacji gdy widać gołym okiem prosta sprawa, ale jak to zmierzyć zeby być pewnym? Szparometr mi w czym? pomoże? Na ciepłym, czy na zimnym sprawdzać czy jest jaki? luz? Przypominam że to hydraulik!
Drugie podejrzenie na tym etapie to pęknięte spręzyny.
2. Jesli to nic nie wykaże albo będzie wskazywać na problem z popychaczem to zrzucam głowice.
3. Jesli popychacz który? jest do d*.* to jak skubańca wydłubać? Jakis pręt zakrzywiony przygotować, czy co?
4. Jesli nie popychacz szukam mocno wypalonego zaworu albo strasznie "zaro?niętj" przylgni.
5. Inna ewentualno?c - zawory dobre, brak pier?cieni. 20 ml oleju na kazdy tłok i patrze czy na moim garze nie spływa nadzwyczaj szybko.
A może jeszcze jakie? ine mozliwo?ci, oc powoduje brak ci?nienia? Pęknięta głowica, pęknięty  blok, walnieta uszczelka (olbrzymi przedmuch do wody albo oleju).
Dzięki z góry za każd? sugestie.

Plan diagnozowania - plus na hydraulice, brak kopresji
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2006, 20:08:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakto brak kompresji ?
jesli jest 0 to brak tloka  :mrgreen:
jest malo prawdopodobne ,zeby zawor byl podparty ,ale prawa Murfiego sa nieublagane
wiec najpierw okresl ktory to cylinder
teraz tak - jezeli bylby podparty (mocno) zawor ssacy to powinien strzelac w kolektor (na wielopunkcie moze to byc mniej odczuwalne)
jezeli to wydechowy to wlasciwie nie ma roznic wzgledem braku iskry

tak wiec sciagasz oslone zaworow to sprawdz ,czy ktorys zawor jest podparty
zobaczysz to golym okiem  - dla pewnosci mozesz przystawic czujnik i rozlaczyc dzwigienke z laska popychacza
 
jezeli to nie glowica i nie uszczelka ,to zostaje tylko tlok-cylinder
tak czy siak glowice bedziesz musial zdjac
zalewanie cylinda olejem ,raczej niewiele wniesie do sprawy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Plan diagnozowania - plus na hydraulice, brak kopresji
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2006, 23:42:10 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Wałek może by łysy - w plusach to często przypadło?ć. Ale absolutnie całkowiety brak kompresij sugeruje wypalenie którego? zaworu i/lub przylgni zaworowej.
PS. Jak dohc-u? się spisuje?

Plan diagnozowania - plus na hydraulice, brak kopresji
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2006, 11:54:58 am »

Cyneq

  • Gość
Dzięki Mroziu, obadam dokładnie zaworki. Info jest z drugiej ręki (od wła?ciciela który zna się na mechanice ?rednio, więc mógł co? przekręcić co usłyszał od diagnosty - zero kompresji czy słaba kompresja nie wiem co dokładnie powiedział facet).

DOHC znowu je?dzi jak burza tylko pierdzi coraz okrutniej. wiosna blisko to może się uda jakiego? spawacza na sesję kolektorowo-podłużnicow? namówić.
No i w końcu zobacze co mi się pokrzywiło po tej dziurze w jezdni.

Miałem jaja z zapłonem - albo strzelał albo strasznie falował (w miedzyczasie padł moduł)- pomopgła wymiana zielonego (tamtet też był nówka ze sklepu, ale rozwalił się po 1500 km  :shock: ).
Po złożeniu zapłon spowrotem ustawiłem na oko - na strobie okaz?ło się że mam przyspieszony koło 30-40 stopni :)
Odpalał super, ale marnie je?dził i gubił zapłony. Przy okazji ustawiania wyci?gnałem aparat i się okazało że ma straszny luz które jest spowodowany rozpadnięciem się odrzutnika oleju :) Skorygowałem podkładkami, i już trzeci dzień jest spokój.
Mam nadzieje że to koniec przygód z zapłonem w końcu.

Plan diagnozowania - plus na hydraulice, brak kopresji
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2006, 14:51:03 pm »

cichociemny

  • Gość
ja kiedys nie mialem kompresji na 2 i 3 i bylo to spowodowane peknieciem głowicy