Autor Wątek: Jak nie pompka to co?  (Przeczytany 2561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak nie pompka to co?
« dnia: Kwiecień 04, 2006, 08:47:53 am »

gEntillo

  • Gość
Wymieniłem w moim bolidzie pompkę paliwa. Bo to ona była głównym podejrzanym dziwnego zachowania całego układu paliwowego. No i do jasnej cholery nadal co? jest nie tak. No moje niewprawione oko jest jaki? problem z systemem zasilania w paliwo. No ale wygl?da to tak. Po pierwsze jak już przeł?czy się na gaz to wszystko jest ok. Tzn silnik sobie równiutko pracuje. Ale dopóki się nie wł?czy to jest horror. I z tego co widzę to z dnia na dzień robi się coraz gorzej. Bo dzisiaj miałem już problemy z zapaleniem. Pompka pracuje. Bo do?ć wyra?nie j? słychać. A silnik jak już odpali to pracuje jak młockarnia. Gulgocze i trzepie całym samochodem. Ga?nie, nie trzyma obrotów. Po prostu horror.  W momencie wł?czenia gazu wszystko zaczyna być ok. Co to może być? Aha. Nie wiem czy to może mieć jaki? zw?zek, ale ?mierdzi benzyn?. I to do?c wyrażnie. I żeby było dziwniej to bardziej ?mierdzi gdy otworzę okno kierowcy. Tak jakby zapaszek szedł z zewn?trz samochodu. Proszę o jakiekolwiek sugestie.

Jak nie pompka to co?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2006, 09:12:49 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
przejrzyj caly ulad paliwowy , tzn wszystkie wezyki , ktorys moze byc nie szczelny np na odcinku pompa-wtrysk  i spada cisnienie a w wyniku tego wtrysk nie ma odpowiednich warunkow pracy itd ,w kazdym razie podstawa to zobaczyc gdzie ucieka benzynka bo jak splynie na cos cieplego to juz nie bedzie za ruzowo :(

Jak nie pompka to co?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2006, 13:54:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na pocz?tek jak pisał kolega wyżej sprawdzić szczelno?ć układu paliwowego.

Je?li to nie pomoże to proszę  wymienić filtr paliwa je?li nie był dawno zmieniany i zapoznać się z artykułem o wtryskiwaczach w 1,4. U mnie to rozwiazało problem całkowicie (tyle o ile ale to już inna sprawa - wtryski trza by nowe)
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak nie pompka to co?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2006, 14:27:17 pm »

gEntillo

  • Gość
No i fachman przejrzał układ zasilania w paliwo i żadnego wycieku nie stwierdził. Ale co się okazało. Po odkręceniu przewodu doprowadzaj?cego paliwo do wtrysków i wł?czeniu pompki zaczęła się lać jakas dziwna substancja tylko trochę przypominaj?ca benzynę. Co? mało prze?roczystego, podobnego do bardzo rozcieńczonego mleka. W butelce po chwili na dnie zaczęł się wytr?cać osad. Wychodzi na to, że mam straszny syf w zbiorniku. Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa. I ze ?rodka starego wylała się brunatna ma?. Wczoraj dolałem nowej bezynki i dodałem do niej jakiego? ?rodka czyszcz?cego układ paliwowy i wtryski. Ale niewiele to pomogło. Wychodzi na to, że zasyfiły się wtryskiwacze. Powiedzcie mi czy objawy wła?nie na to wskazuj?? Więc tak, po zapalaniu na wolnych jest jeszcze w miarę ok. Oprócz tego, że ga?nie dopuki się nie zagrzeje. Dodanie gazu i silnik zaczyna gulgotać. Nie potrafię tego inaczej opisać jak wła?nie gulgotanie. Silnik gulgocze, a mocy brakuje. Jest po prostu bardzo słaby. Zauważyłem że impulsowe wciskanie gazu pomaga. Tzn. puszczam, dociskam i zaczyna i?ć trochę lepiej. Jak już nabierze prędko?ci to zaczyna i?ć lepiej, ale nadal jest to koszmar w porównaniu do gazu. Czy to s? wtryski? Czy może jeszcze co? innego? Po przeł?czeniu na gaz chodzi jak burza.

Jak nie pompka to co?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2006, 15:40:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO to ja miałem dokładnie to samo. Polecam ARTYKUŁY -> 1,4 -> Wtryskiwacze.

A i wylej paliwo ze zbiornika bo nowy filtr zasyfisz. Dobrze byłoby też przepłukać cały układ zasilania w paliwo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak nie pompka to co?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2006, 17:39:59 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Nie wiem jak u Ciebie ale ja miałem identycznie,zmieniłem pompe paliwa i se poprawiło,teraz zapala idealnie(prawie zawsze na pierwszy strzał-bo zawsze odpalam na benie).Listwe wtrysków zciagnałem,przedmuchałem,bak wypłukałem ale dziury na 4k obr. nie wyeliminowałem.Nie przekrocze 4k z wdepnietym pedałem w podłoge,dojde do 4tys obr i tyle doipiero pulsowe dodawanie gazu pozwala go wykrecic wyzej,po resecie kompa raz jest efekt raz nie,a jak jest to nie na długo.Stawiam na sonde lambda,wiem na 100% ze nie funguje,stawiam na nia bo mi sie juz pomysły skonczyły...
  • Jef
  • Czaku

Jak nie pompka to co?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2006, 07:24:48 am »

gEntillo

  • Gość
Ja już pompkę wymieniłem. Zostało mi czyszczenie obwodu zasilaj?cego w paliwo. Bo jego zasyfienie jest najprawdopodobniej główna przyczyn?.