Autor Wątek: Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V  (Przeczytany 35809 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« dnia: Kwiecień 13, 2004, 11:24:46 am »

Marcyg

  • Gość
Pytanie jest krótkie.
Czy można włożyc zamiast 1,4 16V - 1,6 16V. Chodzi o kompa (czy pasuje) oraz o osprzet. Wiem, ze wymiary zewn. są takie same, ale co z reszta.  Mój silnik się konczy i chyba nie opłaca się naprawiać. Czeka mnie wymiana.
Pozdrawiam
Marcyg.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2004, 11:37:25 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
odpowiedŹ też jest krótka:
można - tak na marginesie była krótka seria plusów z 1.6 16v rovera - jakiś czas temu widziałem nawet taki for sale :roll:  co do kompa to śmię wątpić że podejdzie z 1.4 - jest pewnie inne oprogramowanie, ale tu nie będę się wypowiadał bo nie jestem pewien...
122konie ... mniamuśnie :roll:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 13, 2004, 12:31:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
122konie ... mniamuśnie

Tylko 111KM .... ale i tak mniamuś.


Co do przekładki to szczeże powiem że nie wiem. AndrewS miał sprawdzić czy podejdzie zamiana kompa 1,4 Rover na 1,4 Poldrover. NIby są takie same ale inne. Samo to że w Poldku jest cztery przewody sterujące wtryskiwaczami a w starszych roverach jeden. Pozatym dochodzą sprawy immo i innych tego typu rzeczy. Mechanika nie powinna sprawaiać problemu poza zbyt małą średnicąwewnętrzną kolektorów ssącego i wydechowego (w końcu co 1,6 to nie 1,4). Można pokombinować z oryginalnymi olektorami ale to już będzie z daleka pachniało przeróbką.

Bardzo jestem ciekaw takiego przeszczepu bo sam mam taką chęć zrobićprzerzutkę ale narazie kasy i czasu nie mam za dużo. Życzę powodzenia i mam nadzieję że podzielisz się z nami swymi doświadczeniami.

Co do kompa z 1,4 to jeśli jeŹdzisz na LPG to tam i tak tylko kąt zapłonu i wolne obroty są zależne od sterownika benzynowego. Reszta i tak nie ma wpływu na jazdęaua na LPG.

POczekaj na wypowiedŹ innych wielkich Roverowców.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2004, 18:43:41 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Cytuj (zaznaczone)
Tylko 111KM .... ale i tak mniamuś.

fakt... zagalopowalem się a zwracałem uwagę innym (oj głupiś ty głupi :cry:  )
i 145 Nm (przy 127 w 1.4)
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 13, 2004, 18:47:48 pm »

Netom#151

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"


POczekaj na wypowiedŹ innych wielkich Roverowców.


Hehe nie ma to jak skromność - innych wielkich :)

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 13, 2004, 19:44:10 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
:partyman: Ale to juz bylo i nie wroci wiecej... :partyman:
A dokladniej: http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=182 :) I nic w zasadzie nie jest jasne co do tego tematu :) Najlepiej zrob to jako (???) pierwszy (???)  :roll:
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 13, 2004, 22:32:04 pm »

Marcyg

  • Gość
Cóż.
Silnik 1.6 i tak jest bez osprzętu (na szrocie koło Wielunia - 1600 PLN z papierami). Wszystko trzeba przełożyć z 1,4. Przypuszczam, że auto będzie jeŹdzić, ale jaki będzie efekt, niewiadomo. Być może zwiększenie pojemności nie zostanie w pełni wykorzystane. Trzeba sprawę przemyśleć, lub skonsuktować z magikiem.
Pozdrawiam.
Marcyg.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 13, 2004, 23:50:44 pm »

Piotrek_

  • Gość
Nie wiem, czy tu jest co konsultować z magikami. Jest silnik w (tak sądzę) atrakcyjnej cenie i... do odważnych świat należy. Przed swapem u siebie oprócz radości też miotały mną wątpliwości czy to wszystko się powiedzie.... Moim zdaniem: Nie myśl tyle, tylko (o ile masz kasę), to bierz tego 1.6 i wymieniaj. Wtrysk powinien sobie poradzić se zmianą pojemności.

I jeszcze jedno: proszę o JEDNOKROTNE naciśnięcie przycisku "Wyślij" przy wysyłaniu postu. ;)

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 14, 2004, 08:28:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Netom#151"
Cytat: "Bocian_s#313"


POczekaj na wypowiedŹ innych wielkich Roverowców.


Hehe nie ma to jak skromność - innych wielkich :)


A co. 1,9m mam więc mały raczej nie jestem.
Tak na poważnie to może nie wiem wszystkiego o roverach ale starczy looknąć do Artykułów na PTK czy WW na AK  :mrgreen: . Jeśli ktoś nadal ma wątpliwości :twisted: co do mojej wiedzy to niech pisze do mnie na priva. Pozatym ciężko pracuję na miano speca od roverków więc proszę się nie śmiać  ;) .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 14, 2004, 13:02:04 pm »

niezalogowany Gifter#354

  • Gość
hmmmm,jesli jest kasa to można wszystko :) i sporo czasu tez trzeba :(

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 14, 2004, 13:23:09 pm »

Gifter

  • Gość
mnie sie poza tym śni :) 2.0 :)

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 14, 2004, 17:09:20 pm »

Piotrek_

  • Gość
Roverek siem znudził?? Oturbij dziada! :twisted:  :lol:

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 14, 2004, 17:53:35 pm »

Gifter

  • Gość
ekhmmmm  :mad: mam na myśli 2.0 16V  :twisted:

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 14, 2004, 18:03:56 pm »

Wafel

  • Gość
mało jest 16v fiatowskich ;P

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 14, 2004, 19:30:54 pm »

Gifter

  • Gość
dobra napisze po raz trzeci o jakim silniku mówie!!!!!!!  :mad:  :D  Rover 2.0 16V kapuje ktoś????? :D :D

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 14, 2004, 19:44:34 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
jak szaleć to szaleć ! 2.0 z serii 400 ma w zalezności od wersji 136 -140 koni ale to mało może lepiej wersję 420 gsi (ooo oznaczenie jak poldek...) turbo - równe 200 kucyków
albo np gwiaŹdzisty Pratt&Whitney R-4360-53 (MA 3854 konie) a najlepiej dwa - by mialy równy ciąg co my na to? moga być kłopoty ze zmieszczenie ale coś się wymyśli :roll:

...powinniśmy napisać scenariusz do matrixa 4 matrix - rekonwalescencja ;) ...
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 14, 2004, 20:14:32 pm »

Gifter

  • Gość
ech spokojnie,ja serio mówiłem,jakbym miał kase to taki silnik + przeróbka całego przodu była by no problem,POWIEM WAM TAK :) JAK WYGRAM W LOTTO TO TAKI SILNIK WSADZE DO POLDKA :) I NIECH SIE LUDZIE POTEM MAJA NA BACZNOŚCI BO CHIPTUNNING RÓWNIEŻ WTEDY BYM ZROBIŁ :) JAK SIĘ UDA TO Z MIEJSCA ZATRUDNIAM MROŻKA,BRATQA SERKA :),PITERA :) WOJ-A :) NO I JESZCZE KOGOŚ :) SIEBIE NP :) :) :)

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 25, 2004, 17:34:55 pm »

zuczek

  • Gość
witam! mam! 16.16v rovera! niestety jescze! nie w aucie! osobiscie posiadam poloneza 1,5.gle czyli jescze na gazniku! chcialbym zamontowac w nimwlasnie ten silnik! powiedzcie mi drodzy Panowie! jak wam sie to widzi? i wogule ile mnie to wszytko moze wyniesc!?? za raszre czesci?

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 25, 2004, 17:51:06 pm »

Guciu1801

  • Gość
a masz sam silnik czy z osprzetem? Bo jak sam, to poplyniesz.. zadzynajac od pompy paliwa, ZUPELNIE innej elektryki (elektroniki wlasciwie 8) )przez alternator, rozrusznik, wtrysk i inne cuda wianki konczac na mocowaniach.. kasy f_pizdu i troche ci bedzie potrza,

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 25, 2004, 21:05:34 pm »

Woj-o#772

  • Gość
ale 2.0 rovera to niestety nie była seria K owa liczy silniki (1.3 w prehistorii) 1.4, 1.6 1.8 i V6 o poj 2.0 lub 2.5 (nie pamiętam).
2.0 to prawdopodobnie (tutaj moge się mylić bo zgaduję) spadek po hondzie.