Autor Wątek: tarcze hamulcowe wentylowane  (Przeczytany 184199 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #120 dnia: Kwiecień 27, 2009, 21:16:15 pm »

200sx

  • Gość
ponaciskaj bardzo szybko 10 razy hamulec jadąc gdzies na prostej a zauwazysz różnice  :mrgreen:

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #121 dnia: Kwiecień 27, 2009, 23:45:18 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Ja mam takie pytanie bo przelecialem temat i jakos nie znalazlem odpowiedzi... Mam pytanie ktorym elementem rożnią sie zaciski z trucka od normalnych lucasa??
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #122 dnia: Kwiecień 28, 2009, 11:17:18 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
jw, płyty mocujące jarzmo z zaciskiem do zwrotnicy są inne niż w zwykłym LUCASIE, tzn. dają większe odsadzenie od zwrotnicy, bo tarcza ma o 20 mm większą średnicę :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #123 dnia: Maj 04, 2009, 08:22:52 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
palio ma 54 :) czyli takie na jakich ja smigam bez wymiany pompy :p

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #124 dnia: Maj 04, 2009, 12:05:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Van#1860"
palio ma 54 :) czyli takie na jakich ja smigam bez wymiany pompy :p


tylko u Ciebie siedzi fabrycznie pompa LUCASA a u mnie np. starego typu :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwiec 02, 2009, 20:37:24 pm »

bodzik

  • Gość
Odkopuję celem podzielenia się spostrzeżeniami.
Przetestowałem u siebie przednie hamulce z nowszych alf 156 i 147. Na standardowej polonezowskiej pompie lucasa działają znakomicie, hamują, blokują. Kilka osób miało okazję przekonać się o ich skuteczności.
Testowany zestaw to tarcze Mikody w połączeniu z klockami Ferrodo, przewody gumowe nowe, zaciski po piachu i regeneracji, dobry płyn hamulcowy. Co do montażu to przy zakładaniu tarcz 284x22 o wysokości 39,5 mm do zacisków na płytach z trucka plusa nie trzeba nic szlifować. Oczywiście jeśli płyty trucka różnią się tylko odsunięciem otworów jarzma od osi. Mam płyty dorobione (na podstawie std lucasowskich tylko zwiększone odsunięcie) więc bazuję na wypowiedziach z forum. Tarcze w stajni alfa/fiat/lancia w rozmiarze 284x22 w wersji na 4 śruby występowały w 2 odsadzeniach: 39,5 i 43,5. Zacisk w tych alfach ma 54 mm średnicy. Przy zastosowaniu takich hamulców i szerokich felg należy zwrócić uwagę na ułożenie i zabezpieczenie przewodów hamulcowych przed ucięciem ich o wahacz przy maksymalnym skręceniu kół. Zaciski są mocowane na śrubach M12x1,25.

ps.
Każda modyfikacja hamulców powinna posiadać opinie rzeczoznawcy aby nie było problemów przy jakiejś stłuczce.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwiec 05, 2009, 08:29:59 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Cytat: "Bocian_s#313"
Ale jak widać po przykładach innych lucas daje radę i na tłoczkach 54.

najlepiej bez serwa :) bo wtedy hamowanie jest dokladniejsze i pedal twardszy :P

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #127 dnia: Sierpień 30, 2009, 23:28:18 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
wpadly mi wrece tarcze z fiata Palio Weekend 1.2 16V tarcza jest wentylowana ma srednice 240 aby ja zalorzyc do PN na lukasie trzeba by odsunac jazmo o jakies 10mm do wnetrza auta. da sie cos takiego zrobic nie bedzie to przeszkadzalo w normalnej ekspluatacji?? lub zakupic caly zestaw jazmo zacisk... nie trzeba wtedy zmieniac kol na wieksze moga pozostac 13
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #128 dnia: Sierpień 31, 2009, 07:28:45 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "mateo"
wpadly mi wrece tarcze z fiata Palio Weekend 1.2 16V tarcza jest wentylowana ma srednice 240 aby ja zalorzyc do PN na lukasie trzeba by odsunac jazmo o jakies 10mm do wnetrza auta. da sie cos takiego zrobic nie bedzie to przeszkadzalo w normalnej ekspluatacji?? lub zakupic caly zestaw jazmo zacisk... nie trzeba wtedy zmieniac kol na wieksze moga pozostac 13


Równie dobrze przy zmianie tarcz można zamówić sobie nawiercane lucasy (przykładowo w firmie mikoda.pl) i masz to samo, a nic nie trzeba zmieniać. Imho gra nie warta świeczki.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #129 dnia: Październik 29, 2009, 22:27:36 pm »

bodzik

  • Gość
większe niż alfy do 284? z takimi sobie bez problemowo radzi standardowy zestaw pompy z serwem

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #130 dnia: Październik 30, 2009, 22:00:28 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Standardowa pompa daje sobie dobrze rade przy 284mm z Alfy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #131 dnia: Grudzień 15, 2009, 23:17:44 pm »

bodzik

  • Gość
Rozbieranie zwrotnicy jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
Zamiast ładować kasę w zaciski pod wentylowane 260 polecam rozejrzeć się za zestawem pod 284. Z moich obserwacji wynika, że "przypowietrzone" 284 hamuje tak samo jak fabryczne 240 "żyleta" a w pełni sprawne działają na zasadzie "rzucania kotwicy".

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #132 dnia: Grudzień 17, 2009, 21:42:35 pm »

bodzik

  • Gość
KGB jak pisze 284 to jest to 284 a nie 281.
281 mają tarcze lite i wentylowane o grubości 26 mm na rozstawie 5x98.


Co do cen to 15 można w tych samych cenach dostać co 14 ale nie ważne.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #133 dnia: Styczeń 12, 2010, 17:33:33 pm »

bing17

  • Gość
Mam kilka pytań dotyczących ukł. hamulcowego w 125p/Polonezie. Mianowicie, chciałbym zamontować wydajnieszy układ, myślałem nad zaciskami od BMW E21. Argumentem za jest to że przednie i tylne zaciski są 2 tłuczkowe w ukł. Dunlop. I tutaj jest pierwsze pytanie. W przypadku montowania hampli z Argenty gdzie średnica tarczy wynosi 251mm stosuje się już 14 calowe felgi, natomiast fabryka FSO w fabrycznym rajdowym 125p przy średnicy 256mm stosowała jeszcze 13 calowe felgi, dodatkowo często widać że są to seryjne felgi. Sam zacisk jest podobny jak w rozwiązaniu fabrycznym. W oryginale w E21 też są felgi 13. Jak sprawdzić czy wejdzie mi 13 calowa felga, na której mi bardzo zależy ??

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #134 dnia: Styczeń 12, 2010, 17:37:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
różnica taka że zaciski w rajdowych były  wielotłoczkowe i nie odstawały tak od tarczy jak jedno-tłoczkowe. wszystko zależy od tego ile zacisk odstaje ponad tarczę. u mnie o 13 mogę sobie pomarzyc

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #135 dnia: Styczeń 12, 2010, 18:40:41 pm »

bing17

  • Gość
E21 ma właśnie dwutłoczkowe i sam zacisk jest podobny z wyglądu jak w rajdówce.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #136 dnia: Styczeń 13, 2010, 21:07:00 pm »

Slawo2000

  • Gość
Polonez grupy B też był homologowany z dwutłoczkowymi zaciskami od Porsche i jeździł na 13-tkach, ale o ile dobrze pamiętam żeby zamontować stalową 13-tkę trzeba było dać co najmniej 20mm dystans.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #137 dnia: Styczeń 19, 2010, 09:38:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Fiat tipo 2,0 8V jest idealny do tego.

Takie zestawy ma większość posiadaczy wentylacji i wchodzą w 14". Z alfy jako bliskiego krewnego fiata też powinny się jakoś dać posadzić. Van chyba ma alfę ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #138 dnia: Styczeń 19, 2010, 15:53:07 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja mam zestaw z TIPO i obecnie na zimę 14" :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #139 dnia: Styczeń 20, 2010, 10:05:10 am »

HEMI

  • Gość
Bartek a czy do zestawu z tipo stosowałeś flanszę do zamontowania zacisku w zwrotnicy?