Pytanie do osób co montowali tarcze z palio 257mm. Czy także tarcza hamulcowa była luźna na piascie? Kupiłem tarcze textar i maja dość spory luz tzn średnica piasty jest większa niż średnica tarczy wewnątrz. Trzeba kombinować żeby było to zamontowane koncentrycznie bo inaczej to obawiam się drgań kierownicy itp.
Porównaj ze średnicą otworu w fabrycznej tarczy do systemu lucas.. możesz być zaskoczony, która będzie większa
To u mnie po przykreceniu tarczy szpilkami nadal jest luz, w sensie można zobaczyć gołym okiem ze tarcza bije.
Rozwiązania widzę dwa. Albo przekręcić tarczę wykorzystując czujnik zegarowy albo w tarczy w otworach które sa przewidziane do montazu tarczy do piasty wykonać fazy i przekręcic tarczę za pomocą srub z łbem stozkowym.
Brałeś pod uwagę rozwiązanie douczenia się czegokolwiek na tematy, którymi tak ochoczo chcesz się zajmować? Gdyby chciało Ci się chociaż porównać rysunki poglądowe tarcz to zobaczyłbyś, że otwór w tarczy z palio jest o całe 0,4mm większy. Obawiam się jednak, że nawet stosując kołki z palio będziesz zawiedziony - nawet nie pełnią roli, o której tyle mówisz.
Druga sprawa to czy w lucasie występowały jakieś dystansy? Pytam poniwaz tarcza lucas ma grubość bodajże 8mm, tarcza palio 6,5mm więc chcąc nie chcąc zwężamy sobie rozstaw kół w ten sposób. Można zastosować dystans z bendixa i nadal jest miejsce na piascia na oparcie felgi.
W lucas nie było dystansów, ale sam zaproponowałeś właściwe rozwiązanie. Dodajmy konieczne np. przy montażu OZ.