Stary temat, ale obiecałem rozwiązanie problemu więc oto i on: problem znany (jak w temacie) roverek odcinał gaz tylko czym wyższy bieg to coraz wcześniej. Komputer gazu odcinał by jednakowo, więc to nie on za to odpowiadał. Problemem była uszczelka pod głowicą (niestety) dostała przestrzał na pierwszym cylindrze od strony kolektora wydechowego. Zimą było jeszcze ok, natomiast w momencie wiosennych wyższych temperatur stopniowo pojawiał się olej w zbiorniczku (niewielkie plamki). Ale ponieważ to rover i do tego robię nim czasem długie trasy wolałem nie ryzykować i zmieniłem uszczelkę. Po wymianie problem odcięcia gazu znikł. Do tego jeszcze taka mała sugestia, pamiętajcie o dobrych pomiarach szpilek od głowicy bo uszkodzenie mojej uszczelki było właśnie tym spowodowane (uszczelka zmieniana przez poprzedniego właściciela jakieś 30 tys wcześniej) osoba wykonująca wcześniejszą wymianę zbagatelizowała szpilki i głowica nie była prawidłowo dokręcona. I tak dobrze, że nie narobiło to większej szkody typu skrzywiona głowica. Temat uważam za zakończony.