Autor Wątek: problem z wycieraczkami  (Przeczytany 3742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem z wycieraczkami
« dnia: Czerwiec 15, 2004, 10:03:06 am »

Tomala#1829

  • Gość
mam problem z wycieraczkami, założyłem do poldka 89 przełączniki pod kierownicą od caro i wycieraczki nie pracóją jak powinny czy ktoś to może przerabiał?

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2004, 10:06:56 am »

SerU#408

  • Gość
A jak pracują ??

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2004, 10:34:03 am »

DUDEK

  • Gość
seru ma racje napisz jak działaja i jak powinny a poza tym sprawdŹ wszystkie połączenia ja jak coś naprawie i nie działa tzn że jakiś kabelek mi się pomylił rozkręcam znowu i co rzeczywiście jeden kabelek i jest gites ;-)

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2004, 10:36:36 am »

Tomala#1829

  • Gość
przłącznik jest 3 stopniowy a nie 2stopniowy jak ten stary, nie działają czasowe, tzw "0" jest na 2 biegu, wolne na 1 a szybkie na 3, jak włącze i zaraz wyłącze to ramie pozostaje np w połowie drogi do powrotu, no i w starych modelach jest o jeden kabel więcej cały przełącznik ma 9 kabli a ten tylko 8

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2004, 10:46:45 am »

SerU#408

  • Gość
Oj Tomala. Przecież w Caro są "inteligentne" wycieraczki, które programujesz "wajchą" od wycieraczek a nie regulatorem czasowym za konsolą środkową. W Caro tego po prostu nie ma-praca wycieraczek jest sterowana "urządzeniem mikroprocesorowym".

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2004, 10:54:04 am »

Tomala#1829

  • Gość
czyli najprostszym, najtanszym i najszubszym sposobem rozwiązania tego skomplikowanego problemu jest powrót do orginału bo z tymi to ciężka sprawa. A dlaczego w DF jak je miałem to wszycho było wpożo i same wracały

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2004, 10:58:59 am »

SerU#408

  • Gość
Bo w kancie też jest inaczej. Tam nie ma przełącznika "aktywującego" czasową pracę wycieraczek (zwróć uwagę, że kant i poldek mają różne przełączniki zespolone-inne kostki!!!). Jest tylko samo pokrętło do regulacji częstotliwości ich pracy. Poza tym prawdopodobnie ten kabelek, co Ci się ostał w poldku MR89 jest właśnie odpowiedzialny za powrót wycieraczek a w kancie być może wycieraczki na stałe mają zaprogramowany powrót. Nigdy się nie bawiłem w takie wynalazki więc Ci nie pomogę. Jeżeli podobają Ci sie same dŹwigienki, to można kupić do MR89 przełączniki Caro-look (też są takie kwadratowe i większe)

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2004, 11:09:10 am »

YARRA#1867

  • Gość
jeżeli chodzi o problemy z powrotem to może być to wina silniczka, chociaż nie sądzę - jak montowałem programator od DF do skody to miałem takie same cuda - programator nie działał prawidłowo - odpuściłem, w Poldku kolesia Ojciec kombinował z przełącznikami od Caro do Borewicza i w końcu odpuścił, pojechał na szrot i kupił sprawne.

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2004, 11:13:54 am »

Tomala#1829

  • Gość
ja chyba zrobie tak samo odwiedze szrot i bede szczesliwy ze nie musze czekac z wylaczeniem wyciraczek jak ramie jest na samym dole.
dzieki za podpowiedzi

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 15, 2004, 12:19:01 pm »

Guciu1801

  • Gość
http://www.fso.inds.pl/album_page.php?pic_id=148 zwroc uwage na przelaczniki zalozone u mnie. Ja po prostu wyjalem jedne wsadzilem drugie, a mam poldka z 1988 roku. Wiem o nich tyle, ze sa z caro. A maja identyczne kosci jak te stare.

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 15, 2004, 12:23:46 pm »

SerU#408

  • Gość
Tak-ja u siebie tez mam takie ale ze starymi kostkami. Problem w tym, że Tomala przerabiał kostki i mu się ilość kabelków nie zgadza więc wniosek jeden-ma przełączniki od Caro MR94, który jest bardziej skomputeryzowany :mrgreen:

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 15, 2004, 14:53:41 pm »

YARRA#1867

  • Gość
Wydaje mi sie że do starszych poldolotów podchodzą przełączniki od modeli do 92 roku czyli te przed MR93

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 15, 2004, 16:35:54 pm »

Chudson

  • Gość
Co wy gadacie , ja mam przełączniki od mr94 zaadoptowane do mojej przejściówki 91r i działają dobrze.
Wygląda to tak:
0- wyłączone
1- czasowe ( przy włączonym guziku ) lub wolne (przy wyłączonym )
2- szybkie
3- wolne  
próbowałem zamienić szybkie z wolnymi żeby miec pokolei ale się nie udało

Jak znajde kartke z rozpisanymi to podam ci gdzie który kabelek podłączyć. I niech nikt nie ściemnia że nowy przełącznik jest niby bardziej skomplikowany ( rozbierałem go na części i niczym się nie różni ) jedyna różnica to mniej kabelków ( bo masa jest jedna i rozprowadzana w kilka miejsc a stary przełącznik miał  je oddzielnymi kabelkami )

A  te przełączniki kupiłem od Czaka :P

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 15, 2004, 18:09:11 pm »

Chudson

  • Gość
Nie dawało mi to spokoju przez ostatnie półtorej godziny a że kartki z rozpiską nie znalazłem to rozkręciłem obudowe kolumny :D
Oto jak mam podłączony przełącznik z nową kostką ( wtyczki zdjełem a wsuwki rozklepałem żeby weszły w te stare gniazdo bo niechciało mi się ich zmieniać )

Przyjmując że to jest wtyczka w aucie jak patrzymy na nią z przodu to podłączamy tak:
|1|2|3|4|
|5|6|7|8|

1- czarno-biały ( klakson )
2- żółty ( masa - w starym były 2 żłóte podłączone razem do 1 gniazda )
3- pomarańczowy
4- niebieski  ( powrót wycieraczek chyba )
5- ciemno zielony
6- biały
7 - szary
8 - PUSTY

Może można pozamieniac je tak aby biegi były kolejno przerywany, wolny , szybki ale ja troche popróbowałem i zrezygnowałem

I zdaje mi się że mikroprocesor można podłączyć nawet do starego przełącznika ( działa na ten samej zasadzie co stary tylko zamiast czas ustawiać pokrętłem to podpinamy się pod spryskiwacz szyby i on sobie mierzy przerwe pomiędzy dwoma włączeniami )

Jeśli uda się komuś podłączyć lepiej to niech się pochwali ( chętnie przerobie )

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2004, 02:33:43 am »

goœć

  • Gość
jak programować te inteligentne czasy pracy w Caro? Mam tak - praca - praca przerywana <tu pewnie jest program> praca ciagła wolna  - ciagla szybka - jak zmieniać czasy pracy?
Dzięki

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2004, 17:12:59 pm »

Tomala#1829

  • Gość
Przelocznika nie rozbieralem ale porownywalem je na schematach ten stary i ten nowy to roznic znalazlem kilka ale jedna to taka ze w przlaczniku nowym 2 "styki" od wycieraczek sa ze soba polaczone w srodku a w starym tego polaczenia jest brak i mysle ze tu jest pies pogzebany. Chudson dzieki za podpowiedzi bede eksperymentowal w moim bialasie moze sie uda. A co zrobic z dwoma bialymi kabelkami ktore wychodzo z przlacznika i z niego wychodzo jako jeden?

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 12, 2004, 10:16:53 am »

marior#1828

  • Gość
Ja w 91, mam takie same jak np  w borewiczach.... kurka co wersja to rozwiązanie...

problem z wycieraczkami
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 09, 2006, 14:08:59 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ja w tym tygodniu będę adoptował do mojego efi przeł?czniki z mr93 , te z 3 przełożeniami.
Wydaje mi się po rozrysowaniu wszystkiego że nie będzie problemów , nawet nie będę potrzebował mikroprocesora !!
Jak wszystko podł?czę dam znać

[ Dodano: 2006-08-09, 18:22 ]
I działa wszystko jak należy.
Podł?czamy tak:

Ja zrobiłem tak że miałem kostkę z przeł?cznika od Caro od strony instalacji i polutowałem ze star? kostk? od oryginalnego przeł?cznika.

Kolory kabli które trzeba poł?czyć:

 kable z przeł?cznika od MR93 -  kable z czerwonej kostki (ze starego przeł?cznika)

  biało-czarny                         -  fioletowo-czarny               (klakson)
  zielono-czarny                      -  zielono-czarny                 (spryskiwacz)
  szary                                   -  szary                              (szybszy bieg silnika)
  żółty                                    -  żółto-czarny                    (+ stacyjka)
  pomarańczowy                     -  pomarańczowy                (wł?czenie programatora)
  biały                                    -  biały                               (wolniejszy bieg silnika)
  niebieski                              -  niebiesko-biały                (styk z silnika)

Jak już to mamy zrobione to wszystko działa za wyj?tkiem programatora.
Żeby to działało trzeba wywalić wył?cznik programatora z konsoli i zł?czyć ze sob? kable koloru pomarańczowego z br?zowym.

Teraz działa wszystko jak należy - ot cała filozofia 8)
"jest ryzyko , jest zabawa"