Autor Wątek: Poldek 2.1TD  (Przeczytany 13113 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poldek 2.1TD
« dnia: Październik 12, 2006, 10:11:20 am »

kris309

  • Gość
Witam!

Nie mam obecnie Poloneza ale chodzi mi po głowie od dłuższego czasu pewien projekt, i chciałem spytać Was, jako fachowców, co o tym my?licie:

- po pierwsze, ma to być samochód codziennego użytku, oficjalnie dla żony ;)

- model: Polonez z wczesnych lat, przed 87r., jak da się znale?ć to najlepiej Coupe albo 3d.

- skrzynia biegów z diesla, do niej silnik XUDT11, czyli 2.1TurboDiesel z XMa lub 605tki, zoptymalizowany na ok. 130-140KM i ok. 300Nm.

- most o możliwie jak najdłuższym przełożeniu (najlepiej ok. 4500rpm przy 200km/h na V biegu). Tylko jaki most pasuj?cy do Poloneza wytrzyma ok. 300Nm?

- jako że z obecnie posiadanego samochodu (Xantia 1.9TD, ok. 130KM) zaraziłem sie zawieszeniem hydropneumatycznym chciałbym takowe również zamontować - wbrew pozorom nie s? to zadne cuda. Oczywi?cie hamulce stosowne do osi?gów autka.

To by była strona techniczna. Jedyne co jest niejasne to skrzynia i most pod taki silnik - skrzynia prawdopodobnie wytrzyma (kumpel ma w Ladzie Nivie skrzynie Trucka i silnik 1.9TD, ok. 100KM), ale most to bedzie chyba problem. Nieukrywam że most ze szper? byłby optymalny.... Zaznaczam że nie chodzi mi o szaleństwa! Żadnych b?czków itp, na niskich biegach bedzie prawdopodobnie ograniczenie mocy żeby przez przypadek niczego nie zemleć ;), autko ma w trasie być szybkie i sie sprawnie rozpędzać pzry rozs?dnym spalaniu.

Co Wy na to?

PZDR!

Kris

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 12, 2006, 10:14:41 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Czemu mam wrazenie ze to kolejny pomysl ktory szybciej sie skonczy niz zacznie?

A co do "jak da się znale?ć to najlepiej Coupe albo 3d. " - zapomnij...

Zycze powodzenia i naprawde chcialbym ujrzec takie fajne autko.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Re: Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 12, 2006, 10:19:29 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "kris309"
- skrzynia biegów z diesla, do niej silnik XUDT11, czyli 2.1TurboDiesel z XMa lub 605tki, zoptymalizowany na ok. 130-140KM i ok. 300Nm.

Powodzenia... Kiedy? chodził mi po głowie 2.0 DOHC Turbo który ma tylko ( :mrgreen: ) 260Nm i niestety problemem nie do pokonania okazał się most.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 12, 2006, 11:15:14 am »

kris309

  • Gość
Hehe, no wiem że 3d spotkac to cud - ja raz w zyciu jechalem w Coupe, to bylo ze 20 lat temu,  w Katowicach, daleki krewny miał takiego, i oczywi?cie go potem sprzedał zanim sie zorientowałem co to za cacko było.... Ale ważne żeby była stara buda.

Silnik mam, elementy hydro do przekładki też, brakuje autka i przeniesienia napędu. Jak z tym mostem sie nie da, to 2.1 pójdzie do Xantii a Polonez dostanie 1.9 z Xantii z ograniczon? moc?.....:(

Ale przecież były sztywne mosty na wysokie momenty, n.p. z merca G albo jakiego? amerykana? Napewno będzie wesoło to wszczepić ;)

A czy projekt ruszy? Nie wiem czy juz na wiosne, ale ruszy.

PZDR!

Kris

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 12, 2006, 11:25:38 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "kris309"
Ale przecież były sztywne mosty na wysokie momenty, n.p. z merca G albo jakiego? amerykana? Napewno będzie wesoło to wszczepić ;)

Też tak kombinowałem. Tylko zwróć uwagę na ich szeroko?ć ;) No ale tak czy siak powodzenia, jak Ci się uda to odezwę się po do?wiadczenia :)

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 12, 2006, 12:53:25 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
kris309 jak/jesli Ci sie uda za to zabrac i skonczyc, to rob dokladna fotorelacje i podziel sie na forum doswiadczeniami :)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2006, 15:25:31 pm »

SerU#408

  • Gość
Je?li dla Ciebie problemem jest jedynie przeniesienie napędu, to wnioskuję, że wiesz na co się porywasz i masz znajomków na przegl?dach bo poldek z pneumatycznym zawieszeniem przegl?du nie przejdzie. Polonezowska skrzynia takiego momentu nie wytrzyma, most z argenty powinien dać radę ale po co Ci szpera skoro nie masz zamiaru szaleć-masz za dużo pieniędzy czy jak? Generalnie nie chcę być złym prprokiem ale... :? Je?li nie masz zaplecza, warunków i wiedzy to projekt padnie w momencie pytania: jak ten silnk wraz z osprzętem zmie?cić w komorze silnikowej poloneza i zrobić to tak, żeby nie wypadł? Aha! Czy to 2.1 jest montowane poprzecznie czy wzdłużnie? Stoi pionowo czy jest przechylony? Jak wygl?da smok i miska olejowa? Czy takie 2.1 pasuje na belkę od poldka diesla? Ile waży ten silnik z osprzętem? Czy jego blok jest bli?niaczy z blokiem od 1.9 D wolnoss?cego pomijaj?c ?rednicę i skok tłoka? Na razie tyle pytań z mojej strony. O zawieszenie nawet nie pytam... :?

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 12, 2006, 18:14:37 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
w Norblinie stoi prototypowy Polonez z hydropneumatycznym zawieszeniem - podjed? i zobacz jak chłopaki z FSO kombinowali 20 lat temu - może przyjd? ci jakie? ciekawe pomysły do głowy ?
jak tak kochasz cytrynki ( ja też je uwielbiam ) to spraw żonie ładnego BXa z końca produkcji - wygl?dem auto przypomina poldka ( i też tak rdzewieje ) ale będziesz miał z głowy kombinowie bo nie uwierzę że tak szczepiony polonez nigdy nie będzie do końca nadawał się do codziennej jazdy - taki mega swap super prezentuje się na zlotach ale na codzień w korkach i na naszych tzw drogach po 2 tygodniach auto znów pojedzie do poprawienia niedoróbek potem znów 2-3 tygodnie jakzdy i znów naprawy.
a pozatym to Polska i wszyscy będ? na NIE - policja, mechanicy, chlopcy ze stacji przegl?dów itd :|
aha - jakby? dorawał 3d albo coupe i poci?ł ja by wstawić tam diesla - znajdę Cię i nabiję na pal za herezję  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
przy tych samochodach ferrari f-50 na auto wieloseryjne a Ty z takimi pomysłami ...
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 12, 2006, 18:40:03 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Skrznka poldka i 300 niutków?? do codziennej jazdy?? to nie wytrzyma 500km do tego długi most przy?pieszy agonię do jaki? 40km. Toż to wymagało by wzmocnienia całej budy. Najlepiej założyc klatkę by się tym kto? nie zabił i zdecydowanie nie bedzie to auto do jazdy . Cięzki przód lekki tył i pięknie bedzie tańczyć. Chcesz dobrego klekota wsadz 1,9 turbo.Bedzie wystarczajacy do codziennej jazdy.
Ale jesli sięupierasz zrobić mocniejsz? skrzynkę nie ma problemu, mocny most ze szper? też można sprowadzić. Zawieszenie można przeszczepić żywcem pózniej tylko kwestia dogrania tego. My?le ze pomysł jak najbardziej realny i w cenie nowego Forda Fokusa powinno się wyrobić

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 12, 2006, 19:01:56 pm »

kris309

  • Gość
Cytat: "SerU#408"
Czy to 2.1 jest montowane poprzecznie czy wzdłużnie? Stoi pionowo czy jest przechylony? Jak wygl?da smok i miska olejowa? Czy takie 2.1 pasuje na belkę od poldka diesla? Ile waży ten silnik z osprzętem? Czy jego blok jest bli?niaczy z blokiem od 1.9 D wolnoss?cego pomijaj?c ?rednicę i skok tłoka? Na razie tyle pytań z mojej strony. O zawieszenie nawet nie pytam... :?


2.1 ma ten sam blok co 1.9, jest tylko wyższy i ma głowice 12-zaworow?.

Cytat: "Alien#174"

jak tak kochasz cytrynki ( ja też je uwielbiam ) to spraw żonie ładnego BXa z końca produkcji


hehe, ale ja od małego marze o Poldku z pierwszych lat - a że teraz sie to powoli finansowo staje realne, to napewno nie kupie zamiast niego Benia. Może zamiast Xantii jak mnie jej komputery juz do końca wnerwi?, ale nie zamiast Poldka....

Cytuj (zaznaczone)

a pozatym to Polska i wszyscy będ? na NIE - policja, mechanicy, chlopcy ze stacji przegl?dów itd :|


to go zamelduje na Ukrainie :) a inne sposoby tez s?....

Cytuj (zaznaczone)
aha - jakby? dorawał 3d albo coupe i poci?ł ja by wstawić tam diesla - znajdę Cię i nabiję na pal za herezję  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
przy tych samochodach ferrari f-50 na auto wieloseryjne a Ty z takimi pomysłami ...


nie nabijesz mnie na pal - bo, jak wszyscy zgodnie twierdzicie, mało realne żebym takiego znalazł :) 5d tez bedzie OK.

Most Argenty - no nawet on był policzony chyba tylko na max. 200-pare Nm, tu trzeba cos mocniejszego, a jak i skrzynia nie wytrzyma, to jest to kolejny punkt do przemyslenia. A szpera po to zeby sie nie kopać co chwila na wsi w błotku :)

Wygl?da wiec na to że albo:

1. powaznie ogranicze moc i moment (100KM/220Nm) i z seryjna skrzyni? i mostem Argenty da rade

2. albo pozostaje przy wstepnych załozeniach ale cale przenisienie napedu wchodzi z czegos innego. A wtedy blok silnika 2.1 do skrzyni prawdopodobnie nie podejdzie...


Pytanko - jak to rozwi?zał ten facet co wlożył V6 Forda do Atu i sie tym potem na 1/4mls  gonił? Z czego miał skrzynie i most?

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 12, 2006, 19:15:37 pm »

Cycu_E30

  • Gość
skrzynia org. ford,most argi

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 12, 2006, 19:15:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zwykly most od diesla starczy
silnik w xanti 1.9TD nigdy nie mial 130KM i jest to dla niego malo realna wartosc biorac pod uwage seryjne 80KM
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 12, 2006, 19:46:03 pm »

kris309

  • Gość
Cytat: "KGB"
zwykly most od diesla starczy
silnik w xanti 1.9TD nigdy nie mial 130KM i jest to dla niego malo realna wartosc biorac pod uwage seryjne 80KM


Seryjnie 90KM. Teraz cisnienie turbo podniesione z 1.0 na 1.4atm, dostrojona pompa wtryskowa, cisnienie wtrysku z 175atm na 310atm. Seta w 10.5sec, 60-100 na IV biegu w 7sec, 80-120 na V biegu w 10sec, V-max ograniczona za krótkim przełożeniem do 200km/h przy 4950rpm. Zaznaczam że to autko waży bez pasażerów 1400kg. Idzie do 180km/h tak samo jak Peugeot 407 HDI 16V 136KM, potem juz przełożenie zaczyna przeszkadzać....
A w garażu już czeka pompa wtryskowa z silnika 2.1 z ostrzejsz? fal? z TDI - licze na 140-150KM, tylko jeszcze chłodzenie trzeba dopracować bo sie w lecie na dłuższ? metę grzeje olej :twisted:

A jakby Cie ciekawiło - kumple u ktorych sie nauczylem regulowac diesle maj? Golfa I 1.6TD zrobionego na 200KM, na wyscigi szutrowe. Nic na codzień, turbiny często klękaj? przy 2.8atm, głowice lubi? sie "rozpływać", ale na wyscigi wystarcza :) Jak znasz nemecki to moge podac linka....

Tak na marginesie - i Golfik i Xantypa nie jeżdż? na ON tylko na 100% OR. Wiesz co to takiego? ;)

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 12, 2006, 20:00:23 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
dawac linka :P

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 12, 2006, 20:10:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to Rzepak ci tak podniosl cisnienie wtrysku  :P  ?
bo to nie jest kwestia regulacji w pompie rozdzielaczowej
doladowanie 1.0 bara to zadne doladowanie ,chyba cos pomyliles
to ze mozna dowalic doladowanie i dawke paliwa by uzyskac moc to nie nowina
mnie bardziej nurtuje problem >300Nm przy mocy max (max moment z pewnoscia jest wiekszy o conajmniej 50Nm)  - co na to wal ,panewki i korbowody

pomijam kwestie watpliwego spalania takich ilosci paliwa w komorze wirowej (w 1.9 cytryny - to juz u ciebie ,bo jak jest w 1.6 vw to nie interesowalem sie)

90KM byly dopiero pozniej ,jak JA byle w podstawowce to byly 80KM - interesowalem sie wlasnie xantia ,bo wiedzialem ,ze Polonez mial z niej silnik i bardzo sie zdziwilem ,ze wersja Turbo ma tylko 10KM wiecej (i zarazem nurtowalo mnie pytanie dlaczego do Poldka nie wkladaja TD tylko zwykly )

P.S.
przy 4950 to silnik powinien ci juz gasnac ,a nie ciagnac krowe 200km/h  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 12, 2006, 20:57:02 pm »

kris309

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
dawac linka :P


hehe, nie podniecaj sie ;) duzo tekstu, mało fotek, chłopaki nie traca czasu na website tylko majstruja dalej :)

http://www.poelrallyegolf.de/

Cytat: "KGB"
to Rzepak ci tak podniosl cisnienie wtrysku  :P  ?


nie, to ja ;) Jak Cie interesuje temat OR to zapraszam na moj? stronke, jest podana w profilu.

Cytuj (zaznaczone)
bo to nie jest kwestia regulacji w pompie rozdzielaczowej


pompe sie ustawia pod cisnienie otwarcia wtrysku i cisnienie doladowania. Dawka, wyprzedzenie, stożek na wzbogaceniu.

Cytuj (zaznaczone)
doladowanie 1.0 bara to zadne doladowanie ,chyba cos pomyliles


zalezy o jakim ci?nieniu mówimy - brak doladowania to dla mnie 0.0bar, seria dla XUDT9 to było zależnie od rocznika 0.9-1.0bar. Umówmy sie że teraz ma 40% wiecej niz fabryka chciała.

Cytuj (zaznaczone)
to ze mozna dowalic doladowanie i dawke paliwa by uzyskac moc to nie nowina
mnie bardziej nurtuje problem >300Nm przy mocy max (max moment z pewnoscia jest wiekszy o conajmniej 50Nm)  - co na to wal ,panewki i korbowody


300Nm to będzie (może) w 2.1, Xancia ma narazie 1.9 i szacuje że ok. 250-260Nm powinno być. Układ korbowy to znosi, prawdziwa moc jest powyżej 2200-2400rpm, poniżej turbina nie pompuje porzadnie bo to nie VTG. Ale i tak do 2400rpm jest mocy dosyć na żwaw? jazde. Jedyny problem to głowica - XUDT9 juz seryjnie miewał problemy wiec poprostu nie przeginam i bacznie obserwuje wska?niki - pare minut pogonić jakies V6 wystarczy ;) Silnik XUDT11 (2.1) jest pod tym względem duzo wytrzymalszy.

Cytuj (zaznaczone)
pomijam kwestie watpliwego spalania takich ilosci paliwa w komorze wirowej


a czemu? Jak masz do?c powietrza i odpowiedni wczesny wtrysk to nie ma problemu. Silnik nie kopci nadmiernie a moc ma wiec chyba jest OK.

Cytuj (zaznaczone)
90KM byly dopiero pozniej ,jak JA byle w podstawowce to byly 80KM - interesowalem sie wlasnie xantia ,bo wiedzialem ,ze Polonez mial z niej silnik i bardzo sie zdziwilem ,ze wersja Turbo ma tylko 10KM wiecej (i zarazem nurtowalo mnie pytanie dlaczego do Poldka nie wkladaja TD tylko zwykly )


Mylisz sie - Xantia miała zawsze 90-92KM w 1.9TD, byl jeszcze 1.9SD bez intercoolera i mial 75KM. W starszych autkach montowali silnik 1.8TD bez IC o mocy 78KM (205tki, 309tki) - może o tym myslisz?

Cytuj (zaznaczone)

przy 4950 to silnik powinien ci juz gasnac ,a nie ciagnac krowe 200km/h  :P


hehe, obr. max ma ok. 5200rpm ale mocy wlasnie od 4950 juz nie ma - w nowej pompie sie to zmieni ;) Ta Golfina kreci do 6200rpm, ale to juz inna bajka - seryjnego nic tam nie ma prawie....

W każdym razie w starych dieslach dżemie moc, trzeba tylko wiedziec jak j? bezpiecznie wykrzesać i nie przeginać potem za bardzo :)

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2006, 21:10:56 pm »

tomallus1

  • Gość
Najlepszego na biorce bedziesz miał zwykłego Caro 1,9d. Odpadnie kilka przeróbek. A Caro zawsze możesz przerobić na coś starszego. A tu jest coś o mostach z Argi http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=139107&c=78&f=25

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 12, 2006, 21:31:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kris309
piszesz z sensem ,ale zdarzaja ci sie takie kwiatki ,ze  :shock:
mianowicie w dieslach wszystko rozbija sie wokol szybkosci spalania paliwa
o ile komora wirowa ma szereg zalet w spalaniu slabych paliw ,o tyle pod wzgledem osiagow nie ma szans z wtryskiem bezposrednim ,wiec uzyskiwanie mocy takich jak najnowsze diesle z wtryskiem bezposrednim 1600-1800 bar troche zbija z tropu - nie twierdze ,ze sie wogole nie da ,tylko po co w takim razie ten postep w zasilaniu diesli  ;)
Cytat: "kris309"
hehe, obr. max ma ok. 5200rpm ale mocy wlasnie od 4950 juz nie ma - w nowej pompie sie to zmieni  Ta Golfina kreci do 6200rpm, ale to juz inna bajka - seryjnego nic tam nie ma prawie....

to jest sprawa szokujaca
nie zastanawiales sie dlaczego nie ma diesli z obrotomierzami powyzej 6000obr/min ?
a dzisiejsze diesle osiagaja max moc w zakresie 4000-4200obr/min ?
powod jest banalny
ropa nie spala sie na tyle szybko by silnik mogl osiagac moc max powyzej 5000 ,poprostu gasnie
wiec 6200  :shock:  - sorrki ,ale to smierdzi i to niekoniecznie frytkami

te >300Nm to o golfie mowie
zakladajac ,ze 200KM bedzie przy 4500 to bedzie wtedy ~312Nm

P.S.
oznaczen silnika nie znam ,ale w katalogu bylo wyraznie to samo ,poza napisem turbo i roznica mocy 70KM vs. 80KM  i momentu 120Nm vs. (nie pamietam )
silnik o pojemnosci 1905
katalog cytryn - to mogla nie byc xantia tylko BX czy cos w podobie ,bo obrazkow nie bylo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 12, 2006, 21:54:31 pm »

kris309

  • Gość
Cytat: "tomallus1"
Najlepszego na biorce bedziesz miał zwykłego Caro 1,9d. Odpadnie kilka przeróbek. A Caro zawsze możesz przerobić na co? starszego. A tu jest co? o mostach z Argi http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=139107&c=78&f=25


O, dzieki :) A ta my?l ze zrobieniem Caro D na starego może i ma sens.....

Cytat: "KGB"
kris309
piszesz z sensem ,ale zdarzaja ci sie takie kwiatki ,ze  :shock:
mianowicie w dieslach wszystko rozbija sie wokol szybkosci spalania paliwa
o ile komora wirowa ma szereg zalet w spalaniu slabych paliw ,o tyle pod wzgledem osiagow nie ma szans z wtryskiem bezposrednim ,wiec uzyskiwanie mocy takich jak najnowsze diesle z wtryskiem bezposrednim 1600-1800 bar troche zbija z tropu - nie twierdze ,ze sie wogole nie da ,tylko po co w takim razie ten postep w zasilaniu diesli  ;)


Jaki postęp? Masz takie 2.0 HDI, pali 5Ltr i ma 110KM. I stare 2.1TD, pali 6,5Ltr i ma tez 110KM. OK, 1,5Ltr/100km mniej. A teraz policz JEDNˇ awarie ukladu CommonRail, czy to pompy wysokiego cisnienia, czy injektora - i policz ile lat musisz je?dzic zeby tym 1,5Ltr mniejszym spalaniem to nadrobić! Do tego same komputery co sie wal? co chwila - nie, ja tam wole zasilanie mechaniczne. Moze byc jakis TDI, ale pompa z TD, bez kompa.
 
Cytuj (zaznaczone)

to jest sprawa szokujaca
nie zastanawiales sie dlaczego nie ma diesli z obrotomierzami powyzej 6000obr/min ?
a dzisiejsze diesle osiagaja max moc w zakresie 4000-4200obr/min ?
powod jest banalny
ropa nie spala sie na tyle szybko by silnik mogl osiagac moc max powyzej 5000 ,poprostu gasnie
wiec 6200  :shock:  - sorrki ,ale to smierdzi i to niekoniecznie frytkami


Jechalem nim - i wiem co w nim porobili. Silnik od 1000-2500rpm idzie tak sobie, od 2500-6200rpm jest to BURZA! Wałek rozrz?du z benzyniaka, pompa-monstrum z ekstremalnie ostr? fal?, uklad korbowy odchudzony i wywazony, tłoki odprężone, turbina VTG kiedys z V6TDI, teraz amerykańska firmy Greedy juz bez VTG ale trwalsza.

Wsio jest tak porobione że silnik nawet powyżej 6000rpm dobrze spala, idzie co prawda bardzo twardo, ale ma moc! Na stronce o Golfie jest pare filmikow do sci?gnięcia - polecam posluchac odglosów spalania na wolnych obrotach, przed startem ;)

Cytuj (zaznaczone)
te >300Nm to o golfie mowie
zakladajac ,ze 200KM bedzie przy 4500 to bedzie wtedy ~312Nm


nie, 200KM ma kolo 5500-6000rpm, moment bedzie max. kolo 3000-4000rpm.

Cytuj (zaznaczone)
oznaczen silnika nie znam ,ale w katalogu bylo wyraznie to samo ,poza napisem turbo i roznica mocy 70KM vs. 80KM  i momentu 120Nm vs. (nie pamietam )
silnik o pojemnosci 1905
katalog cytryn - to mogla nie byc xantia tylko BX czy cos w podobie ,bo obrazkow nie bylo


Cos nie gra w tych danych - nie pasuj? ani troche. Akurat w francuzach troszku siedze (z 10 lat już będzie) i znam tylko takie silniki D/TD:

1,4D 50, 52KM
1,5D 54, 58KM
1,7D 58KM
1,8D 60KM
1,9D 64, 69, 71KM
1,8TD 78, 90KM
1,9TD 90, 92KM
1,9SD 75KM
2,1D 82KM
2,1TD 109KM
2,5TD 129KM

Ale zostawmy to, o pare koników nie ma sensu sie spierać :)

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 12, 2006, 22:00:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cos na pochybel tym którzy twierdza ze  sie NIE DA  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: Wszystko sie da- trzeba usiasc i pomyslec  :)

 http://homepage.ntlworld.com/david.akers/chassis.htm
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG