Autor Wątek: Poldek 2.1TD  (Przeczytany 13112 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 15, 2006, 16:35:02 pm »

Guciu1801

  • Gość
szacun za pomysl i za poswiecenie dla zony. Ja powiem tak. Zeby to budy nie rozsypalo, przydaloby sie dobrze podwiesic ten silnik. O ile to mozliwe. NIe wiem jak tam z gabarytami, wiec nie wypowiem sie. Co do skrzyni... no staary. dziwie sie, ze przy takich pomyslach nie wpadles na wpakowanie skrzyni od innego solidnego TD z napedem na tyl. Moze byc jakas skorupa, omega, bawarka, stare audi 100. Jest ich troche. kwestia dzwona i walka sprzeglowego pewnie (moze jeszcze sprzegla). Most z argi Diesla tez powinien to przeniesc. To takie samo gadanie, jak polonezowski mosst nie przeniesie momentu  2.0 DOHC. Jeden kolega z WRC posiadajacy takiego polda dluugo sie dosc meczyl i katowal, zeby padl mu most. Ja bym pchal mosta z argi, bo jest to najlatwiejsza droga. I mozesz trafic na niewyjacy, co w przypadku GLD jest niemozliwe.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 16, 2006, 16:05:53 pm »

e_gregor

  • Gość
Mam taki pomysł odno?nie mostu. Czy dałoby sie wzia?ć np układ napędowy (np z BMW, Scorpio/Sierra, itp.) i przerobić most na sztywny. Jak wiadomo te auta maja niezależne zawieszenie z tyłu. Zastaawuiam się czy możnaby dospawać do takiego układu jak?s rurę (lub rodzaj ramy z poprzecznic?) i podwiesic to jak w poldku do sesorów. Nie mówcie ze to głupota robic sztywny most bo amerykańskie fury na tym jeżdża i jest ok.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 16, 2006, 16:44:33 pm »

Fistasz

  • Gość
przypuszczam ze dobry spawacz,dobry material i dorobienie czegos takiego nie bylo by problemem.Tylko wtedy musialbys zastosowac pólosie( i wszystko co pomiedzy nimi i kolami) od samochodu z którego wzi?les most, czyli praktycznie przeszczep calego zawieszenia tylnego

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 17, 2006, 00:02:54 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Mam taki pomysł odnośnie mostu. Czy dałoby sie wziaść np układ napędowy (np z BMW, Scorpio/Sierra, itp.) i przerobić most na sztywny. Jak wiadomo te auta maja niezależne zawieszenie z tyłu. Zastaawuiam się czy możnaby dospawać do takiego układu jakąs rurę (lub rodzaj ramy z poprzecznicą) i podwiesic to jak w poldku do sesorów. Nie mówcie ze to głupota robic sztywny most bo amerykańskie fury na tym jeżdża i jest ok.


Da sie -robisz tzw rame pomocniczą. Do niej przykrecasz wachacze, obudowe mostu, wspornik, itd- tak jak w orginale a nastepnie przykrecasz ja lub spawasz do podwozia samochodu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 17, 2006, 09:24:06 am »

e_gregor

  • Gość
Elwood#1887, no o czymś takim myślałem. Wtedy możnaby porzeŹbic ze swapem np z BMW3 - cały silnik, skrzynia, wał (może trza by skrócić) i most.

Szkoda że niemam garażu bo już bym szuał borka lub akwarium i jakiejś bawary-dawcy :( :( :(

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 17, 2006, 09:46:14 am »

SerU#408

  • Gość
He he  :twisted: A kto Wam takiego cudaka na niezależnym zawiasie z tyłu zarejestruje? ZejdŹcie na ziemię  :mrgreen:

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 17, 2006, 10:35:11 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Ja jednego nie kumam :?  Dlaczego skrzynia ma niewytrzymac przeciazen. Przeciez wszystko zalezy od sprzegla. Skrzynia jest za sprzeglem. Jezeli sprzeglo wytrzymuje to tym bardziej skrzynia powinna to wytrzymac. Czy sprzeglo jest na tyle wytrzymale zeby tak katowac skrzynie?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 17, 2006, 11:08:11 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
A kto Wam takiego cudaka na niezależnym zawiasie z tyłu zarejestruje?


Dobry diagnosta zarejestruje wszystko  :mrgreen: , zawsze mozna znalesc stacje gdzie nie wymagaja obecnosci auta na przeglądzie :)



Cytuj (zaznaczone)
Dlaczego skrzynia ma niewytrzymac przeciazen. Przeciez wszystko zalezy od sprzegla

Sprzegło, zawsze mozna zmienic na inne- tzn o wiekszej srednicy zewnetrznej i mniejszej wewnetrznej -wieksza powierznia styku wiec i wiekszy moment przeniesie. Sa tez sprzęgła wielotarczowe. A skrzynia od Pn nie oszukujmy sie technologicznie pochodzi z początku lat 60 ibyła projektowana pod silniki 1,5 i1,3 i nikt wtedy nie myslał ze 30 lat pózniej bedzie spieta z silnikami K16 czy dislem .Sprzęgło wymienisz  ale wałki w skrzyni tez wykonasz np grubsze lub z lepszego materialu ? Podobnie tryby i synchronizatory. Wytrzymalosc tej skrzyni to okolo 130-140Nm -na tyle sa liczone krzyzaki na wale i tyle moim zdaniem ona wytrzyma. Owszem jak podepniesz to pod silnik 1,8 to tez wytrzyma pytanie jak długo ? Przy pierwszej wymiany oleju spuscisz najprawdopodobnie olej z wiórami ze startych trybów nie przystosowanych do momentu obrotowego, a robic skrzynie lub wymieniac na nowa co 2 tyg góra miesiąc nie bardzo chyba :(  Lepiej juz podpiąc skrzynie od 132 -ma krótka piątke i wytrzymuje bez problemu w serii ponad 200 wiec powinna dac rade przeniesc okolo 230 przez dłuzszy czas. Sprzegło we fiacie i roverze ma taka sama srednice wiec mozna podmienic, pozostaje tylko dorobic jakas flansze aby to spiac razem
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 17, 2006, 11:30:00 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Elwood wszystko sie zgadza, ale chodzi mi o to czy skrzynia jest rzeczywiscie poddana takim przeciazeniom majac przed soba sprzeglo. Teoria mowi ze w poldoroverach szybciej leci sprzeglo ze wzgledu na obciazenie. Nie wiem czy to prawda ale to by potwierdzalo moje przypuszczenie ze to sprzeglo przyjmuje na siebie zasadnicze obciazenie i to ono bedzie sie psulo a nie skrzynia. Praca synchronizatorow jest czyms odrebnym i nie ma znaczenia jak obciazasz skrzynie tylko jak jezdzisz i trwalosc tego elementu zalezy w duzym stopniu od rozwiazan i jakosci wykonania.
Skad wiesz ze skrzynia jest policzona na 140Nm. Mosty w poldku sa policzone na ok 200Nm.

Ja przy swoim swapie podlacze orginalna skrzynie i zobaczymy jak bedzie to wygladalo.  Najgorsze jest to ze moja skrzynka juz odmawia posluszenstwa i prosi sie o wymiane, ale winie za to dany egzemplarz i generalnie wyrob FSO w postaci skrzyni, a nie moc rovera.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 17, 2006, 14:39:26 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Skad wiesz ze skrzynia jest policzona na 140Nm. Mosty w poldku sa policzone na ok 200Nm.

Tego nie wiem ale jezeli krzyzaki wytrzymuja powiedzmy 140Nm to skrzynia tez tyle wytrzyma. Swoje opinie opieram na doswiadczeniach osób które maja te skrzynie w dohc fiata. Skrzynie te generalnie niczym sie nie róznia(pomijam inny kosz i wałek sprzęgłowy gdyz nie ma to znaczenia dla sprawy która rozpatrujemy) W 1,6 skrzynie ta daja rade bez problemu i pracuja doskonale(mały moment i duze predkosci obrotowe podobnie jak w roverze), w 1,8 tez( a tutaj jest i duzy moment obrotowy i duza predkosc obrotowa) natomiast siadaja własnie w silniku 2,0 gdzie z racji długiego skoku tloka silnik jest wolnoobrotowy ale dysponuje własnie duzym momentem obrotowym rzedu 160-170Nm i jak mnie pamiec nie myli to podne wartosci momentu wystepuja w 1,8 Rovera- dodatkowo jest to silnik wysokoobrotowy co sytuacji nie polepsza. Stary typ skrzyni fiata podobny do poldkowej( i pasujacy pod dwon ohv) był stosowany w silnikach 1600 i pierwszych 1800 wraz z silnikiem 2000 wprowadzono nowy typ skrzyni biegów - ta wielka i cięzka. Skrzynia ta pomimo duzych przebiegów a takze wieku rzedu 20 lat pracuje doskonale i znam tylko jeden wypadek ze posypała sie- była spieta z silnikiem turbo który dysponował momentem  ponad 60Nm wiecej niz normalny wolnossacy silnik oraz duzo wieksza moca. Po tych przykładach z duza doza prawdopodobienstwa mozna  przyj?c ze najbardziej niszcz?cym elementem dla skrzyn jest własnie duzy moment obrotowy do których nie jest ona przystosowana. W silnikach 1600 sprzegł oma taka sama srednice jak w PN w 1800 i 2000 jest juz duzo wieksze.

Most to troche inna sprawa -jest policzony z duza wiekszym zapasem niz skrzynia gdyz warunki jego pracy sa duzo cięzsze niz skrzyni -przekł?dnia na niskich biegach przenosi duzy moment obrotowy natomiast predkosc ma niewielka na wysokoch dokladnie odwrotnie. Ponadto musi zapewnic stosunkowo cich? prace. duza trwałosc,  w miare duza sprawnosc i zmienny kierunek obrotów oraz dodatkowo przeniesc siły działaj?ce na most zwi?zane zmasa samochodu i kierunkiem jazdy.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 17, 2006, 15:12:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
krzyzaki do Trucka sa na 180Nm
skrzynie i mosty liczy sie ze sporym zapasem ,zazwyczaj min 50%
biorac pod uwage moment silnikow 1.4 16V ,1.6 GSI i 1.6 GLE na poziomie 127-132Nm i to ze nigdzie jeszcze scietych zebow ,czy nawet klow nie widzialem to jednak z momentem 130Nm skrzynia radzi sobie bezproblemowo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 17, 2006, 15:40:47 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
O to wlasnie chodzi. Kazdy mowi ze skrzynia nie wytrzyma a nie wiem na jakiej podstawie mam to wywnioskowac. Jedynym chyba sposobem bedzie doswiadczenie empiryczne. Ciekawe jak przezyje 160Nm/2750obr. Bardziej obawiam sie o sprzeglo.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 17, 2006, 18:57:22 pm »

SerU#408

  • Gość
2.0 potrafi zmielić talerz na przekładni głównej (o satelitach nie wspomnę bo je akurat można seri? załatwić w 5 minut). W moim 131 tuż po wsadzeniu do niego 2.0 poleciały zęby na talerzu - dokładnie 4 poszły się kochać także skoro 2.0 to potrafi to co dopiero diesel ze sporym momentem. Dodam, że zęby nie poleciały na skutek gwałtownego ruszenia czy jaki? szaleństw.

Co do niutków i skrzyń biegów. Każda skrzynia ma okre?lony maksymalny moment obrotowy jaki jest w stanie przenie?ć i rodzaj zastosowanego sprzęgła ma znaczenie w tym przypadku bo je?li zastosujemy sprzęgło metalowe, to cały moment poleci na skrzynię i się po prostu rozpadnie. Sprzęgło w tym przypadku spełnia rolę swojego rodzaju spowalniacza momentu obrotowego między innymi po to żeby nie rozwalić skrzyni (nagły wzrost momentu obrotowego na nieruchomych czę?ciach skrzyni podczas ruszania). Na przykład skrzynie w Vectrach benzynowych maj? przewidziany max moment rzędu 230-250 Nm. W dieslach jest to o wiele więcej. W nowoczesnych samochodach moment silników ogranicza się wła?nie do wytrzymało?ci skrzyni biegów (np które? BMW 7 ma "tylko" 530 Nm bo skrzynia może wytrzymać tylko 550). Z reszt? jak się poczyta fora tuningowe to sporo tematów dotyczny problemów ze skrzyniami w chipowanych dieslach-skrzynie się po prostu rozpadaj? po pewnym czasie bo moment zchipowanego silnika przewyższa zdolno?ci percepcyjne skrzyni biegów. Tak więc konkluzja jest taka: skrzynia poldka nie wytrzyma momentu tego diesla-nie ma szans i to bez względu na rodzaj sprzęgła jakiego się użyje.

Senn-160 Nm skrzynia poldka powinna znie?ć-w końcu ł?czono je fabrycznie z silnikami 2.0 DOHC a one maj? ciut więcej niutków

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 17, 2006, 20:12:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
SerU#408
pekanie zebow talerza lub ataku to wady produkcyjne
normalnie szybciej ukreci oski niz zmieli zeby
u mnie w 125p miale spory luz na glowne (na ataku ~30*) i tak oske ukrecilem ,a dyftrowi nic sie nie stalo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 17, 2006, 22:28:03 pm »

SerU#408

  • Gość
KGB, wady wadami tyle, że u mnie ten most przez 30 lat (dokładnie 29 :mrgreen: ) je?dził z silnikiem 1300 a dopiero po wsadzeniu 2.0 zmieliło zęby na talerzu.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 18, 2006, 10:38:31 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "SerU#408"
Senn-160 Nm skrzynia poldka powinna znie?ć-w końcu ł?czono je fabrycznie z silnikami 2.0 DOHC a one maj? ciut więcej niutków


Elwood twierdzi ze do 2.0 stosowano juz jakies wieksze, wytrzymalsze skrzynie. Jezeli twierdzisz ze wytrzyma seryjna to mnie pocieszyles, ale tego sie spodziewalem. Nadal mam obawy co do sprzegla.

P.S. Co do momentu 2.0 to wydaje mi sie ze ma dokladnie 157Nm (132C2.000)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 18, 2006, 11:22:13 am »

SerU#408

  • Gość
Lajka miał swojego czasu akwarium z fabrycznym 2.0 i zwykł? szkrzyni?.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 18, 2006, 11:28:25 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Aha, czyli ta nowsza skrzynie pakowali do fiatow 2000, ale w przypadku poldka to dwojki byly zespolone z seria. Tak wnioskuje.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 18, 2006, 13:19:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Aha, czyli ta nowsza skrzynie pakowali do fiatow 2000, ale w przypadku poldka to dwojki byly zespolone z seria.


Bo tak bylo  :)  Ale wzieło sie to z st?d ze FSO nie miało mozliwosci zastosowania innej skrzyni biegów- nie bylo sk?d jej wziosc ,a skrzynia od Cromy nie bardzo pasila :roll: Stosowano je ale ich wytrzymalosc w stosunku do skrzyni stosowanej przez fiata jest mizerna  :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 18, 2006, 19:49:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Zacz?ć trzeba od tego że Poldek został cenzura  bo elementy przwidziane od pocz?tku musiałyby być sprowadzane albo trzeba by zbudować infrastrukturę z importowanych maszyn. :cry:  Bo ja wiem czy to taka straszna sprawa z tym sprzęgłem. Po prostu trzeba je biędzie czę?ciej wymieniać ,a w razie czego lepiej rzeby ci się sprzęgło po?lizgnęło niż co? poszło w skrzyni.

Mam pytanie natury prawnej. Przypu?ćmy że kto? zbuduje Poloneza z zawiszeniem tylnym na sprężynach i czym tam jeszcze chce. Nie da się tego zarejtrować jako SAM? To rozwi?załoby problem przegl?dów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E