Autor Wątek: Poldek 2.1TD  (Przeczytany 18919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 18, 2006, 20:35:08 pm »

tomallus1

  • Gość
Cytat: "BXMaster"
w razie czego lepiej rzeby ci się sprzęgło po?lizgnęło niż co? poszło w skrzyni..


Bo ja wiem czy to lepiej. Tarcza sprzęgłowa do roverka 180zł. Skrzynie da rade za 150zł wyrwać, a robota z wymian? skrzyni nawet prostsza.

P.S. Do autora tematu: pisz tu jeszcze co?, bo to w końcu twój temat :) .

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 19, 2006, 08:50:31 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "BXMaster"
Mam pytanie natury prawnej. Przypu?ćmy że kto? zbuduje Poloneza z zawiszeniem tylnym na sprężynach i czym tam jeszcze chce. Nie da się tego zarejtrować jako SAM? To rozwi?załoby problem przegl?dów.

Dać się da, ale:
Cytat: "Art. 68 ust. 18 PORD"
Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegaj? badaniu co do zgodno?ci z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.

Cytat: "Art. 68 ust. 17 pkt 2 PORD"
zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę okre?la się jako "SAM"

Co oznacza konieczno?ć przeprowadzenia pełnych badań homologacyjnych (tanie to to nie jest). Dodatkowo:
Cytat: "Art. 66a ust. 2 PORD"
Starosta wła?ciwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:
1)  zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę okre?la się jako "SAM"
(...)

Czyli należy jeszcze na swój koszt nabić numery.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 19, 2006, 15:14:15 pm »

SerU#408

  • Gość
W przypadku SAM-ów pełne badania homologacyjne nie s? potrzebne no chyba, że kto? rozpoczyna seryjn? produkcję. Oględzin SAM-a dokonuje rzeczoznawca z PZM-otu, który dopu?ci samochód do przegl?du technicznego. Przgl?d jest pełny i droższy od normalnego ale SAM-y da sie zarejestrować. Nie wiem jedynie czy na bazie poloneza można zrobić sama. Z reguły SAM-y s? na ramach lub oparte o konstrukcje rurowe+nadwozie z laminatów.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 19, 2006, 15:22:00 pm »

alex1916

  • Gość
Można:
Cytuj (zaznaczone)
zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę okre?la się jako "SAM"

W przypadku przeróbki tylnego zawiasu otrzymujesz już podwozie konstrukcji własnej :)

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 19, 2006, 15:22:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6841
  • Płeć: Mężczyzna
Ale jeżeli mam nadwozie Poloneza, kompletny układ napędowy i tylne zawieszenie z Fiata 132 i
inne elementy to chyba powinien się dać zarejstrować jako SAM. Zreszt? w Katowicach jest zarejstrowane pewne szczególne Seicento. Nie do?ć że przerobione na cabrio to jeszcze ma silnik na miesu bagażnika i tylnej kanapy, odwrócony układ napędowy i elementy zzawieszenia i hamulce z Poloneza. Przecież to dużo większa niezgodno?ć niż tylny zawias na sprężynach zamiast resorów w Polonezie. Powinno przej?ć jako SAM.

[ Dodano: 2006-10-19, 15:24 ]
Cytat: "alex#1916"
Można:
Cytuj (zaznaczone)
zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę okre?la się jako "SAM"

W przypadku przeróbki tylnego zawiasu otrzymujesz już podwozie konstrukcji własnej :)


Do tego dochodzi konieczno?ć zbudowania ramy z tyłu trzymj?cej zawias lub daleko id?cych zmian w podłodze ,a więc jest to już konstrukcja własna. Zreszt? głupie te przepisy Powinien przej?ć nawet jako Polonez jeżeli nie stwarza zagrożenia ropadnięcia się.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 19, 2006, 16:48:24 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
swego czasu na forum byl Polonez Cabrio i jego autor dowiadywal sie co zrobic aby to pykn?ć jako SAM , potrzebny byl przeglad  homologacyjny ,a po zarejestrowaniu jako SAM taki pojazd ma jakies tam ograniczenie predkosci

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 19, 2006, 22:54:19 pm »

Arnold

  • Gość
A nie jest tak, że SAM nie może przekraczać pewnej wagi?

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 20, 2006, 09:14:51 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "G.T.#092"
swego czasu na forum byl Polonez Cabrio i jego autor dowiadywal sie co zrobic aby to pykn?ć jako SAM , potrzebny byl przeglad  homologacyjny ,a po zarejestrowaniu jako SAM taki pojazd ma jakies tam ograniczenie predkosci

Ograniczenie prędko?ci? Jaka? podstawa prawna na to może?
Cytat: "Arnold#1910"
A nie jest tak, że SAM nie może przekraczać pewnej wagi?

Nie.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 21, 2006, 22:11:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6841
  • Płeć: Mężczyzna
Chyba żadna. Głupie to jakie?. W stanach można zarejestrować nawet samochód z poszyciem drewnianym i dobrze. (autentyczny przypadek)
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 23, 2006, 10:24:01 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bo w stanach swego czasu byly takie samochody - produkowane seryjnie
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 23, 2006, 10:42:57 am »

alex1916

  • Gość
A drewnopodobne "vinyle" s? wci?ż do?ć popularne ;)