Autor Wątek: Jak je?dzić ekonomicznie na gazie?  (Przeczytany 10841 razy)

Jak je?dzić ekonomicznie na gazie?
« dnia: Październik 15, 2006, 14:55:58 pm »

Refcio

• Gość
Witam!
jestem młodym kierowc? i mam poldka od ok 2 miesięcy. gazu pali jak smok - 20l/100. przed wymian? membran została mi jeszcze ostatnia deska ratunku - technika jazdy. kiedy? jedego dnia zrobiłem nim 200km i spalanie zeszło do 13l. tzn kumpel zrobił bo ja byłem pijany i mu wskazywałem droge jak ludzi z imprezy odwozili?my :P drogaa pół na pół miasto/trasa. może to wła?nie wina tego jak się je?dzi. st?d moje pytania:

1. przy jakiej prędko?ci obrotowej zminiacie biegi?
2. czy ekonomicznie jest je?dzić na luzie? powiedzmy widzę że za ile?tam metrów mam się zatrzymać to wrzucam na luz. dobrze?
3. przy jakiej pręcko?ci obrotowej je?dzić? słyszałem że w "zielonym pasku" na obrotomierzu. jeżdżę na lekko ponad 2tys bo tak najciszej.

prosze o wszelkie rady jak się powinno i jak nie powinno je?dzić poldkiem bo jestem troche niedo?wiadczony :P

Jak jeĽdzić ekonomicznie na gazie?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2006, 15:50:24 pm »

Offline banned

• Sympatyk
Na trasie staraj się jechać 90-100km/h na 5 biegu. Unikaj przyspieszeń i hamowań bo to nieekonomiczna technika. Staraj się je?dzić spokojnie. Nie przyspieszaj poniżej 2 tys. bo to niszczy silnik i zwiększa spalanie. Nigdy nie wciskaj gazu do podłogi, nawet gdy kogo? wyprzedzasz bo to bardzo zwiększa spalanie ,a efetków dużych nie daje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

« Odpowiedź #2 dnia: Październik 15, 2006, 15:53:38 pm »

Offline jimo#1921

• Administrator
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "BXMaster"
Nigdy nie wciskaj gazu do podłogi, nawet gdy kogo? wyprzedzasz bo to bardzo zwiększa spalanie.

A gdzies w AutoBILD(zie) czy innym pismaku czytalem, ze to wlasnie nei gra roli :P