Autor Wątek: Kilka problemow C+ GeEsIi  (Przeczytany 2680 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kilka problemow C+ GeEsIi
« dnia: Styczeń 17, 2007, 17:47:52 pm »

Bolo

  • Gość
Wiec tak...wszystko bylo si, az do czasu jak musialem wyprowadzic auto "pod chmurke"...od tego czasu mam nastepujace problemy:

- wysokie obroty...zarowno na gazie jak i benzynie, w zaleznosci od humorow auta, albo lataja w granicach 900 - 1500 RMP albo trzymaja stale 1400 RMP (na biegu jalowym)...latanie jest czeste przy rozruchu, natomiast utrzymywanie obrotow jest czestym zjawiskiej po odpaleniu cieplego silnika...

- wycieraczki...na 1-szym biegu lataja jak trzeba przy pierwszym ruchu, ale jak juz wracaja do pozycji ustalonej (czyli do dolnego polozenia) to nagle oskakuja na pozycie 1/20 do gory minimalna chwila przerwy i leca dalej...jest to o tyle uciazliwe, ze nawet jesli wylacze wycieraczki to one sa nadal w stanie wykonac z 10 takich cyklii...zdarzenie jest niezalezne od tego czy wycieraczki sa wlaczone czy tez nie, poprostu ich "humor" jest glownym bodzcem sterujacym...

- uklad chlodzenia...wogole nie dziala...ma to gdzies czy jest 95°C czy tez 100°C tak czy siak konczy sie tym ze musze ciagle patrzec i zatrzymywac auto jak osiaga magiczna granice 100°C (wiatrak "trybi" jezeli podlacze go "na krotko")...

To chyba tyle z moich malych-wielkich problemow...jak na ironie auto spisuje sie dobrze przy dodaniu gazu, przyspiesza jak trzeba...

Z gory THX za ewentualne wskazowki...

Pozdro 600 !!

Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2007, 18:58:02 pm »

pluton_14

  • Gość
Humor twojego auta jest zwiazany z tym ze cos nie laczy :P co do wycieraczek sprawdz styki silniczka wycieraczek i urzadzenia mikorporocesorowego , a co do wentylatora to prawdopodobnie pad ci czujnik na chlodnicy i ci on nie dziala .


PZDR Pluton

Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 17, 2007, 20:33:12 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Winny wadliwej pracy wiatraczka jest też czesto przekażnik.

Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 17, 2007, 21:29:29 pm »

Arnold

  • Gość
Także gdy jest mało płynu w zbiorniczku, to wentylator może się włączać za późno lub wcale. Przynajmniej u mnie tak jest.

Re: Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 18, 2007, 07:40:40 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bolo#928"

- wycieraczki...na 1-szym biegu lataja jak trzeba przy pierwszym ruchu, ale jak juz wracaja do pozycji ustalonej (czyli do dolnego polozenia) to nagle oskakuja na pozycie 1/20 do gory minimalna chwila przerwy i leca dalej...jest to o tyle uciazliwe, ze nawet jesli wylacze wycieraczki to one sa nadal w stanie wykonac z 10 takich cyklii...zdarzenie jest niezalezne od tego czy wycieraczki sa wlaczone czy tez nie, poprostu ich "humor" jest glownym bodzcem sterujacym...

urzadzenie mikroprocesorowe? Jak dzialaja wicieraczki na kolejnych polozeniach wajchy? (tj. praca ciągla powolno, praca ciagla szybko)
Cytat: "Bolo#928"

- uklad chlodzenia...wogole nie dziala...ma to gdzies czy jest 95°C czy tez 100°C tak czy siak konczy sie tym ze musze ciagle patrzec i zatrzymywac auto jak osiaga magiczna granice 100°C (wiatrak "trybi" jezeli podlacze go "na krotko")...

tu akurat tez bym stawial na przekaznik tak jak Van#1860. Kiedys sam sie o tym niezle przekonalem jak wysunal sie z gniazda i temp. skakala powyzej 100C (a ja nie wiedzialem ocb). Patrzac od fotela kierowcy to powinien byc ostatni po prawej stronie - pojedz do jakiegos sklepu z czesciami do fso i popros o sprawdzenie na pare minut - podmien zagrzej silnik i zobacz czy zadziała.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2007, 15:51:14 pm »

Bolo

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
urzadzenie mikroprocesorowe? Jak dzialaja wicieraczki na kolejnych polozeniach wajchy? (tj. praca ciągla powolno, praca ciagla szybko)


Tylko na pierwszym takie rzeczy sie dzieja...na pozostalych polozeniach pracuje normalnie...

Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2007, 18:00:09 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bolo#928"
Cytuj (zaznaczone)
urzadzenie mikroprocesorowe? Jak dzialaja wicieraczki na kolejnych polozeniach wajchy? (tj. praca ciągla powolno, praca ciagla szybko)


Tylko na pierwszym takie rzeczy sie dzieja...na pozostalych polozeniach pracuje normalnie...


urzadzenie mikro. odpowiada wlasnie za programowalna prace wycieraczek na pierwszym biegu. moze masz w nim jakies zwarcie? jak masz taka mozliwosc to podmien z jakim ktore pracuje na pewno dziala dobrze z innego poldka i zobacz czy cos pomoze - jesli tak to portfel bedzie troche chudszy....
http://www.ape.com.pl/polonez.htm  - tutaj masz napisane co nieco o przekaznikach do poldka.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 28, 2007, 10:41:31 am »

Bolo

  • Gość
No ok...urzadzenie mikroprocesorowe chyba jednak do wymiany...bo jak dzis odpalilem auto...odpalilo sie ogrzewanie tylniej szyby i smierdzialo topionym plastikiem...a co do tego ukladu chlodzenia...to przekaznik OK...bo mam podobnych 3 w aucie i podmienialem na rozne sposoby i zawsze sie przegrzewa...wiec usterki musze szukac w innych miejsach...

Dzis zrestartuje mu kompa...moze to cos pomoze na jego "loty" z obrotami...zobaczymy...

Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 28, 2007, 12:43:17 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bolo#928"
No ok...urzadzenie mikroprocesorowe chyba jednak do wymiany...bo jak dzis odpalilem auto...odpalilo sie ogrzewanie tylniej szyby i smierdzialo topionym plastikiem...

moze to byc bardzo prawdopodobne. tzn to ze sie odpalilo ogrzewanie tylnej szyby to akurat normalne, ale to ze smierdzialo plastikiem juz nie :/..

Cytat: "Bolo#928"
a co do tego ukladu chlodzenia...to przekaznik OK...bo mam podobnych 3 w aucie i podmienialem na rozne sposoby i zawsze sie przegrzewa...wiec usterki musze szukac w innych miejsach...

a czy podminiales na dokladnie takie same przekazniki (tj. po numerze katalogowym, typie - to samo?)?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 28, 2007, 13:55:42 pm »

sebekh

  • Gość
to nie pzrekaznik tylko termostat mialem cos takiego w swoim plusie 2 miesiace temu, zmienilem czujni i inne pierdoly a dalej nic wiec zostal tylko termostat a co do wycieraczek to tez mam problem bo na 1 biegu nie dzialaja a na innych jest ok

Kilka problemow C+ GeEsIi
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 28, 2007, 14:28:55 pm »

Zak

  • Gość
Prosty   test na sprawdzenie czy  to termostat czy czujnik:

jak auto stoi w miejscu i ma te swoje 90st, to sprawdz czy chłodnica i węże są gorące? jeśli nie to sie termostat   nie otwiera.

jak jest  odwrotnie:
to wystarczy  odłączyć dwa przewody  od czujnika z chłodnicy i poprostu zmostkować, wtedy  powinien "cyknąć" przekaźnik i musi sie włączyć wentyl :wink:
wnioski wyciągcie sami :D