Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 328261 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #100 dnia: Listopad 13, 2007, 19:27:35 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Podaj namiar na to "piaseczno" i ile taka przyjemnosc kosztuje. Rozumiem ze regenuruja w jakis sposob seryjne z krosna?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #101 dnia: Listopad 13, 2007, 19:49:11 pm »

vox+241

  • Gość
ul. Jana Pawła II 15 tel. 750-17-88
zapytaj o aktualne ceny, ale nie jest to drogo jakos. Ja tam nie byłem jeszcze. Tak seryjne rozbierają i utwardzają.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 13, 2007, 19:55:12 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?p=163847#163847
też znalazłem.
tylko teraz pytanie ile to pojeździ i jak ocenić stopień utwardzenia - bo określenie utwardzić jest dosyć szerokopojęte.
Jutro zadzwonię i się dowiem o ceny.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 13, 2007, 20:05:45 pm »

vox+241

  • Gość
no jak powiesz na kjs to będzie ostro twarde ale ja bym sobie takie zrobił

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 13, 2007, 20:10:08 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
nie no to nie ma być na kjs. coś pomiędzy seryjnym amortyzatorem a sportowym.

Teraz przyszło mi do głowy jakby zachowywał się amort. z trucka w takim caro ze ściętymi sprężynami.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #105 dnia: Listopad 13, 2007, 20:26:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przedni w trucku jest tylko delikatnie twardszy ,wiec nie ma sensu sie bawic (tolerancje sil nachodza na siebie tak,ze mozna trafic twardszy od Caro niz z Trucka)

tylny w trucku jest twardszy ,ale zamontowac mozna bez problemow jedynie w Plusie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #106 dnia: Listopad 14, 2007, 08:50:09 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
ja wiem, że Żaba jest piknie zglebiona. Ja aż tak nisko nie chcę.
Dzwoniłem do człowieka o którym pisałvox#241. Gość bierze 50zł/szt. jeśli przywiezie się mu wyjęte amortyzatory. Odbiór na drugi dzień. Utwardzić może jak to ktoś wyżej napisał totalnie sztywno jak do kjs - ale on tego nie poleca bo poduchy siadają szybko, bądź jakoś dobrać twardość indywidualnie.
Co do wytrzymałości takiego amortzatora to mówi, że to normalnie jak nowy bo wszystkie gumki są wymieniane.

Zasięgnę jeszcze języka jaka jest trudność utwardzenia amort. we własnym zakresie i decyzja zapadnie :).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #107 dnia: Listopad 14, 2007, 11:01:49 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
to moze zostaw sobie fabryczny olej w amorkach i zaspawaj jeden lub 2 otwory przelewowe

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #108 dnia: Listopad 14, 2007, 16:44:15 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
jutro jest dzien zawieszenia w moim poldzie, zwrotnice i sprezyny od trucka już są. Mam komplet amortyzatorow wyjetych z atu (krosno) no i komplet który teraz siedzi w dohcu (mowa o przodzie). Zastanawialiśmy się z Zoltanno w jaki sposob je rozebrac? Bo olej to wymienić można nawiercając otworek a potem gwintownik i zatkać śrubką. Krosno ma w końcu tej metalowej części taki jakby zagniecione rowki - czy to jest miejsce rozbierania amortyzatora? Bo jakoś nie bardzo widzę inną możliwość rozkręcenia amora. Na razie plan jest taki jak napisałem wyżej, nawiercić dziurkę i zalać jakiegoś oleju - pytanie teraz jakiego.... Hipol 75w90 do przekładni? :mrgreen:  (coś takiego przychodzi mi do głowy) Zupełnie nie mam pomysłu co tam nalać.
Proszę o porady bo jutro od rana walczymy z moim zawiasem z kol. Zoltanno.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #109 dnia: Listopad 14, 2007, 18:40:40 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
tak sprawdziłem też w literaturze fachowej, od dużego, tfu, wielkiego :P fiata sie rozkręcaja wiec zostaje tylko dziurka i wymiana w ten sposób
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #110 dnia: Listopad 14, 2007, 20:07:58 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
pozalewajcie hipolem i w zimie stracicie mocowania :) sprawdzone :D

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #111 dnia: Listopad 26, 2007, 12:48:26 pm »

ga_cus

  • Gość
Jaka jest gęstośc normalnego oleju w amorku ?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #112 dnia: Listopad 26, 2007, 12:50:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bardzo rzadki
porownywalny do oleju dextron (castrola) - olej do przekladni automatycznych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #113 dnia: Listopad 30, 2007, 11:29:26 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Witam, właśnie wróciłem z tego samego zakłądu kowalskiego, w którym "obniżał się" Van. ~7:20 przyjechałem do warsztatu, szybki demontaz starych sprezyn i amortyzatorow (jedna tuleja amortyatora bardzo chciała by ktoś w nią walnął 5kg młotkiem z dosyć dużego zamachu - ale szczęśliwie puściło). Spreżyny wyjęte z bagażnika (pn truck [żółte]) zostały ścięte o 1,75 zwoja, natomiast kolejne pół zostało zklepane na wzór seryjnego zagięcia. Po zamontowaniu zestawu do samochodu i przy okazji wymianie amortyzatorów odległość od rantu błotnika do górnej krawędzi 14" felgi (opona 165/70/14) wynosi ~15,5cm.
:) zrobiłem dopiero 15km więc nie mogę opisać wrażeń.
Auto wyjechało z warsztatu ~9:50 a koszt "operacji" to 200zeta.
wieczorem postaram się zrobić jakieś foty i wrzucić na forum.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2014, 17:16:46 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #114 dnia: Listopad 30, 2007, 15:43:39 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "G.T."
ciekawe jaki bedzie efekt jak sie zrobi cieplej  :mrgreen:

nie kumam takiej roboty zimą mimo wszystko


Efekt będzie taki sam jak u Ciebie? Może w mniejszym stopniu bo moje auto stoi wyżej jak sądzę :).
Jade zrobić foty

[ Dodano: 2007-11-30, 18:55 ]
Obiecane foty:

Pold w całej okazałości

prześwit z perspektywy żaby

koło (wymiary)

tył (nic nie jest jeszcze ruszane - resor 2 pióra)

wygląd zawiasu od wewnątrz

z boku, perspektywa żaby



Już zrobiłem torchę więcej km, auto jak pisał wcześniej van, jest sztywniejsze, mniej pochyla się w zakrętach, ogólnie jestem bardzo zadowolony.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #115 dnia: Grudzień 01, 2007, 10:56:13 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Elwood amortyzatory są wymienione, KYB Premium olejowe.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #116 dnia: Grudzień 21, 2007, 23:23:00 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Właśnie przyszły do mnie sprężynki i teraz tak mam namalowane cztery krechy żółtą i trzy brązowe czy mogę je też śmiało ciachać dwa zwoje :?:  (wszystkich jest 10 ) nie wiem czy to na pewno truck diesel niby fabryczne do poloneza wzmacniane poradźcie,  jak znajdę suwmiarkę to zmierzę grubość, wyrób fabryczny bardzo mało się uginają  :twisted: założę je w połączeniu z nowymi amorkami Delphi olejówki (plan na wiosnę)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #117 dnia: Grudzień 22, 2007, 23:56:18 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Łukasz#842, jak szukałem sprężyn dla siebie to porównałem wg. tego co napisałem niżej: "Sprzedawca powiedział, że do diesla sprzedają (tak figurują u dostawcy w systemie) sprężyny oznaczone kolorem żółtym (1zwój) i brązowym (3zwoje). Średnica sprężyny to 14,4mm. Sprężyny do Trucka (obojętnie diesel/benzyna) są oznaczone kolorem żółtym (1zwój) i średnica zwoju jest porównywalna. Jeśli postawimy na stole obie sprężyny ta z trucka (żółta) minimalnie wyższa ~pół zwoju (o ile pamięć mnie nie myli). Obie były w cenie 45zł/szt. Wybite klasy twardości obie sprężyny miały takie same."
Ten Twój twór to być może coś pośredniego pomiędzy tymi od trucka a tymi żółto-brązowymi o których piszę.
W mnie ścięcie o 1,75 zwoja, zagięcie 0,5 zwoja przy cięższym silniku dało fajny efekt wizualny a jednocześnie poprawiła się stabilność pojazdu. Niestety pierwszy tłumik musiałem już wymienić (co prawda na mega dołach - droga gruntowa - w aucie 3 os (2 na tylnej kanapie) jechałem hmmm (Van ile to będzie?) 3-5km/h i dobiło. Na usprawiedliwienie biore to, że to były pierwsze dzieni jazdy obniżonym autem oraz ekstremalne góry-doły. Po wymianie tłumika jak na razie jedynie raz delikatnie przyhaczyłem wydechem na beznadziejnie zrobionym progu zwalniającym.

Ścięcie twoich sprężyn o dwa zwoje (przy wadze ohv) oraz zagięciu połowy kolejnego wydaje mi się w miarę rozsądnym rozwiązaniem.

Co do amortyzatorów polecam Ci Kayabe (mam olejową) - cena jest porównywalna do Delphi. Czy lepsze? nie wiem. Kayabe sprawdziłem i jest gicior!
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #118 dnia: Maj 22, 2008, 15:52:46 pm »

Bajo

  • Gość
Witam sledze ten tamat i mam pytanie.. Jutyrojade po sprezynki od trucka do mojego caro 92 i mam pytanie ile musze obciac zwoi zeby autko siedzialo bardzo nisko jakies 3-4 cm od kola ? Wogole ile maksymalnie zwoi moge uciac zeby nic nie wymieniac tylko sprezyny przelozyc ?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 22, 2008, 16:18:10 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bajo"
Witam sledze ten tamat i mam pytanie.. Jutyrojade po sprezynki od trucka do mojego caro 92 i mam pytanie ile musze obciac zwoi zeby autko siedzialo bardzo nisko jakies 3-4 cm od kola ? Wogole ile maksymalnie zwoi moge uciac zeby nic nie wymieniac tylko sprezyny przelozyc ?

Tnij 2.5-3 zwoje, przy silniku ohv będzie git
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;