Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 328248 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwiec 27, 2007, 06:15:01 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
elwod jest tego od cmoka. Jak masz zdechłe sprężyny to zakładaj. Ja założyłem i zaraz wywaliłem :P na sprężynach od trucka przód ugina się całe 3cm :) więc jest dobrze :D a amory mam serię ciągle

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 27, 2007, 09:10:07 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
nie wiem jak teraz ale kiedyś ludzie psioczyli na te gumy bo wypadały ( wysuwały się )
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 27, 2007, 19:55:15 pm »

maras

  • Gość
Mój po obniżeniu stoi na odbojach, więc jest wystarczająco sztywny. A jak w waszych?? macie jakąś przerwę pomiędzy dolnym wahaczem a odbojem??

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 29, 2007, 23:17:40 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Chciałem dziś kupić sprężyny od trucka tak jak piszecie ale się wstrzymałem :?  by się upewnić czy jest tak na pewno, otóż w 3 sklepach w których byłem poinformowano mnie że nie ma żadnej różnicy pomiędzy zwykłym polonezem a truckiem są takie same co najwyżej do diesla ale to też Caro i truck to samo czy występują tylko dwa rodzaje sprężyn  :?:  Myślałem że są z cztery co najmniej :wink:  za wszelkie odpowiedź z góry dzięki i jak byście mogli dajcie fotki z podpisem ile macie ścięte  8)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 29, 2007, 23:56:01 pm »

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 30, 2007, 00:35:36 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprezyny w DFach i starszych poldkach byly z drutu 13.3  w caro od ktoregos roku 14 ,a w truckach 14.5 i truckach dieslach 14.7
to ze teraz nie da sie dostac sprezyn z takiego podzialu to moze byc juz inna sprawa
najlepiej isc do sklepu z suwmiarka ,ale to tez pol sukcesu ,bo jakas manufaktura z grubszego drutu moze byc bardziej miekka niz fabryczna z cienszego drutu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 30, 2007, 22:57:05 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Troszkę zdjęć z roboty tylnego zawieszenia
wszyscy obniżają a ja podnoszę :D



Wcześniej było tak
obecnie sa 3 pióra dodatkowe długości 1000mm szerokości 60mm i grubości 9mm :)
wcześniejsza konfiguracja 3 pióro długość 40cm szerokość 55 grubość 7mm
tyłek jeszcze stoi troche wysoko bo ma przejechane ok 50km :) musi sie ułożyc na gumach etc etc :)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 01, 2007, 11:52:40 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Idąc tropem tematu cennik:
Sklepanie resorów z cała robocizną 150zł
dołożenie długiego pióra 50zł obie strony(pióro nowe docinane i dorabiane)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 10, 2007, 11:46:33 am »

Karas

  • Gość
Witam, po dłuższej nie obecności wracam do swojego pierwotnego projektu :) Kupiłem kolejnego poloneza i chcę zrobić "taką typową rajdówkę" Samochód ma służyć tylko do śmigania. W związku z tym mam pytanie, jak max obniżyć i utwardzić tył? Chciałbym uzyskać efekt jak na tym białym Polonezie ze strony głównej. Środek będzie całkowicie wybebeszony, więc waga tyłu będzie naprawdę znikoma.
Czy pióra od Cargo + sklepanie na płasko da zamierzony efekt? czytałem też coś o piórach od Żuka?
Z góry dzięki za pomoc.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #89 dnia: Wrzesień 10, 2007, 16:35:23 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Karas"
gorzej z tylnymi resorami.


Utwardzić i sklepać.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #90 dnia: Wrzesień 10, 2007, 19:23:59 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
dokładnie czy obniżyć lekko czy mocno to i tak zasada jest ta sama

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #91 dnia: Wrzesień 10, 2007, 19:57:05 pm »

Karas

  • Gość
Czyli resory 3 piórowe od kombi sklepane na płasko + stabilizator wystarczą? czy tył nie będzie za miękki i nadaj stał wysoko przy niskiej wadze?
Dzięki za pomoc.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #92 dnia: Wrzesień 10, 2007, 22:45:54 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
kombi odpada nadal za miękkie
potrzebujesz czegoś znacznie sztywniejszego by się nie łamało
trzecie pióro długie, dłuższe od pomocniczego i włożone miedzy pomocnicze a główne.
8-9mm takiej grubości potrzebujesz pióro, Nie zapominaj że resor to połowa sukcesu. auto ma być sztywne a nie twarde. Twardy zawias bedzie sie spisywał żle
Sklepane na płąasko to tył bedzie bardzo nisko i zwiększa sie ryzyko złamania pióra głównego. Nie moga byc całkiem sklepane. Dopiero pod obciążeniem mogą zrobić się płaskie (czego nie zalecam) nigdy na pusto bo strzelą

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 03, 2007, 16:11:10 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
normalnie go wyrzucic i zastapic przelotowa sport rurka :)
  • Jef
  • Czaku

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 04, 2007, 13:00:15 pm »

Czekerando

  • Gość
Nio zglebiłem bolida !! 2 zwoje ciachniete i przod opadl o 4 cm . Przeswit jest wysarczajacy do jazdy po nasz ,,drogach' nic nie dobija i nie trze.Razem z springami wymieniłem amory na monroe.Przejechalem juz 20 kilosow i jednym slowem prowadzi sie bosko!!Pozdrawiam i dziekuje za pomocne rady.

[ Dodano: 2007-10-05, 19:53 ]
http://img525.imageshack.us/my.php?image=0510071851cg4.jpg

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 06, 2007, 06:37:14 am »

Czekerando

  • Gość
To fakt ze prowadzi sie lepiej , ale tak do konca nie wiem czy to zasluga sprezyn czy tych amorow monroe,poniewaz jak mierzylem te te truckowskie byly tylko minimalnie grubsze od seryjnych, co nie zmiebnia faktu ze obnizyl sie srodek ciezkosci i to chyba wplywa na prowadzenie.
PS. Dzis wracajaz z pracy kilka razy mi dobiło i chyba otarło o nadkole  :|  coz nie ma rózy bez kolcow  8) . pozdro

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 06, 2007, 11:25:04 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
u mnie przy scietych 3 zwojach i wycieciu odbojnikow dobija sporadycznie do belki, kola nie przycieraja o blotniki bo mam zaklepane ranty. ale za nic w swiecie nie wrocilbym do TITANICA LOOKowego zawiasu  :mrgreen:

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 26, 2007, 10:15:37 am »

rafalb

  • Gość
obniżałem o 1.5 zwoja spręzynki od trucka i nie odczułem różnicy na prostej ( ale to tylko moje prywatne zdanie więc nie ma się co kłucić , mi jeździło się ok , może przy większym obniżeniu było by gorzej)  , to że koło pujdzie w negatyw to dobrze , dodatkowo jeszcze przeabiałem belkę aby osiągnąc większy negatyw

ale auto jest do kjs-ów więc nie martwi mnie ,że oponki dostają po dupie , z tyłu jest szpera więc i tak kończą się błyskawicznie



pozdrawiam

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 13, 2007, 18:03:48 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ktoś pytał o spreżyny do diesla (chyba e_gregor). Byłem dzisiaj w sklepie do spręzyny. Sprzedawca powiedział, że do diesla sprzedają (tak figurują u dostawcy w systemie) sprężyny oznaczone kolorem żółtym (1zwój) i brązowym (3zwoje). Średnica sprężyny to 14,4mm. Sprężyny do Trucka (obojętnie diesel/benzyna) są oznaczone kolorem żółtym (1zwój) i średnica zwoju jest porównywalna. Jeśli postawimy na stole obie sprężyny ta z trucka (żółta) minimalnie wyższa ~pół zwoju (o ile pamięć mnie nie myli). Obie były w cenie 45zł/szt. Wybite klasy twardości obie sprężyny miały takie same.

Teraz moje zaptytanie. Van#1860 czy Ty zmieniałeś u siebie amortyzatory - bo albo nie doczytałem albo nie napisałeś.
Ja planuję obciąć sprężynę o 1,75 zwoja i przy okazji wymienić amortyzatory. Teraz zastanawiam się czy przy ściętej sprężynie korzystnie będzie pracował amortyzator o skoku dostosowanym do seryjnej sprężyny. Czy może nie ma to znaczenia i po prostu olać sprawę i brać "seryjne" amortyzatory.

Co do samych amortyzatorów to wachlarz przedstawia się następująco:
.............................................przód..........tył
Monroe Oryginal:..................... 75,-
Monroe Sensa-Track:................79,-
Kayaba (gazowe):....................215,-........160,-
Kayaba (olej-gaz):....................72,- .........79,-
Delfi (seria):.............................75,-

Pytanie co brać... Kayaby gazowe nie powiem troche się cenią więc raczej bym wybierał coś z pozostałych. Jeśli to co powyżej napisałem o dłogości skoku amortyzatora jest nieistotne, to które na moim miejscu byście brali. (mowa na razie o przodzie).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 13, 2007, 18:44:43 pm »

vox+241

  • Gość
Teoretycznie to jest nie dopuszczalna zmiana sprężyn na sportowe przy standardowych amortyzatorach. Na odwrót owszem.
A nie wolisz zawieźć amortyzatory do Piaseczna i wybrać sobie twardowść ?