Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #440 dnia: Marzec 11, 2012, 20:26:19 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Negatyw :)


a zeby nie było ze bez gleby to zrobilem na równiutkim jak stół asfalcie przeswit miedzy wydechem a asfaltem. Wydech seryjny (przeswit miedzy rura wydechowa a podłużnica prawie znikomy).


Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #441 dnia: Marzec 11, 2012, 20:31:16 pm »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Ja wrzucilem mocowanie gornego wachacza z waskiego zawiasu i zalozylem wiecej podkladek. Wygląda to tak:


Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #442 dnia: Marzec 11, 2012, 21:32:20 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
git to wyglada, musze to ogarac u siebie :D :D
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #443 dnia: Marzec 13, 2012, 18:55:41 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
dobra panowie, odpowiedzcie mi na pytanie, czy ten seryjny amortyzator bedzie sie nadawal do sprina ucietego 3zwoje, i odbojow ciapnietych 2/3? czy jednak bedzie za dlugi troche i szukac rozwiazania celujac w cos innego?
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #444 dnia: Marzec 13, 2012, 18:56:43 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Sprobuj dorwać na próbę jakieś używki amorki od T4, tak jak ktoś już stosował. Jak będą robić robotę to kupisz porzadne nówki :)

A seryjny amor przy takim obniżeniu zawiasu napewno nie pracuje poprawnie.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #445 dnia: Marzec 13, 2012, 19:04:57 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie bić lamera po twarzy.
A seryjny amor przy takim obniżeniu zawiasu napewno nie pracuje poprawnie.
dlaczego? jeśli nie dobija, to chyba powinien być ok?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #446 dnia: Marzec 13, 2012, 19:24:21 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
po co wydawac kase gdy mozna by sie dowiedziec od kogos co i jak. musi to grac jakos, z odbojami jakos lepiej mi sie jezdzilo niz teraz bez nich.
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #447 dnia: Marzec 13, 2012, 19:38:14 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
A seryjny amor przy takim obniżeniu zawiasu napewno nie pracuje poprawnie.

Hahahaha, jeździsz, że wiesz ??
Do póki nie dobije, i się nie poleje, to jego charakterystyka nadal pozostaje taka sama.
Łukasz, a zamierzasz jeździć po "wyrypach" ??  Jak przez progi zwalniające nie będziesz przelatywał, tylko ostrożnie przejeżdżał to wytrzyma dużo
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #448 dnia: Marzec 13, 2012, 19:46:06 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
dlaczego? jeśli nie dobija, to chyba powinien być ok?
A jeśli dobija tylko kierowca tego nie odczuwa bo kazda dziure czuje tak samo - czyt. wypadają plomby z zębów :d

Poza tym skoro amortyzator się wylał to już świadczy o tym, że stale pracuje w złych warunkach.

Amortyzator ma wiele parametrów, które są projektowane pod konkretne zawieszenia i seryjny amortyzator przy obniżonym zawieszeniu, tak znacząco jak w tych przypadkach, (gdzie ludzie zaczynają mieć problemy z normalnym poruszaniem się po drogach i muszą za każdym razem planować trasę, żeby czegoś nie urwać) nie ma prawa pracować tak jak powinien.

po co wydawac kase gdy mozna by sie dowiedziec od kogos co i jak
Np. po to żeby dojść do czegoś samemu i mieć z tego satysfakcję :) jedziesz na pobliski szrot i szukasz podobnych amorków w zezłomowanych autach. Może akurat Ci się napatoczy coś sensownego, czego jeszcze nikt nie miał, kupisz za grosze na próbę...

Grzesiek, miałem kilka reklamacji na amortyzatory różnych producentów. Były to reklamacje amorków, które chodziły w samochodach z obniżonym zawieszeniem, gdzie ludzie sobie zakładali zwykłe amorki, bo kupili auto i nie mogli dostać amortyzatorów do obniżonego zawiasu, bądź były za drogie na ich kieszeń. I wiesz co? Niezależnie od tego jaki producent, amortyzatory w takich samochodach nie wytrzymywały więcej niż 10-15tyś. Wylewały się po takim przebiegu. Nie zdarza się to w samochodach z normalnym zawieszeniem :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #449 dnia: Marzec 13, 2012, 20:03:35 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
 Rafał#1951 amorek wylal bo spawik pewnie puscic. drogi siedzi caly nie wylal.
Wiadomo ze nie nakupie amortyzatorow jak glupi, bo nie mam wolnego grosza(brak pracy)
wiec wolal bym miec sprawdzone informacje i je wykorzystac. A kiedys tam bede modzil.
dzis pytalem o amory od zuka, sa olejowe krosno za 80zl sztuka, ale czy warto hmm nie wiem.
od t4 do takiego zawiasu moze i byly by dobre, ale seryjne czy tez przerobic, chodzi o to zeby skok naprawde byl maly.
nauczylem sie juz latac na betonowym zawiasie, tam gdzie jezdze wiec co i jak, i zadko kiedy nadziewam sie na dziuuure.
ostatnio nawet buszowalem po lesniej drodze, wolno jedyneczka i wsio bylo ok :D

FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #450 dnia: Marzec 13, 2012, 20:49:56 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Grzesiek, miałem kilka reklamacji na amortyzatory różnych producentów. Były to reklamacje amorków, które chodziły w samochodach z obniżonym zawieszeniem, gdzie ludzie sobie zakładali zwykłe amorki, bo kupili auto i nie mogli dostać amortyzatorów do obniżonego zawiasu, bądź były za drogie na ich kieszeń. I wiesz co? Niezależnie od tego jaki producent, amortyzatory w takich samochodach nie wytrzymywały więcej niż 10-15tyś. Wylewały się po takim przebiegu. Nie zdarza się to w samochodach z normalnym zawieszeniem
Jak nie potrafi jeździć, to i nawet krótszy amor wyleje...
Na temat amortyzatorów jest oddzielny wątek na tym forum.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #451 dnia: Marzec 19, 2012, 19:02:33 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Panowie jak rozwiązać takowy problem, że...
tył mi siadł teraz pięknie, lecz auto siadło na odbojach i jest w sumie zero amortyzacji, a boję się obcinać ich bo siądzie jeszcze bardziej, zestaw mam taki odwrócone wieszaki (chyba tak to się nazywa), 3 pióra klepane na 16cm plus kolumienki obcięte. Zastanawiam się czy odboi nie zastąpić sprężynami typu stiker (te przy gwintach co są). Ona jest nie duża a dość twarda.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #452 dnia: Marzec 19, 2012, 21:09:39 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Nie mogles poprostu dorwac resorow z karetki sa duuzo grubsze. i klepnac na 10cm??  ewentualnie do tego sciecie kolumienek?:)
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #453 dnia: Marzec 19, 2012, 21:25:34 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Nie bo ciężko mi o kowala w moim regionie jak i o takie resory...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #454 dnia: Marzec 19, 2012, 21:36:16 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
to moze ogarnij jakies mniejsze odboje :D poszukaj poszperaj
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #455 dnia: Marzec 19, 2012, 21:43:40 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
tylko boje się żeby bardziej nie siadł do tego to rozwiązanie ma sen bo godzina pracy i auto stoi wysoko taki setup zimowy wtedy jest

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #456 dnia: Marzec 20, 2012, 10:52:07 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zdemontuj odboje zupełnie i zobaczysz jak nisko pójdzie. Będzie wiadomo ile ciąć odboje lub jak niskich szukać z innego auta.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #457 dnia: Marzec 20, 2012, 11:00:08 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
a ewentualny montaż odboi jest trudny?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #458 dnia: Marzec 20, 2012, 14:40:37 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Na pewno mało wygodny, trzeba dobrze ścisnąć ten gumowy "cycek", posmarować olejem/smarem/wd40 otwór i "cycek", wejdzie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #459 dnia: Marzec 20, 2012, 19:25:30 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Zastanawiam się czy odboi nie zastąpić sprężynami typu stiker (te przy gwintach co są). Ona jest nie duża a dość twarda.

Chodzi Tobie o helpery ?? Helpery są za miękkie na odbój, a wyjmowanie odboi to w Twoim przypadku nienajlepsza opcja, ponieważ auto pójdzie jak nuur w ziemię, bo masz miękko i nisko.
Spotkałem się z dwoma grubościami odbojów, jak trafisz na grubsze, to tak jak kol. Bartek napisał: Trzeba ścisnąć ten cycek.

Mysza tutaj trzeba już wybrać opcję: Albo nisko i twardo <spoko> albo miękko i wysoko <rotfl2> Kwestia gustu. Mi zawias prawie się nie ugina i nie narzekam <lol>
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2012, 19:28:06 pm wysłana przez Grzesiek »
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.