Autor Wątek: Stukanie silnika !!  (Przeczytany 2660 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stukanie silnika !!
« dnia: Luty 15, 2007, 00:43:01 am »

marianpan

  • Gość
Witam. Mam taki problem. Ostatnio zerwał mi sie pasek rozrządu w Polonezie Atu Plus 1.6 GLI `97. Mechanicy wymienili mi cały rozrząd na nowy. Musieli też wymienić popychacze hydrauliczne i laski popychaczy bo troche sie pokrzywiły :D Jednak teraz gdy auto mocno sie nagrzeje (zaczyna sie tuż przed włączeniem wentylatora chłodnicy) olej sie rozrzadza i chodzi jak traktor. Słychać wyraźne klekotanie przy dodawaniu gazu. Najbardziej wyrazne jest to od 1500-2000 obrotów bo powyzej to juz jest normalny dzwiek silnika. Zatem co moze byc przyczyna tego niemiłego dźwięku ??

Stukanie silnika !!
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2007, 05:32:47 am »

Jaro1888

  • Gość
Kolego podaj nam jaki masz przelot na tym silniku , z góry stawiam  że skończyły się panewki .

Stukanie silnika !!
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2007, 06:57:53 am »

e_gregor

  • Gość
A może ma za ubogą mieszankę albio za wczesny zapłon i to klekotanie to po prostu napierdzielanie zaworów od spalania stukowego. Ja to znam bo regulowałem na słuch zapłon bo mam w poldofordzie znacznik ułamany i go nie widać :)

Stukanie silnika !!
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2007, 14:33:48 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
hej. w momencie kolizji tłoka z zaworem, następują bardzo duże naprężenia w układzie korbowym że najprawdopodobniej zdechły panewki- dziwne że zawory przeżyły. należałoby ( moim zdaniem ) sprawdzić ciśnienie w układzie smarowania i w cylindrach.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Re: Stukanie silnika !!
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 29, 2007, 10:56:35 am »

kan

  • Gość
Cytat: "marianpan"
Witam. Mam taki problem. Ostatnio zerwał mi sie pasek rozrządu w Polonezie Atu Plus 1.6 GLI `97. Mechanicy wymienili mi cały rozrząd na nowy. Musieli też wymienić popychacze hydrauliczne i laski popychaczy bo troche sie pokrzywiły :D Jednak teraz gdy auto mocno sie nagrzeje (zaczyna sie tuż przed włączeniem wentylatora chłodnicy) olej sie rozrzadza i chodzi jak traktor. Słychać wyraźne klekotanie przy dodawaniu gazu. Najbardziej wyrazne jest to od 1500-2000 obrotów bo powyzej to juz jest normalny dzwiek silnika. Zatem co moze byc przyczyna tego niemiłego dźwięku ??


Doszedłeś do tego co jest przyczyną takiego zachowania, ponieważ mam dokładnie taki sam objaw po zerwaniu paska? Na wolnych obrotach nic nie stuka ok 1500 słychać stukanie a powyżej juz nie.

Stukanie silnika !!
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 29, 2007, 11:56:08 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kumpel w atu plus 97 tez tak mial po zerwaniu paska - wymienili mu dwa popychacze i chodzil dobrze
on twierdzi ,ze za to mulasty sie zrobil
jezeli to stukanie zaworow przez luzy zaworowe ,to popychacze nie wyrabiaja - juz jakis czas walcze z tym zjawiskiem u siebie (mimo ,ze pasek sie jeszcze nie zerwal)

jezeli mialoby to byc powodowane spalaniem stukowym ,to dzwiek jest inny (i na luzie raczej niesluszalny) ,ale zawsze mozna na wszelki wypadek zrobic reset kompa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.