Autor Wątek: USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.  (Przeczytany 15719 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« dnia: Luty 25, 2007, 01:49:31 am »

rojek666

  • Gość
Witam
Poratujcie bo juz mi lapska opadaja. Jak w temacie proszę o jakas radę comoże być przyczyną????
Niby pold ładnie śmiga,nic się nie dzieje i doczasu gdy pada uszczelka!!!
Teraz mam wydatek na nową głowicę bo tej juz się nie da planować,uszczelka została założona narazie na ta starą, ale mechanik cudów nie obiecywał i na pożegnanie powiedział "do zobaczenia"
Ale główny problem jest taki że nie mam zielonego pojęcia od czego te uszczelki mogą sie tak sypać i dlatego proszę o jakąś radę dotyczącą tego co może mieć wpływ na to zjawisko i w jaki sposób je zneutralizować?
Pozdrawiam

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 25, 2007, 01:57:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w 1.5 pada ci caly czas uszczelka ?
masz krzywa glowice ,albo blok
albo pajace zle ci zakladaja

no i napisz co dokladnie puszcza ? woda sie leje do oleju ,czy woda/olej do cylindra ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 25, 2007, 16:06:26 pm »

vox+241

  • Gość
mozesz miec uszkodzony blok silnika, zawsze tam samo uszczelka pada czy różnie?

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 25, 2007, 21:23:30 pm »

rojek666

  • Gość
co do przecieków to płyn chlodniczy do oleju sie dostaje

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2007, 21:53:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "rojek666"
co do przecieków to płyn chlodniczy do oleju sie dostaje

sprawdz plaskosc powierzchni bloku ,choc bardziej mi to wyglada na krzywa glowice - tak jakby nie byla planowana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2007, 23:24:30 pm »

rojek666

  • Gość
teraz to i tak po ptokach  :D  bo mechanik mi powiedział żę tej już się nie da splanować bo juz była za dużo razy planowana, więc czy tak czy tak i tak muszę drugą głowicę kupić, no ale dzięki za wytlumaczenie mi przyczyn tego problemu.
Pozdro

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2007, 02:05:00 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie musisz kupowac ,bo na glowicy jest "zapas" na planowanie 1.2mm ,a typowe planowanie to 0.1-0.2mm
jezeli wystepuje obawa drasniecia zaworow ssacych to poprostu je zdemontuj przed planowaniem

plaskosc bloku i tak musisz sprawdzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2007, 21:40:17 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2627
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
śruby mocujące głowice również ulegają zużyciu- wyciągaję się, tracą twardość i nie dociskają głowicy z właściwą siłą. kup nowe śruby do następnego dokręcania głowicy bo nigdy się nie skończa twoje kłopoty.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2007, 22:14:31 pm »

karol-1987

  • Gość
Cytat: "wrb"
śruby mocujące głowice również ulegają zużyciu- wyciągaję się, tracą twardość
niby jak? jak moze sie sruba od glowicy wyciagnac tak poprostu? :shock: co Ty gadasz.. z reszta po to dokrecasz odpowiednia siłą, nie wazne czy ona jest 0,5mm dłuższa czy krótsza (tylko moze byc dłuższa na jej tulei, bo na pewno nie na gwincie)... bzdury pleciesz... po 2, jak druba traci tawrdosc? przy odksztalceniu plastycznym próbki metalu w miejscu odkształcenia wystepuje tzw zgniot, czyli miejscowe umocnienie matriału, rośnie twardosc a maleje udarność czyli odpornosc na uderzenia, ale jedyna mozliwoscia wtedy jest pęknięcie sruby...

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2007, 22:31:06 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nie wiem jak w ohv ale w roverku jak się sruba wyciągnie poza normę to wylatuje :P

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2007, 23:09:58 pm »

knrdlvn

  • Gość
karol-1987 napisał:


 
Cytuj (zaznaczone)
przy odksztalceniu plastycznym próbki metalu w miejscu odkształcenia wystepuje tzw zgniot, czyli miejscowe umocnienie matriału, rośnie twardosc a maleje udarność czyli odpornosc na uderzenia, ale jedyna mozliwoscia wtedy jest pęknięcie sruby...


Wszystko o zgniocie racja, ale śruba ma pracować sprężyście a nie plastycznie. Jak zaczyna sie w jakikolwiek sposób odkształcać plastycznie czyli trwale to jest kosz.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 26, 2007, 23:40:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sruby w OHV zawsze pracuja sprezyscie ,nie maja zadnych systemow wstepnego naciagu
wiec sruba wytrzymuje bardzo duzo i slabnac moze tylko od zmeczenia materialu (bardzo wolno)  ,badz od przeciazenia podczas dokrecania
niestety jezeli nie ma sladow zewnetrznych to nie da sie okreslic przeciazenia
jak sa slady ,to sruba nie bedzie trzymala juz wogole

w sumie sruby to groszowa sprawa ,wiec warto sprobowac
tylko proponuje dac wiekszy docisk wstepny ,zamiast 110Nm ,bardziej cos w okolicy 130Nm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2007, 15:59:49 pm »

Cypekm

  • Gość
Moze tez pomoc zmiana producenta uszczelki np na fabryke Jak robisz u jednego mechanika to moze stosowac jakies tanie rzemioslo Planowac nie musisz gdyz byla jak mowisz planowana kilka razy w ciagu pol roku (chyba ze sa mocne wzery) Mozliwe ze mechanik za slabo dokreca glowice Na oko to dokrecasz az zacznie piszczec przeciz tego wlasciwie nie da sie urwac Sprawdz blok w miejscu wystepowania przecieku smarujac tuszem traserskim (lub czyms podobnym) glowice i przyloz ja (bez uszczelki) do bloku sprawdzajac odcisk. Kiedys kiedy uszczelki byly z gorszego materialu wkladalo sie je do kompieli olejowej zeby nasiakly uszczelka stawala sie grubsza i bardziej elestyczna Przy zakladaniu nowej uszczelki posmaruj jedna strone smarem zeby ci nie uciekala. Wymaina uszczelki pod blokiem zajmuje niecaly dzien

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2007, 16:04:38 pm »

alex1916

  • Gość
Uszczelkę pod głowicę "na oko"?  :shock: No nie wiem, ja bym nie zaryzykował, klucz dynamometryczny to dobra rzecz i wcale nie taka kosztowna...

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 27, 2007, 20:13:33 pm »

Cypekm

  • Gość
Tak tylko dobry klucz dynamometryczny kosztuje grubo ponad 100 a te syfy z supermarketow za 30 - 60 zl sa do niczego Zeby osiagnac 130 Nm zwyklym kluczem  nasadowym trzeba dodatkowo nalozyc jakies przeduzenie np z rurki Oczywiscie klucz dynamometryczny jest lepszy

Natomiast co do zgniotu w srubie - chyba nie W gwincie powstaja naprezenia sciskajace natomiast miedzy gwintem a lbem rozciagajace potrafiace wydluzyc srube nawet o 2mm Sruba pracujaca ulega zmeczeniu i faktycznie moze byc przyczyna wystepowania nieszczelnosci

Naciag wstepny - tak gdyz sruby glowicy dokrecamy w odpowiedniej kolejnosci (od wewnatrz w keirunku srub zewnetrznych na krzyz) i przynajmniej w trzech przejsciach najpierw nieco dociagajac glowice do bloku

Gwinty srub przed przykreceniem dobrze jest pokryc sylikonem wysokotemperaturowym czasami sie zdaza ze otwory na nie lacza sie z kanalami bloku wodnego

Jeszcze jedno czy sprawdzales dokrecenie srub np po tygodniu jazdy - drgania i nieco starty gwint, ulozenie uszczelki moga powodowac ze docisk jest slabszy niz zamierzany na poczatku

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 27, 2007, 20:36:40 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Cypekm"
Tak tylko dobry klucz dynamometryczny kosztuje grubo ponad 100 a te syfy z supermarketow za 30 - 60 zl sa do niczego


Nie do końca. Grzechotki pewnie tak ale sa jeszcze tanie klucze ze wskazówką. Może niezbyt dokładne ale lepsze to niż dokrecanie na czuja

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 27, 2007, 20:51:56 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dobry klucz to podstawa- ja swój kupiłem za 300zl tylko mi sie popsuł :roll:  :evil:  :evil:  :cry: - musze oddac go do kalibracji. Dlugosc srub mierzysz suwmiarka- zwykle sa powyciagane, dodatkowo ilu z was czysci przed skreceniem otwory w bloku za pomoca narzynki i wkreca posmarowane olejem ?? Bo po jakims czasie uszczelka strzela i jest krzyk ale o tym ze sruby zamiast sie wkrecic rwia sie na ziarenkach piasku to nikt nie pomysli  :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 28, 2007, 08:25:29 am »

rojek666

  • Gość
OK Wielkie dziękiza rady:).Śmigam dzis kupię nowe śruby i przy zakładaniu uszczelki bedę sie kierował radami od WAS.
Wielkie dzięki
POZDRO

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 02, 2007, 00:04:32 am »

elektrokiler

  • Gość
Jak dostaniesz śruby to napisz po ile.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 02, 2007, 08:42:48 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
Dynamometrycznym przynajmiej osiąga sie równomierne dociągnięcie - głównie o to chodzi. Jak widać moment zalecany może sie różnić nawet o 10%
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9