Autor Wątek: Sportowy wałek rozrządu.  (Przeczytany 14737 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sportowy wałek rozrządu.
« dnia: Marzec 03, 2007, 01:04:46 am »

marianpan

  • Gość
Siemka. Znalazłem ostatnio w internecie firma Pana Inżyniera Świątka który produkuje sprotowe wałki rozrządu. Znalazłem tam dwa do Poloneza. Jeden za 340 zł który daje do 90 KM mocy na zwykłym silniku 1.6, a drugi za 440 zł który dzieki ktoremu mozemy uzyskać az 100 KM !! Nie jestem pewien czy wałek rozrządu może dodać Poldowi aż tyle mocy... a po za tym słyszałem ze sportowe wałki dają efekty tylko przy wysokich obrotach przez co silnik nie poprawia elastycznosci a nawet moze ją pogorszyć. Powiedzcie mi co o tym sądzicie. Czy sie opłaca ??
Pozdro. PEACE.

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2007, 01:33:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
do jazdy na codzien sie nie oplaca
zreszta sam walek nie da cie na dzien dobry tych 100KM
trzeba jeszcze obnizyc glowice i obrobic kanaly zaworow z kolektorami ,by silnik mogl zassac potrzebna ilosc powietrza bez przeszkod ,wywazyc uklad korbowo-tlokowy by moc wykorzystac duze obroty

rozwiazanie posrednie w postaci tego tanszego walka jest juz lepsze ,ale i tak przydaloby sie zrobic obrobke silnika jak wyzej

no i najwazniejsze : Swiatek nie oferowal walkow do Plusow ,i z tego co piszesz po cenach to chyba nadal nie oferuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2007, 01:38:55 am »

marianpan

  • Gość
Pisałem do firmy Świątek. Te wałki pasują do wszystkich polonezów z silnikami 1.5 i 1.6 ale do wałka trzeba też wymienić hydrauliczne popychacze zaworów. Łączna kwota za to wszystko z tym lepszym wałkiem to 770 zł. Bez robocizny rzecz jasna:/

[ Dodano: 2007-03-03, 01:42 ]
Trzeba wyminić na popychacze mechaniczne.
A to treść tego maila:
Witam,
oprócz wałka trzeba zamontować nasze popyhcacze mechaniczne.
Koszt kompletu 740,-zł
Ponadto konieczna będzie regulacja silnika.
Mateusz Gołdyn
Firma Świątek

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2007, 10:36:48 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obróbka głowicy i koła zamachowego to jedyne modyfikacje jakie warto wykonac w silniku poloneza .Wałki itd to strata kasy- narobisz sie , wydasz kasy od cholery ,a i tak zwykły rover cie objedzie. O trwałosci tez nie ma sie co rozpisywac....
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2007, 10:55:52 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1211
Przypomnę że moc silnika to przemnożenie momentu przez obroty w radianach. Jeśli zwiększymy wartosć momentu na wyższych to zazwyczaj odbędize sie to kosztem niskich (elastyczności).
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2007, 11:48:58 am »

sebekh

  • Gość
nie jestem tego taki pewnie ze zwykly rover by objechal poloneza 100KM , bo seryjnie ma wiekrzy moment obrotowy, ale za to mniejsza o 20KM moc w przypadku GSI, to 3ba bylo by sprawdzic wiec jak kolega nie chce zmieniac silnika i dlubac w tym to z chcecia zobacze jak staje na kresce z roverem,

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2007, 14:18:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie oplaca ie dawac 740pln za walek ze szklankami ,bo to juz duzo kasy ,a to jeszcze nie koniec wydatkow
za takie sumy warto sie pokusic o poszukanie 1.6 DOHC w dobrym stanie

jezeli walek sie wytarl i sie go zmienia to ten za 340pln to jeszcze w miare dobra propozycja ,bo nowy zwykly ~150pln ,ale do Plusa ~250pln
zreszta walek w Plusie sam w sobie ma juz niezle katy pracy (choc skok moglby byc wiekszy) ,podejzewam ,ze samo wywalenie hydraulika daloby jakis efekt

P.S.
popychaczy nie trzeba zmieniac by sie pozbyc hydrauliki - wystarczy je wybebeszyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2007, 15:23:31 pm »

Klima

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Obróbka głowicy i koła zamachowego to jedyne modyfikacje jakie warto wykonac w silniku poloneza ..
o jakim kole mówisz?? te na którym jest nabity pierścień od rozusznika?? i co tam jest w nim do przerobienia??

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 03, 2007, 15:50:46 pm »

Kołcz_1906

  • Gość
mozesz go ztoczyc na tokarce zeby mialo mniejsza wage

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 03, 2007, 16:00:36 pm »

Klima

  • Gość
tak na oko to ile materiału mozna zebrac z tego kola? i o ile mozna splanowac głowice?

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 03, 2007, 16:40:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wiesc gminna glosi ,ze glowice mozna obnizyc o 1.2mm
w kola mozna zdjac material w miejscach nieistotnych dla wytrzymalosci ,przy czym oplaca sie toczyc z jak najwiekszej srednicy
gdzies kiedys byly rysunki przekroju kola gdzie najlepiej podebrac material
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 03, 2007, 17:55:26 pm »

Klima

  • Gość
nie chce zasmiecac tego tematu. jest tu moze jakis temat o przeróbkach w silnikach 1.5/1.6??

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 03, 2007, 20:14:32 pm »

ikwus

  • Gość
Przeróbki silników 1,5-1,6 to :

- planowanie głowicy o 0,8 - 1,2mm
- toczenie koła zamachowego prawie do samego wieńca
- polerka kolektorów ssących i wydechowych
- założenie kolektora od silników GSI (wielopunktowy)
- strumienica
- tylni most od traka albo od rovera (zwiększa się moc ale zmniejszaja  się prędkość max).
- no i gdzieś czytałem o CHIPTUNINGU chodź to droga sprawa i w Poldkach za dużo nie daje  :D   :D  :D  :D  ale jakieś efekty ma chyba 10KM
- no i oczywiście filtr stożkowy
- dla kogoś kto naprawdę chce kombinować to największa zmora Poldków przednia szyba  :D    :D  :D  za duży kąt jakby ja jeszcze bardziej położyć, żeby nie stawiała tak wielkiego oporu.  :D  :D  :D  :D  Jak coś ominąłem to sorka albo nie wiem albo nie pamiętam

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 03, 2007, 21:18:37 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "ikwus"

- tylni most od traka albo od rovera (zwiększa się moc ale zmniejszaja  się prędkość max).

Bardzo polimeryzowałbym z koncepcją jakoby zmiana mostu zwiększała moc :lol:
Cytat: "ikwus"

- no i gdzieś czytałem o CHIPTUNINGU chodź to droga sprawa i w Poldkach za dużo nie daje  :D   :D  :D  :D  ale jakieś efekty ma chyba 10KM

Zmiana chipa coś daje - ale dopiero po wykonaniu wszystkich pozostałych modyfikacji - zmiana wałka, modyfikacje głowicy, dolotu, wydechu... Swoją drogą daje nieproporcjonalnie mało do ceny.

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2007, 22:44:07 pm »

ikwus

  • Gość
Zmiana mostu może nie dodaje mocy silnikowi, ale zwiększa ja na tylnej osi (wiecie na pewno o co mi chodzi)  :D  :D  :D

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 03, 2007, 23:18:31 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "ikwus"
Zmiana mostu może nie dodaje mocy silnikowi, ale zwiększa ja na tylnej osi (wiecie na pewno o co mi chodzi)  :D  :D  :D

Moment na kołach zwiększa - jeżeli już ;) :mrgreen:

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 03, 2007, 23:22:19 pm »

ikwus

  • Gość
no właśnie o to mi chodzi  :D  :D  :D

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 04, 2007, 11:44:56 am »

Klima

  • Gość
A jak pózniej z zaworami? trzeba przestawiać?? a mozna coś zrobićz gaznikiem?? moze jakis zawirowywacz powietrza?

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 05, 2007, 20:52:18 pm »

Arnold

  • Gość
Coś tam było o tym w książce "Usprawnienia Poloneza".
Co do stoczenia koła zamachowego to czytałem, że po takim zabiegu silnik szybciej będzie się wkręcał na obroty, ale jego praca na wolnych obrotach będzie nierówna (im więcej się stoczy tym bardziej będzie nie równa). W extremalnych przypadkach - koło zamachowe ma kształt klepsydry :mrgreen: - wolne obroty są na poziomie 3000 RPM :D

Sportowy wałek rozrządu.
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 05, 2007, 21:08:43 pm »

Cycu_E30

  • Gość
takie nierowne chodzenie tez ma swoj urok  :twisted: