Autor Wątek: Filtr Stożkowy  (Przeczytany 14868 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 30, 2007, 23:54:45 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "BXMaster"
Skromnie dodam ze swojej strony ze zdaniem specjalistów tylko umieszczony w zimnym miejscu stożek,
A zimową porą spluniesz w brodę swą ...
Cytat: "BXMaster"
na odpowiednio dobranej power rurze
Odległość rezonansowa, wystarczy odpowiednie przystosowanie zwykłego dolotu. Zresztą robiąc "power rohr" np. z z rur hydraulicznych (jakoś często to widywałem na zlotach) można więcej zepsuć niż zyskać.
Cytat: "BXMaster"
nie spowoduje spadku momentu obrotowego co potwierdzają wykresy z hamowni.
To ja poproszę takie wykresy, koniecznie z dołączoną metodologią pomiarów.
Cytat: "BXMaster"
Poza tym nawet najlepszy filtr stożkowy powoduje spadek trwałości silnika
No, wreszcie coś bezdyskusyjnego.
Cytat: "BXMaster"
dlatego stosowanie tego typu rozwiązań jest dobre tylko w wysilonych silnikach wyczynowych które bardzo potrzebują dodatkowego powietrza ,a trwałość nie ma u nich takiego znaczenie.
Jakoś pominąłeś fakt że trudno zrobić dolot bez stożka w zaturbionym aucie. Tzn. da się, ale to dość poważnej klasy majstersztyk.

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 31, 2007, 08:47:11 am »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "FSO maniak"
banan_125p, Wyreguluj odpowiednio gaźnik, w razie potrzeby uzyj zestawu naprawczego. Wymień filtr powietrza(ten z puszki) a założę się że wywalisz stożek do kosza... Oprócz tego że jakos pod machą wygląda innych zalet nie dostrzeglem. No chyba ze ktos lubi pierdzenie pod machą powyzej 3 tyś - ja takich prędkosci obrotowych nie przekraczam więc mi to rybka ;) A jak chcesz miec ładny dzwięk to zainwestuj w wydech Remusa... Pozdrawiam
tos teraz dowalił - stozek wieś,wydech remusa - super  :mrgreen:

co do stozka - CZY KTOS ZMUSZA WAS DO ZAKLADANIA?ja zakladam bo mam wolny wydech i chce by bylo jeszcze glosniej, spadek momentu - nie wierze w takie brednie pisane przez ludzi ktorzy w zyciu tego nie mieli

mam propozycje, doprowadzcie do seryjnej puchy az nadto zimnego powietrza a zobaczycie roznice,i NIKT mi nie wmowi ze stozek pogarsza sprawe, pobiera on wiecej powietrza co w rezultacie bierze wiecej paliwa - wiecej mocy

robilem eksperyment u siebie, do seryjnego dolotu mozna powiedziec na sile wtloczylem powietrza,poprostu wyciagnolem kierunkowskaz,powyzej 20km/h auto szlo niewyobrazalnie lepiej,po zalozeniu stozka mam zamiar zrobic cos podobnego na stale.

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 31, 2007, 09:26:13 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "CyCu"
NIKT mi nie wmowi ze stozek pogarsza sprawe, pobiera on wiecej powietrza


CyCu ale jest jeszcze zjawisko rezonansu. Nie widać tego gołym okiem ale prawda jest taka że może to albo poprawiać napełnianie albo je pogarszać. Nie bez powodu BMW w swoich najlepszych silnikach uzywa kolektorów o zmiennej długości. Wg Ciebie wiecej mocy te silniki miałyby na stożku bez dolotu albo z zimnym dolotem?

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 31, 2007, 09:56:18 am »

Cycu_E30

  • Gość
rozmawiamy o ohv-ce,mowie co zaobserwowalem.

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 31, 2007, 10:10:03 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
CyCu prezentowany byl tu kiedys artykul gdzie "motor" testowal stozki i faktycznie pogarszaly one sprawe.. To byly badania a nie przypuszczenia.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 31, 2007, 12:34:41 pm »

Cycu_E30

  • Gość
ja i tak zaloze,dla samego dzwieku.

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 31, 2007, 13:45:20 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
wiadomo,ze hamownia pokazuje straty przy stozku i nie czrujmy sie, dolot musi byc wyliczony zeby cos to wszystko dalo. ja u siebie w swapie mam stozek ze wzgledu na fakt,ze nie przenioslem akusia na lewa strone i nie mam miejsca na seryjny filtr. a dzwiek to swoja droga przy roverku :mrgreen:

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 31, 2007, 14:38:10 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Czy wy myślicie że ja te dane biorę z kosmosu? Te informacje pochodzą między innymi ze strony pewnej polskiej firmy tuningowej do której link znalazłem chyba nawet na waszym forum. Niestety już go nie mam.  Tekst w motorze też czytałem i z pośród wszystkich rozwiązań wypaliło jedno i to jeszcze w niezadowalającym stopniu. Uważam że specjaliści w dziedzinie modyfikacji i konstruktorzy samochodów lepiej sie na tym znają niż amatorzy więc lepiej korzystać z ich wiedzy. Ja skorzystałem i wykazałem dobrą wolę ostrzegając was przed skutkami takich modyfikacji. Reszta należy do was.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 31, 2007, 22:47:25 pm »

Cycu_E30

  • Gość
w archiwalnym numerze GT byl test na seicento z filtrami , ŻADEN FILTR nie przyniosl strat,kazdy jakis tam przyrost......

[ Dodano: 2007-07-31, 22:48 ]
pozatym konstruktorzy nie instalujątychze filtrow do nowych aut chociazby dlatego ze kazde auto teraz ma byc ciche i wygodne.

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 01, 2007, 09:23:10 am »

e_gregor

  • Gość
GT to taka gazeta jak Chip. Producenci płacą za reklamy więc ich produkty muszą być wspaniałe wg pisemka bo już więcej reklam nikt by nie zamówił.

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 01, 2007, 09:57:02 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Przepraszam, ostatni dodatek z mojej strony. Zdaje się że one rzeczywiście dodają ułamek konia mechanicznego ale zabierają moment obrotowy i to dosyć znacznie. Potrafią ukraść nawet ok. 15Nm czyli o ile się nie mylę półtora kilograma ciągu co jest dosyć dotkliwe. Trzeba pamiętać że moment jest powiększany przez przełożenia na układzie napędowym więc utrata 15Nm w silniku jest odczuwalna.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 01, 2007, 10:40:31 am »

alex1916

  • Gość
BXMaster, tak sie z czapy zapytam: w kazdym jednym silniku ujmuja "nawet ok. 15Nm"? I dodaja ten "ulamek konia"? Tak zupelnie bez wzgledu na pojemnosc, konstrukcje? Zawsze mi sie zdawalo ze kompletnie zmodyfikowany dolot (dolot zimnego, filtr, odpowiednio policzona rura) ewidentnie dodaje mocy, moze ale nie musi odebrac troche momentu za to zawsze przesuwa te wartosci w zakres wyzszych obrotow. No, ale ja to truskawki cukrem ...

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 01, 2007, 22:22:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Te wartości wziąłem z tekstów które czytałem. Silniki 1.6 16V te sprawy. I tak się zapytam kolegi alexa, (bo chyba mi się jednak coś pomyliło) czy my mówimy w tym temacie o silniku 4.3 V8 SOHC Forda czy 5.0 V8 OHV Chevroleta czy 2.5 B4 Turbo Subaru, czy może jakimś silniku motocyklowym? Może porównujemy V8 Ferrari z B6 Porshe na przestrzeni ostatnich 20 lat? Bo zdawało mi się że mówimy o czymś koło wielkoseryjnych atmosferycznych silników 1.6. Chyba jednak rozważaliśmy sprawę 1.6 OHV w Polonezie... To chyba w miarę blisko będą wyniki testów na silnikach 1.6 16V? Zaraz ,a mówiłem że całkowita przeróbka dolotu nic dobrego nie daje? Hmm... Chyba krytykowałem tylko pomysł montażu stożka.

Nie dyskutuję dalej, choćbyś stracił po drodze wszystkie zęby nie uświadomisz dresowi że jest dresem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 01, 2007, 23:32:34 pm »

alex1916

  • Gość
BXMaster, pierwsza sprawa: klasyczny silnik 1.6 DOHC 16v ma się do silnika 1.6 OHV jak pięść do nosa, trudno znaleźć jakieś wspólne punkty. Charakterystyka rozwijania mocy z dwóch różnych bajek. Druga sprawa: daj namiar na ten genialny tekst, który pokazuje stratę 15Nm maksymalnego momentu obrotowego dla silnika 1.6 16v - one zwykle mają moment w okolicach 140-150, ciekawe jakim cudem miałyby stracić 10% maksymalnej wartości maksimum.

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 09, 2007, 07:36:01 am »

PEPCIO

  • Gość
co do stozka - CZY KTOS ZMUSZA WAS DO ZAKLADANIA?ja zakladam bo mam wolny wydech i chce by bylo jeszcze glosniej, spadek momentu - nie wierze w takie brednie pisane przez ludzi ktorzy w zyciu tego nie mieli

mam propozycje, doprowadzcie do seryjnej puchy az nadto zimnego powietrza a zobaczycie roznice,i NIKT mi nie wmowi ze stozek pogarsza sprawe, pobiera on wiecej powietrza co w rezultacie bierze wiecej paliwa - wiecej mocy

robilem eksperyment u siebie, do seryjnego dolotu mozna powiedziec na sile wtloczylem powietrza,poprostu wyciagnolem kierunkowskaz,powyzej 20km/h auto szlo niewyobrazalnie lepiej,po zalozeniu stozka mam zamiar zrobic cos podobnego na stale.[/quote]

Układ wydechowy to chyba najważniejsza z części osprzętu silnika. Jakiekolwiek modyfikacje bez POLICZENIA,PRÓB NA HAMOWNI i wywalenia sporej ilości $$$ spełzają na niczym. Efekty przynoszone są w zdecydowanej większosci tylko ,,efektem placebo' czy inaczej efektem W.R.C Wyrcy, Rycy, Cescy.  Przerabiałem rózne rozwiązania (nie w polonezie ale to bez znaczenia) i szczerze mówiąc wkład pracy + wkład finansowy nigdy nie były rekompensowane przez zauważalny zysk mocy czy momentu obrotowego. Gorzej , zazwyczaj oprócz dużego hałasu i zwiększonego zuzycia paliwa nic POZYTYWNEGO się nie działo. Owszem można się pobawić bo życie smutne jak pi....a jest i trzeba się rozerwać, jednak o wiele lepsze efekty przyniesie zainwestowanie w obróbkę głowicy, dobre świece i przewody oraz olej w silniku niż budowanie z RUR KANALIZACYJNYCH Bóg wie czego, co po pierwsze żałośnie wygląda a po drugie niczego pozytywnego nie daje.
W Poldkach GLi dobry efekt daje kolektor wydechowy z GSi (sprawdzone) ponieważ jakby nie było jest to wyrób FABRYCZNY Policzony i zbudowany od podstaw pod kątem Polonezowskich silników 1,6 (no i o wiele lepiej zrobiony niż odlewany kolektor z GLi)
A i jeszcze jedno - w normalnym tuningu (policzonym,zapłaconym i shamowanym, połączonym z obróbką mechaniczną glowicy) stożek montuje się po to aby ,,ODETKAĆ' górę silnika czyli po to aby swobodniej dochodził do jak najwyższych prędkości obrotowych - wybaczcie moją szczerość w tym momencie, ale z GÓWNA (czyt. OHV) bata nie ukręcisz. Te silniki ,,tak chętnie wkręcają się na obroty' że aż żal tego czasami słuchać - powyżej 4,5-5 tys obr/min odnoszę wrażenie że zaraz coś pierdyknie i będę zaworów po okolicznych polach szukał. Dał bym sobie z tym spokój - raz jeszcze polecam dobry kolektor wydechowy, Świerze filtry, dobre swiece i dobry olej oraz DBANIE O JAK NAJLEPSZY STAN TECHNICZNY a nie PSUCIA AUTA PSEUDO TUNINGIEM.

Pozdrawiam.


PS. Zna ktoś dobry warsztat specjalizujący się w Poldkach z okolic Ślaska (Katowice,Bytom,Gliwice itp) Szukam mądrej głowy która zerknie w zawieszenie i układ kierowniczy w moim bolidzie) Bardzo proszęo pomoc w tym temacie!!!

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 09, 2007, 21:24:29 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "PEPCIO"
raz jeszcze polecam dobry kolektor wydechowy, Świerze filtry, dobre swiece i dobry olej oraz DBANIE O JAK NAJLEPSZY STAN TECHNICZNY a nie PSUCIA AUTA PSEUDO TUNINGIEM.
 :arrow:
Cytuj (zaznaczone)
PS. Zna ktoś dobry warsztat specjalizujący się w Poldkach z okolic Ślaska (Katowice,Bytom,Gliwice itp) Szukam mądrej głowy która zerknie w zawieszenie i układ kierowniczy w moim bolidzie) Bardzo proszęo pomoc w tym temacie!!

 znawca - TEORETYK  :lol: tyle wiem,a do warsztatu jezdze  :lol:

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 09, 2007, 21:29:54 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 11, 2007, 12:17:46 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
przeczytałem temat  i musze powiedziec ze boli mnie wasze podejscie , chcecie zwiekrzac moc silnika bez uturbiania a nie krecicie go powyzej 4000 , to mnie zawsze wk... jak ludzie mowia ze poldki sa mulowate , moment max powyzej 3500 , moc max 5400  a jak sie zapytac do ilu kreciles polowa ludzi mowi do 3000- 3500  . Jak wy ta moc chcecie wykrzesac , ja swojego krecilem i do 8000 i sie nie rozpadl , bylo glosno , warczal jak mlynek do kawy ale szedl , inna sprawa ze wyzej jak te 6500 nie ma co krecic (na 1 , bo na tym biegu takie obroty zlapalem) ale chodiz o sam fakt , mowicie ze sie nie lubi krecic , ja mowie ze lubi i wiem co mowie bo sprawdzalem , moj silnik nie byl nawet wywazany jedynie dlubnieta glowica delikatnie bez doprezania .

Co do głównego tematu to piszczycie ze kiblorury sa zle ale nikt nie powie , nie pomysli ze mozna kiblorury kupic 2 m za 10 zl  za 15 zl kupic metr przewodu do piecykow zmajstrowac nawiew i  testowac ruzne dlugosci dolotow,  jak sie trafi na odpowiednia to zawsze mozna zalozyc alu rure i bedzie si.... bedzie mozna ja przepolerowac i  kumple powiedza lal , tylko czy chodzi o to zeby wygladalo czy dzialalo ? to ze plastik izoluje cieplo powinno dac wam do myslenia i kiblorura nie jest wcale taka zla tylko wyglada troche obciachowo


a ogolnie to z moich obserwacji wynika ze najwiekrze efekty mozna osiagnac papierem sciernym , wiertarka i  frezami problem polega na tym ze zeby cos z tym zdzialac trzeba silnik rozebrac a nie wielu lubi sobie az tak pobrudzic lapki :)

pozdrawiam tunerow   setek koni zycze :)

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 11, 2007, 21:32:20 pm »

PEPCIO

  • Gość
Cytat: "CyCu"
Cytat: "PEPCIO"
raz jeszcze polecam dobry kolektor wydechowy, Świerze filtry, dobre swiece i dobry olej oraz DBANIE O JAK NAJLEPSZY STAN TECHNICZNY a nie PSUCIA AUTA PSEUDO TUNINGIEM.
 :arrow:
Cytuj (zaznaczone)
PS. Zna ktoś dobry warsztat specjalizujący się w Poldkach z okolic Ślaska (Katowice,Bytom,Gliwice itp) Szukam mądrej głowy która zerknie w zawieszenie i układ kierowniczy w moim bolidzie) Bardzo proszęo pomoc w tym temacie!!

 znawca - TEORETYK  :lol: tyle wiem,a do warsztatu jezdze  :lol:



Większość z Was (nas) to znawcy ,,teoretycy' i to głównie internetowi. Pracowałem kilkanaście lat przy samochodach więc swoje wiem. Inna sprawa że w tej chwili nie mam dojścia do warsztatu na którym mógłbym sam sprawdzić to czy tamto. Mój Polonez jest nietypowy tzn usterka jaka w nim występuje jest cieżka do zdiagnozowania (kilka warsztatów już próbowało i żaden nie określił dokładnie przyczyny) stąd moje pytanie odnośnie ,,dobrego, sprawdzonego warsztatu'.
Oczywiście o dupie marynie każdy lubi pisać a już drugi tydzień czekam (na sekcji śląskiej) na odpowiedź na wydawać by się mogło banalne pytanie - JAKI WARSZTAT POLECACIE?
Co do ,,psełdo tuningu - zwanego przez większość TUNINGIEM' mam swoje zdanie, jego część wyraziłem w temacie ,,o filtrze stożkowym'. Róbcie co chcecie ze swoimi autami, z biegiem czasu sami dojdziecie do pewnych wniosków (tak jak to i u mnie miało miejsce) ale na to potrzeba czasu.


Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-08-11, 21:36 ]
Cytat: "Van#1860"
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=436
tyle daje filter i tłumok :P


Ot kwintesencja tego co napisałem.

Pozdrawiam

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 11, 2007, 22:11:27 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
o wypraszam sobie mnie tu od pseudo tuningowców :P